طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

تعمیرات ساختمان های قدیمی ساز

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 8 مهر 1397 در ساعت 12 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بازسازی ساختمان در کشور ما از قدمتی طولانی برخوردار است. در گذشته برای تعمیرات ساختمان قدیمی ساز از معمارانی کمک گرفته میشد که نسبت به تجربه خود نسبت ترمیم منطقه آسیب دیده از ساختمان اقدام میکردند. از تجهیزات و ابزارآلات کمی نیز برای بازسازی و نوسازی استفاده میشد. اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی همه چیز تغییر کرده است و از شرکت بازسازی ساختمان و معمارانی برای بازسازی و نوسازی ساختمانی های قدیمی ساز بهره گرفته میشود که در این زمینه تحصیل کرده اند و به خوبی نسبت به تمام امور بازسازی و نوسازی واقف هستنند.

انواع شرکت بازسازی ساختمان مانند هیرادانا که در این زمنیه فعالیت میکنند از مجموعه افراد با تجربه و کاردان تشکیل شده اند که هر یک از این افراد نسبت به تخصص خود یک بخش از عملیات نوسازی و یا بازسازی را عهده دار میشود.در بازسازی و نوسازی ساختمان های قدیمی ساز مراحلی در نظر گرفته میشود که این مراحل نسبت به نوسازی و یا بازسازی ساختمان و همچنین نظر کارشناس مربوطه به کار گرفته میشوند. بعد از آنکه از شرکت بازسازی ساختمان مشاوره هایی صورت گرفت به این ترتیب روند کار آنجام میشود: تخریب از اولین مراحل در تعمیرات ساختمان های قدیمی ساز میباشد که نسبت به درخواست کارفرما نوع تخریب نیز متفاوت خواهد بود. در بازسازی ساختمان برخی بخش ها تخریب خواهند شد و در نوسازی کل ساختمان تخریب  میشود. هر گونه عملیات غیر کارشناسی در این مرحله عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.مرحله دوم در بازسازی و نوسازی ساختمان های قدیمی ساز مربوط به انجام مراحل ساخت با توجه به نیازهای ساختمان  میباشد. این مرحله که به زیرسازی نیز معروف میباشد بعد از تخریب یکی از مهمترین مراحل به شمار می اید.

زیر سازی در تعمیرات ساختمان قدیمی ساز باید به گونه ای مهندسی شده و دقیق انجام شود که بعد از اتمام بازسازی هیچگونه مشکلی در بخش های مختلف بوجود نیاید زیرا بروز هر مشکلی بازسازی مجدد آنرا با مشکل روبرو خواهد کرد. مرحله گچ کاری و سقف کاذب نیز نیز بعد از زیر سازی انجام میشود. این مرحله را نازک کاری مینامند. در این مرحله بیشترین الگو برداری معمار نسبت به نظر کارفرما انجام میشود. کارفرما تعیین خواهد کرد که چه نوع گچبری و یا سقف کاذب برای ساختمان مورد استفاده قرار گیرد. البته اگر این کار به طور کامل بر عهده معمار باشد باید به مدرن و یا کلاسیک بودن توجه زیادی داشته باشد. در بازسازی و نوسازی مدرن از یک المان و الگوی خاص و در بازسازی ساختمان و نوسازی کلاسیک نیز یک نوع الگو مد نظر قرار میگیرد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. مراحل نورپردازی، کف سازی، رنگ آمیزی دیوار و سقف ها، اجرای پوشش دیوارها و دکوراسیون داخلی و چیدمان آنها همگی نسبت به نظر کارفرما و همچنین مدرن و کلاسیک بودن سازه انتخاب و به کار گرفته میشوند. 

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات