طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ترموود در طراحی داخلی و نمای ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 29 مرداد 1399 در ساعت 11 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نمای ترموود از نظر زیبایی و لطافت و گرمی بسیار مورد استفاده و پرکاربرد در نمای ساختمان می باشد به دلیل دو خصوصیت آن که سطح بالای ماندگاری و ایمنی می‌باشد باعث شده است که تغییرات بسیار کمی در ابعاد و اندازه در محل اتصال به دیوار ایجاد شود.

 ترموود دارای قدرت اجرا و نصب سرویس کار بالایی دارد کارشناسان ما در شرکت معماری هیرادانا سعی دارند تا مقاله‌ای در این خصوص را برای شما عزیزان به اشتراک بگذارند.

 نمای ترموود چیست؟

 همیشه چوب یکی از مصالح مورد استفاده بشر بوده که از آن به عنوان سر پناه استفاده می کردند. اما باید بگویم که معایبی همانند پوسیدگی ،مقاومت نداشتن در برابر نفوذ حشرات، مقاومت نداشتن در برابر کشش و فشار و عمر مفید کم دارد. اما امروزه بشر متوجه این موضوع شده است که می‌تواند با حرارت دادن و سوزاندن روی سطح چوب مقاومت آن را بالا ببرد واین موضوع برای افزایش مقاومت چوب هایی که در معرض شرایط محیطی هستند مورد استفاده است.

 ترموود در طراحی داخلی و نمای ساختمان

اولین بار

 شاید جالب است بدانید که تیمار حرارتی چوب اولین بار در دهه ۱۹۳۰ انجام گرفت که توسط انجمن ترمووود فنلاند انجام شد این انجمن یک روشی برای تیمار حرارتی چوب اختراع کرد که با نام ترمووود شناخته شد.

 ترمووود بر اساس دوپایه مهم حرارت و بخار کار می کند که این باعث می شوند که معایب چوب را برطرف شود. ترموود چوب با حرارت ۱۸۰ تا ۲۰۰ و ۱۵ درجه سانتی‌گراد همراه با بخار و گردش هوا خشک میشود .بعد از رسیدن به این دما به مدت ۲ الی ۳ ساعت در این دما باقی خواهد ماند در این فرآیند هیچگونه ماده شیمیایی به کار نمی رود.

 هنگامی که از بخار در فرایند ترمووود استفاده میشود ویژگی های شیمیایی چوب را تغییر می‌دهد‌.

 بعد از آن رنگ چوب تیره میشود توزیع رطوبت در همه چوب یکنواخت میشود.

 همچنین این فرآیند باعث می شود که در مقابل نفوذ حشرات و انواع قارچ و کپک مقاوم باشد.

 برای جلوگیری از تاب برداشتن تغییر ابعاد و جابجا شدن ترمووود آن با اعمال  گرمای بالا به رطوبت صفر می رسد و در طی این فرآیند رطوبت و حدود ۴ تا ۶ درصد می رسد.

  ترموود در طراحی داخلی و نمای ساختمان

انواع نمای ترموود  ترموود انواع مختلفی دارد که ما در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

 نرم چوب ها :اغلب از درختان مانند کاغذ یا صنوبر به دست می‌آید که بهترین آنها درختان کاج در فنلاند هستند به خاطر اینکه رطوبت خاک در آنجا بسیار بالاست و در تابستان شرایط ایده آلی برای یک جنگل قطبی وجود دارد پس نتیجه میگیریم که درختان کاج فنلاندی بسیار مناسب برای تهیه الوار هستند.

 سخت چوب ها: چیزهای هستند که درختان پهن برگ می توان اشاره کرد که مشهور ترین شان چوب ون یا آش است این چوب ها دارای چگالی یا فاصله مولکولی کمتری می باشند.

  ترمووود برای طراحی نمای ساختمان چوبی با نرم چوب ها بهتر است.

 زیرا سبک و ارزان هستند اگر شرایط ترم را داشته باشند بهترین متریال برای نمای ساختمان حساب میشوند.  سخت چوب ها  نیز به خاطر بافت خاصشان زیبا هستند و نمای چوبی زیبایی را ارائه می دهند اما به خاطر قیمت بالا و وزن بیشتری کمتر نسبت به چوب های دیگر کاربرد دارند.

 مزایای ترمووود:

وزن کم

استفاده برای بازسازی ساختمان

 شستشو و نگهداری آسان

 نصب آسان و سریع

 قابلیت برش هلالی

 بافت خالص و یکنواخت

 مقاوم در برابر پوسیدگی و حشرات

 رنگ زیبا

فاقد سم

 دارای خلوص و یکنواختی

  ترموود در طراحی داخلی و نمای ساختمان

معایب چوب ترموود

 نداشتن مقاومت به اشعه ماورا بنفش کاهش مقاومت های مکانیکی

 چوب ترموود در چه جاهایی کاربرد دارد؟

 ترمووود در جاهای مختلفی از ساختمان کاربرد دارد که مهمترین آنها به شرح زیر است

 نمای بیرونی ساختمان

 آلاچیق و پرگولا

اجرای دکوراسیون داخلی

مبلمان

 فضای باز

 دست انداز نرده

 گلدان

کف پله

قرنیز

و ....

 چوب ترموود چگونه نصب میشود؟

 ترموود در طراحی داخلی و نمای ساختمان

 به دو شیوه زیر سازی چوبی و استفاده از کلیپ نصب می‌شود. در حالت اول زیر سازی چوبی به شکل عمودی در پروفیلهای چوب نما اجرا می‌شود و به وسیله پیچ هایی که ضد زنگ و استاندارد هستند به پروفیل های آن روی زیرسازی نصب می شود.

 در حالت دوم زیر سازی توسط آهنگ پروفیل گالوانیزه انجام می شود و چوبهای نهایی به وسیله کلیپس زیر سازی می شود .مزیت حالت دوم نسبت به حالت اول دیده نشدن پیچ در اجرای نما ساختمان چوبی است.

 

6 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات