طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ترند های جذاب در دکوراسیون اداری

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 20 آبان 1400 در ساعت 17 : 26 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه خیلی از افراد به ظاهر هر چیزی در ابتدا اهمیت ویژه ای می دهند و تاثیر مستقیمی در تصمیم گیری آن ها می تواند داشته باشد و انواع فضاها هم از این قضیه مستثنا نیستند . همچنین به دلیل شیوع بیماری کرونا و به وجود آمدن مشکلات مختلف مدیران شرکت ها و ادارات پیوسته سعی در فراهم نمودن فضایی آرامش بخش و زیبا با رعایت استاندارد ها هستند تا کارکنان بتوانند بازدهی بیشتری داشته و راندمان کاری دفتر را بالا نگه دارند . می توان گفت یکی دیگر از دلایلی که باعث توجه به طراحی داخلی اداره ها و شرکت ها و همچنین دکوراسیون تجاری می شود ، این است که شرکت های بزرگ در سرتاسر دنیا با کانسپت های خاص سعی در منحصر به فرد کردن فضای داخلی و بیرونی شرکت ها و کمپانی های خود نموده اند و باعث بوجود آمدن رقابت در این هنر و صنعت شده اند و مدیران شرکت های کوچکتر را به این فکر انداخته اند که اگر می خواهند عقب نمانند و مشتری های خود را از دست ندهند ، علاوه بر توجه به کیفیت کاری به خود ، به کیفیت و زیبایی محیط کار هم برای جلب رضایت مشتری ها و مراجعه کنندگان توجه نشان دهند

.

انواع دکوراسیون اداری از زبان شرکت معماری هیرادانا :

در گذشته دکوراسیون داخلی اداره ها و شرکت ها به یکی دو سبک با جزییات شبیه به هم محدود می شد و اکثر اداره ها شکل و شمایلی شبیه به هم داشتند و این برای هم کارمندان و هم افراد مراجعه کننده بسیار خسته کننده و کسل کننده بود ولی امروزه دکوراسیون داخلی اداره ها دچار تحولی بزرگ شده اند و می توان گفت در سبک ها و کانسپت های مختلف زیادی در سرتاسر دنیا طراحی و دیزاین می شوند . این سبک ها بنا به کاربری ای که یک شرکت ، اداره و یا ساختمان تجاری دارد مورد استفاده قرار می گیرند . هر سبک مشخصات و جزییات و نکات قابل توجه خودش را دارد که همه ی این ها در مجموع باعث به وجود آمدن این سبک می شوند و موجب تمایز آن از دیگر سبک ها میشود . شرکت معماری هیرادانا در مطالب زیر به معرفی چند عدد از این سبک ها پرداخته است که مطالعه اش بی فایده نیست .

v   دکوراسیون اداری به سبک مدرن

v   دکوراسیون اداری به سبک کلاسیک

v   دکوراسیون اداری به سبک مینیمال

v   دکوراسیون اداری به سبک اسپرت

v   دکوراسیون اداری به سبک رترو

v   دکوراسیون اداری به سبک روستیک

ترندهای روز دنیا در دکوراسیون اداری از زبان شرکت معماری هیرادانا :

v   استفاده از دیوار های مکعبی .

 ترند های جذاب در دکوراسیون اداری

در قدیم از این نوع کابین های مکعبی در دکوراسیون داخلی اداره ها به منظور بالا رفتن تمرکز کارمندان استفاده می شد و بعدها کناره گذاشت . اما امروزه به صورت نوین با طراحی های جذاب تر دوباره در سرتاسر جهان ترند شده اند . این نوع کابین ها به هیچ وجه جایگزین اتاق های کار نیستند ، بلکه فضاهایی هستند که در کنار فضاهای دیگر استفاده می شوند و هدفش همان تمرکز بیشتر کارمندان به همراه تنوع فضایی است .

v   استفاده از میزهایی که ارتفاعشان قابل تنظیم شدن است .

به دلیل اینکه ساعات اداری در تمام دنیا بیشتر از گذشته شده و ساعات طولانی پشت یک میز نشستن باعث آسیب های زیادی به جسم می شود و همچنین باعث خستگی زود و بیشتر کامندان هم می شود ، طراحان دست به طراحی میزهایی با قابلیت تغییر ارتفاع زده اند تا کامندان بتوانند نشسته و یا ایستاده کارای خود را انجام دهند و کمتر احساس خستگی کنند .

v   ایجاد فضاهای باز و قابل انعطاف .

امروزه اکثر مدیران در شرکت های بزرگ به این درک و نتیجه رسیده اند که همه ی انسان ها توانایی ها و تحمل یکسانی ندارند . ممکن است چند نفر استعداد زیادی داشته باشند ، اما یکی نیاز داشته باشد هر چند ساعت یکبار به استراحتی کوتاه بپردازد و سپس دوباره با انرژی به کار خود ادامه دهد . از این رو طراحی فضاهای منعطف و بازی که قابلیت استراحت کردن ، چای نوشیدن و نشستن و ... دارد در دنیا ترند شده است و بسیار هم تاثیر گذار بوده است و توسط مهندسین در شرکت دکوراسیون اداری مورد استفاده قرار می گیرد .

v   استفاده از مبلمان خلاقانه و خاص .

دیگر فقط میز و صندلی ها و مبلمان چوبی و ساده در اداره ها و شرکت ها مورد استفاده قرار نمی گیرند . این روزها مبلمان چند ضلعی و دارای اشکال راحت تر و خاص تر با رنگ های گوناگون و جسورانه بسیار قابل توجه مهندسین در شرکت دکوراسیون اداری و همچنین کارفرمایان است و می تواند جلوه ای خاص به فضای داخلی یک اداره بدهد .

v   به کار بردن گل و گیاه در فضاهای داخلی .

گیاهان در هر جایی که باشد باعث ایجاد حس نشاط ، سرزندگی و حال خوب افرادی که در اطرافشان هستند می شوند و فضاهای اداری تجاری هم از این گزینه مستثنا نیستند . استفاده از گیاهان در فضای داخلی همچنین زیبایی فوق العاده ای به فضا می بخشند و به خوبی می توانند با انواع دکوراسیون همخوان شوند و ایجاد هارمونی کنند .

 ترند های جذاب در دکوراسیون اداری

v   استفاده از انواع پارتیشن ها برای تقسیم بندی فضاها .

به دلیل اینکه کار تیمی این روزها از اهمیت زیادی برخوردار است و نشان داده است که باعث پیشرفت در کار و فعالیت های کاری نیز می شود و صرفه جویی در هزینه ها و منعطف تر کردن فضاها و شیک تر کردن آن ها ، مهندسین در شرکت دکوراسیون اداری و دکوراسیون تجاری به جای دیوار از انواع پارتیشن ها برای تقسیم بندی فضاها استفاده می کنند . که این کار هم کارمندان را از هم جدا کرده و فضای شخصی موردنیازشان را به آن ها داده است و هم آن ها را در کنار هم نگه داشته و باعث هماهنگی و ارتباط بیشترشان می شود .

v   به کار بردن رنگها در دکوراسیون و طراحی داخلی .

در دنیای امروزی دیگر سبک ها به دکوراسیون کلاسیک و رنگ ها به کرم و قهوه ای و امثالهم محدود نمی شود . استفاده از رنگ های شادتر و جسورانه تر و ترکیب های قوی و منحصر بفرد باعث ایجاد حس پویایی و نشاط در کارمندان و فضای اداری می شود و راندمان کاری را بالا می برد و باعث بهره وری بهتر می شود .

v   استفاده از متریال های جدید و خاص .

شاید در گذشته در دکوراسیون اداری و تجاری از یسری مصالح محدود برای پوشاندن دیوار ها استفاده می شدند و اکثر اداره ها و شرکت ها مانند هم بودند ولی امروزه می توان از متریال های متفاوت زیادی برای دیوارها و سقف و کف فضاهای اداری تجاری استفاده نمود . برای مثال از آجر ها و چوب و انواع متریال ها می توان برای پوشاندن دیوار های داخلی استفاده کرد و آن ها را از یکنواختی خالص رهانید و جلوه ی جدید و مدرنی بهشان داد و همچنین نیز دست مهندسین برای استفاده از مصالح مختلف جهت طراحی نمای اداری نسبت به گذشته بیشتر باز است .

 

سخن آخر

لزوم وجود دکوراسیون اداری و توجهی که باید به آن بشود را در مطالب بالا توضیح دادیم . همانطور که خواندید داشتن یک دکوراسیون اداری و دکوراسیون تجاری خوب باعث بالا رفتن راندمان کاری شما و همچنین جلب بیشتر نظر مشتری ها و مراجعه کنندگانتان می شود و مزایای زیاد دیگری هم دارد . شرکت طراحی دکوراسیون های معبتر بسیاری هم در سطح جهان هم در سطح کشور هستند ، که می توانند یک دکوراسیون اداری خوب و با کیفیت و زیبا را برای شما طراحی کنند و یکی از این شرکت ها که در کشورمان کارنامه ی بسیار پربار و موفقی دارد و  تجربه های بسیاری در زمینه های مختلف مانند طراحی دکوراسیون اداری ، طراحی دکوراسیون تجاری ، طراحی نمای اداری و ... دارد و می تواند بسیار کمک شما باشد شرکت معماری هیراداناست .

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات