طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

11 ترفند انتخاب پالت رنگ کامل در طراحی داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 10 مهر 1396 در ساعت 9 : 6 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

11 ترفند انتخاب پالت رنگ کامل در طراحی داخلی

یکی از معیارها و نکات مهم در طراحی داخلی ساختمان و بازسازی ساختمان انتخاب رنگ است. دانستن اینکه چه نوع پالت رنگی را به کار ببریم، می تواند در زیباسازی ساختمان مهم باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا نکات مهمی را که باید برای در نظر گرفتن پالت رنگی مناسب در طراحی داخلی ساختمان دقت داشته باشید را بیان کنیم.

1-    انتخاب یک رنگ، هر رنگی

انتخاب یک پالت رنگ برای فضای داخلی ساختمان خیلی سخت نیست. راهنمایی های کامل پالت رنگی وجود دارد که قوانین رنگ ها را توضیح می دهد که طراحان از آن ها استفاده می کنند و در خانه شما هم می توانید آن ها را به کار ببرید. این که چه نوع رنگی را انتخاب کنید، در این راهنماها بسته به نوع ساختمان و البته سلیقه شما کاملا توضیح داده شده است.

2-    انتخاب یک طرح رنگی از برزگترین الگو در فضا

اگر شما یک الگو برای لوازم داخلی داشته اید برای مثال یک قالیچه رنگی یا یک اثر هنری برزگ ، می توانید از رنگ های موجود در این الگو در ساختمان خود به کار ببرید. البته بهتر است که برای رنگ یک دیوار بیشتر به الگوی سفید توجه کنید.

3-    تزئین کردن از تیره به روشن، عمودی

طراح Mark McCauley می گوید:

" "یک کتاب طراحی داخلی واقعی" یک راه برای ایجاد فضای مناسب  است. استفاده از رنگ های تیره تر برای کف، مقداری رنگ معتدل برای دیوارها و مقداری رنگ  روشن برای سقف به کار می رود."

 او همچنین می گوید: "

هر فضای داخلی، جهان خارج را تکرار می کند." محیط بیرونی به طور کلی زیر پای ما (زمین خود) تیره تر است، به همان اندازه که شما به طور مستقیم (ساختمان / درخت) رنگ معتدل برای دیوار به کار می رود و رنگ روشن برای سقف مثل آسمان که روشن است "

4-    با قسمت های رسمی خانه شروع کنید

 درابتدا یک طرح رنگی به طور خاص برای اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و راه ورودی انتخاب کنید. سپس یک رنگ از طرح وسیله خاص را انتخاب کنید. برای مثال، یک مبل قرمز را بیرون بیاورید و برای فضاهای خصوصی تر مانند دکور، دفتر یا اتاق خواب به کار ببرید.

5-    از چرخش رنگ استفاده کنید

به طور کلی، طرح های رنگی مشابه - رنگ هایی که در کنار یکدیگر در چرخش رنگ قرار دارند ، مانند آبی و سبز - بیشتر غیر رسمی و آرامش بخش هستند و بهترین گزینه برای فضاهای غیر رسمی و خصوصی می باشند. این همچنین یک استراتژی خوب برای یک اتاق خواب است، که شما از آن می خواهید برای استراحت و تجدید قوا استفاده کنید.

6-    راهنمایی گرفتن از لباس هایتان

اکثر مردم لباس های رنگی را می خرند که دوست دارند آن را بپوشند و در آن خوب به نظر برسند. به همین ترتیب، شما باید رنگ هایی را برای اتاق خود انتخاب کنید  که به رنگ آن و خود اتاق عشق می ورزید. برای مثال اگر بیشتر شلوار جین می پوشید، می توانید از رنگ آن که آبی است، برای مبلمان خود استفاده کنید.

7-    برگشت به رنگ سیاه

طراح مارک مک کولی توصیه می کند که در هر اتاق کمی از رنگ سیاه را اضافه کنید. او می گوید: "سیاه سایر رنگ های اتاق را روشن می کند."

 برای یک تست کوچک، یک آباژور سیاه یا یک گلدان سیاه را امتحان کنید. همچنین می توانید قسمت های خیلی کوچک مانند پایه های کابینت را سیاه رنگ کنید. توصیه می کنیم که از رنگ سیاه برای قسمت های خیلی کوچک انتخاب کنید.

8-    رنگ خاکستری فراموش نشود

استفاده از خاکستری در هر سبکی از فضای داخلی اجازه می دهد که رنگ به صورت گرم یا سرد یا ترکیب زیبایی از هر دو ظاهر شود.

9-    از قانون 60-30-10 استفاده کنید

هنگام  تزئین کردن یک فضا، رنگ ها را به قطعات 60 درصد از رنگ غالب (دیوار)، 30 درصد از رنگ ثانویه (اثاثه یا لوازم داخلی) و 10 درصد از رنگ مد (لوازم جانبی) تقسیم کنید. این نسبت تضمین می کند که رنگ به صورت تعادل به کار گرفته شده اند.

10-                       کوچک کردن فضاها

اگر در خانه خود یک اتاق کوچک دارید، آن را سفید نکنید، در عوض، آن را با انتخاب یک رنگ مناسب دلربا کنید. برای اتاق های بزرگ از رنگ روشن استفاده کنید. استفاده از رنگ های روشن باعث می شود که اتاق کوچک شما بزرگتربه نظر برسد که این باعث به هم ریختگی ترکیب اتاق ها می شود.

11-                       قانون سوم را دنبال کنید

محدود کردن پالت خود را به تنها سه رنگ، یک استراتژی بی نظیر برای هر فضایی است. در کل خانه خود و در هر اتاقی سعی کنید که از سه حالت رنگ در یک پالت رنگی استفاده کنید.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات