طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

تاثیر چیدمان دکوراسیون داخلی بر کاهش استرس

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 22 دی 1398 در ساعت 9 : 47 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آیا میدانستید که بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی میتواند تاثیرات مثبت و منفی زیادی بر روی اعصاب و روان شما داشته باشد ؟

بازسازی منزل میتواند یا باعث به وجود آمدن فضایی دلخواه و آرامش بخش برای شما شود یا شرکت معماری و طراحی داخلی غیر حرفه ای و نابلد میتواند فضایی را برای شما خلق کند که باعث کلافگی و آزار دیدن شما شود . امروزه با افزایش شهر نشینی و به وجود آمدن مشکلات بسیار و دغدغه های فراوان کاری و تحصیلی و .... ، افراد در طول روز فشار های روانی و استرس های زیادی را تحمل میکنند . خانه تنها مامن و پناهگاهی است که انسان پس از یک روز سخت کاری و با همراه داشتن استرس ها و اضطراب های روزانه به آن جا پناه میبرد تا در فضای خانه به آرامش برسد . پس این نکته ای ضروری و لازم است که در دکوراسیون داخلی منزل به گونه ای عمل شود که فضایی آرامش بخش و راحت ایجاد شود تا استرس ها و فشار های عصبی را از افراد دور کند . حال سوالی که مطرح است این است که چه نکات و طراحی های باید در تعمیرات ساختمان صورت پذیرد تا فضایی برای کاهش و غلبه بر استرس افراد فراهم شود .

1-    نظم و ترتیب در دکوراسیون داخلی

تاثیر چیدمان دکوراسیون داخلی بر کاهش استرس

این جز ماهیت ادمی است که فضاهای شلوغ و بی نظم باعث متشنج شدن اعصاب او میشود . بر عکس فضاهایی مرتب و منظم میتواند اثرات خوب و مثبتی را بر روحیه او بگذارد . نظم در فضای داخلی از طرق مختلف میتواند اعمال شود . اگر دکوراسیون لوکس خانه از رنگ ها و متریال های مناسب با فضا و به درستی و در موقعیت مناسب استفاده کند فضا تمیز و مرتب دیده میشود ، اما استفاده از رنگ های نامطلوب که ترکیب های مناسبی با متریال و دیگر عناصر خانه به وجود نیاورده اند میتواند فضایی شلوغ و درهم را برای انسان تداعی کند و بر استرس ها و اضطراب او بیفزاید .

2 – از شر وسایل اضافی خلاص شوید

تاثیر چیدمان دکوراسیون داخلی بر کاهش استرس

اغلب افراد عادت دارند همه ی وسایل و اشیا را در دکوراسیون داخلی خود نگه دارند و حاضر نیستند وسایلی که عملکرد و کارایی ندارند را دور بیندازند . دور انداختن تنها متوجه وسایل نیست . برای این کار لازم است چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی منازل خود را ساده کنید . ساده کردن به این معنا که مبلمانی که آسیب دیده اند را خود تعمیر کنید ، وسایل دکوری و تزئینی زیاد را از محیط خانه حذف کنید و از رنگ های ساده و خنثی استفاده کنید . با این کار ها میتوانید آرامش را برای فضای زندگی خود به ارمغان آورید .

3 – ایده ها و هنر خود را وارد فضای خانه کنید

تاثیر چیدمان دکوراسیون داخلی بر کاهش استرس

شاید علاقه مند به فعالیتی هنری باشید یا دست سازه های هنری و جذابی درست میکنید یا حتی علاقه مند به نقاشی کردن هستید و تابلو هایی نیز کشیده اید . همه این ها میتواند یک ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منازلتان باشد . نترسید و هنرهای خود را در فضای خانه به نمایش گذارید . مطمئنا عنصری که مورد علاقه ی شما و حاصل دست رنج شماست اگر در فضای خانه حضور داشته باشد میتواند حس رضایت و دلنشینی را برای شما به ارمغان آورد و با هر بار نگاه کردن به آن ، استرس های روزانه خود را تخلیه کنید . این کار ضمن کاهش استرس برای شما باعث زیبایی خانه تان نیز میشود .

4 – فضاهای شخصی برای خود ایجاد کنید

فضاهای شخصی منظور اتاق خواب افراد نیست . البته این نیز شامل این مورد میشود .  اما نکته ی مهم برای این مسئله این است که طراحی داخلی منزل فضاهایی را در منزل برای خود ایجاد کنید تا در آنجا بتوانید فعالیتی که مورد پسند و علاقه ی شماست را انجام دهید . شاید برای افرادی که به مطالعه علاقه مندند ایجاد یک کتابخانه زیبا و جمع و جور با یک صندلی راحتی در کنار آن میتواند فضایی به شدت جذاب و خاص برای آن ها باشد که بتوانند وقت خود را با کمال میل در آنجا بگذارند. یا یک صندلی چوبی راحتی کنار پنجره میتواند فضایی شخصی برای گذراندن اوقات شخصی افراد در طول روز برای آنها باشد .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات