طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ترفندهایی برای بزرگتر جلوه دادن فضای منزل

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 16 آذر 1399 در ساعت 16 : 24 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

1) از تضاد و رنگ های روشن استفاده کنید تا باعث بزرگتر نشان دادن اتاق ها شود

در این مقاله چگونگی بزرگتر نشان دادن اتاق با رنگ نشان داده شده است. در دنیای طراحی داخلی اثبات شده است که رنگ های روشن باعث بزرگتر و روشن تر نشان دادن فضای اتاق می شوند. دیوارهای درخشان و روشن بازتاب بیشتری دارند و باعث می شوند در فضا احساس باز و با روحی ایجاد شود، که به تأثیر نور طبیعی کمک می کند. سایه های تیره تمایل به جذب نور دارند و باعث می شوند اتاق ها کوچکتر به نظر برسند.

رنگ روشن دیوار اتاق ها

برای بیشترین تاثیر، با رنگ های ملایم مانند سفید، آبی و سبز شروع کنید و همیشه بخاطر داشته باشید که اتاق های روشن تر، بزرگتر و جذاب ترند. و یک ترفند دیگر: سعی کنید رنگ گچبری دیوارها را با رنگ روشن تری نسبت به دیوارهای خود نقاشی کنید. با این کار ، دیوارها دورتر به نظر می رسند و باعث می شوند اتاق نشیمن شما حتی بزرگتر به نظر برسد. برای این کار می توانید از شرکت بازسازی و دکوراسیون داخلی مشاوره بگیرید

2) با روشنایی خلاقانه فضای خود را باز کنید

نور طبیعی

نور طبیعی فضای داخلی هر اتاق را باز کرده و باعث بزرگتر نشان دادن آن می شود. اگر نور طبیعی دارید عالی است. اما اگر ندارید، دلسرد نشوید. با استفاده از وسایل روشنایی و نورپردازی جلوه های خلاقانه ای اضافه کنید. از اینکه چگونه این وسایل کوچک می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند متعجب خواهید شد.

از پرده های ظریف استفاده کنید یا آنها را کاملاً بکشید تا نور بیشتری وارد شود. اگر منظره مناسب ندارید، گیاهان یا گلها را نزدیک پنجره ها قرار داده و از لامپ ها برای روشنایی فضا استفاده کنید.

3) بی نظمی را تمام کنید!

اتاق خود را مرتب و منظم نگه دارید. دیوارهای خود را با تصاویر زیادی نپوشانید و ترجیحا طراحی داخلی کلاسیک دکوراسیونی مدرن و مینیمال را برای فضایتان در نظر بگیرید. هنگامی که به چگونگی بزرگتر نشان دادن یک اتاق فکر می کنید، یک نقاشی بزرگ بهتر از چند نقاشی کوچک موثر است. سعی کنید کف زمین را تا حد ممکن روشن نگه دارید. فرشهای بزرگ را بردارید تا توهم فضای کف بیشتری ایجاد شود.

 

4) یک نقطه کانونی ایجاد کنید

یاد بگیرید که از طریق یک نقطه کانونی ثابت شده اتاق را بزرگتر نشان دهید. یک منطقه یا ویژگی که توجه را به خود جلب می کند. در اتاق ناهار خوری، احتمالاً میز است. در اتاق خواب، تختخواب است. آن نقطه کانونی را ستاره اتاق قرار دهید. مبلمان را طوری بچینید که تمرکز به آن قسمت جلب شود و تزئینات بقیه اتاق را به حداقل برسانید (تعداد لوازم جانبی را محدود کنید).

5) از آینه استفاده کنید

استفاده از آیینه

اگر تا به حال فکر کرده اید، "آیا آینه ها فضای اتاق را بزرگتر نشان می دهند؟" پاسخ یک بله است." آینه ها می توانند فضای اتاق شما را بزرگتر و بازتر نشان دهند. از یک نقطه مرکزی استفاده کنید و آینه های خود را به سمت آن بچرخانید دهید تا فضایی بزرگ تر ایجاد کند. همچنین آینه ها هم نور طبیعی و هم نور مصنوعی را منعکس می کنند تا فضای اتاق در طول شبانه روز روشن تر شود. قرار دادن آینه در نزدیکی پنجره برای انعکاس دنیای بیرون بسیار موثر است. آینه های روی دیوارها و بالای میزهای شیشه ای نیز فضای بازتری به اتاق شما می دهد یا از درهای کابینت آشپزخانه آینه دار استفاده کنید. تا به حال آینه های روی زمین را در نظر گرفته اید؟ این یک روش هوشمندانه دیگر برای بزرگتر نشان دادن اتاق است.

6) مبلمان را خلاقانه بچینید

چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

استفاده از مبلمان مناسب راهی برای بزرگتر نشان دادن دکوراسیون داخلی است. از مبلمان چند منظوره مانند صندوقچه ای که می تواند به عنوان میز قهوه، مبل راحتی یا تختخواب با کشوهای نگهداری استفاده شود، استفاده کنید. میزهای ناهار خوری تاشو، میزهای تاشو و میزهای تودرتو، که در صورت عدم نیاز به میز می توانند جمع شوند، انتخاب های خوبی هستند. به خاطر داشته باشید که مبلمان بزرگ و حجیم می توانند فضای گرانبهایی را اشغال کنند. یک مبل و صندلی با دسته های باز و پایه برجسته انتخاب کنید. این اجازه می دهد تا نور در زیر مبلمان فیلتر شود و باعث می شود فضای اتاق با روح تر باشد.

7) چیدمان اتاق خود را به حد اعلی برسانید

مبلمان خود را متناسب با اندازه اتاق مقیاس بندی کنید. مبلمان بزرگتر را کنار دیوارها قرار دهید تا فضای باز را به حداکثر برسانید و اتاق را بزرگتر نشان دهید. همچنین، مسیرها را مسدود نکنید. اگر مبلمان و لوازم جانبی جلوی دید اتاق را بگیرند، تنگ به نظر می رسد. طولانی ترین خط مستقیم در هر اتاق مورب است. هنگامی که مبلمان خود را در یک زاویه قرار می دهید، چشم را در امتداد دیواره بلندتر هدایت می کند. شما اغلب فضای ذخیره سازی اضافی پشت مبلمان دارید.

با این کارها شما اولین قدم ها را برای طراحی داخلی منزل تان برداشته اید.

5 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات