طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

تاب باغی چیست؟

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 29 اسفند 1401 در ساعت 12 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تاب باغی چیست؟ راهنمای خرید تاب باغی 

تاب باغی یکی از انواع تاب های خاص و پر استفاده است. تاب ها اصولا صندلی هایی می باشند که به واسطه میله، زنجیر، طناب و ... به یک قاب وصل شده و از سطح زمین فاصله دارند. افراد می توانند با نشستن روی تاب ها در هوا و زمین معلق شده و عقب و جلو بروند. تاب های باغی درواقع تاب هایی هستند که در محیط هایی باغ مانند و در طراحی ویلا مورد استفاده قرار گرفته و ابعاد آن ها از تاب های معمول بزرگتر بوده و اصولا به صورت دو نفره طراحی و ساخته می شوند. این تاب ها نسبت به تاب های معمولی کمتر عقب و جلو رفته و بیشتر فضایی برای ریلکس کردن و آرامش یافتن چند نفره یا تک نفره می باشد. برای آشنایی با انواع تاب باغی و کاربرد و قیمت تاب باغی با شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا همراه باشید.

تاب-باغی-2

نکات مهم در خرید تاب باغی

  • توجه به جنس تاب

یکی از مهمترین ویژگی های یک تاب باغی خوب که می توان از آن در طراحی ویلا و بازسازی ویلا استفاده نمود این است که جنس بدنه آن خوب باشد. بهترین متریال ها برای تاب های باغی فلز و چوب می باشند. تاب هایی که دارای بدنه نازک با متریال هایی ضعیف می باشند عمر کمی خواهند داشت چرا که سریعا آسیب دیده و شکسته و یا دچار ترک خواهند شد. به همین علت به جنس تاب باغی در طراحی ویلا باید توجه نمایید.

تاب-باغی-3

  • توجه به اندازه و همچنین رنگ تاب

اندازه تاب و رنگ آن بستگی زیادی به سلیقه شما و سبک طراحی باغ شما دارد. ولی به طور کلی می توان گفت تاب هایی که خیلی کوچک و یا خیلی بزرگ می باشند می توانند اذیت کننده و نامناسب باشند. از طرفی رنگ تاب نیز باید متناسب با رنگ محیط باشد.

تاب-باغی-4

  • چگونگی مقاومت تاب

تاب باغی همانطور که از نامش مشخص است در باغ و محوطه قرار می گیرد و به همین دلیل به طور مداوم در مقابل گرما و سرما و باران و برف و عوامل مختلف جوی قرار دارد. همین نکته سبب آسیب پذیری این وسیله می شود. از همین رو در تهیه این نوع تاب ها باید دقت کنید که حتما دارای مقاومت کافی در برابر این عوامل باشد تا بتواند به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد.

تاب-باغی-5

  • چگونگی صندلی تاب

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که در خرید تاب باغی توجه به چگونگی صندلی آن است. صندلی تاب های باغی باید به گونه ای باشند که افراد بتوانند برای مدت ها بدون آنکه خسته شوند روی آن بنشینند چرا که این تاب ها برای بازی نبوده و بیشتر برای ریلکس کردن استفاده می شوند و ممکن است فرد برای مدت طولانی قصد نشستن روی آن را داشته باشد. به همین دلیل توجه به کیفیت صندلی آن در کنار دیگر ویژگی های تاب باغی، لازم و ضروری می باشد.

  • قابلیت شست و شوی تاب

تاب های باغی به دلیل آنکه ممکن است برف و باران و ... با آن ها برخورد داشته باشد امکان آلودگی دارند و به همین علت بهتر است که به گونه ای باشند که بتوان آن ها را شست. در غیر این صورت یا به مرور زمان کثیف و غیر قابل استفاده شده و یا آسیب می بینند.

  • توجه به فرم آن

یکی از نکاتی که در خرید تاب باغی باید به آن دقت کنید چگونگی فرم آن می باشد. همانطور که می دانید تاب های باغی می توانند در انواع طرح ها و فرم ها ساخته شوند ولی بعضی از انواع آن ها به دلیل فرم خاصی که دارند توانایی وزن زیادی را نداشته در حالی که بعضی دیگر بسیار تحمل بالایی دارند.

به همین دلیل در ابتدا باید به نیاز خود توجه کرده و سپس نوعی از تاب باغی و فرمی از آن را تهیه کنید که پاسخگوی نیاز شما می باشد.

تاب-باغی-6

انواع تاب باغی کدامند؟

  • تاب باغی چوبی

یکی از محبوب ترین نوع تاب های باغی، تاب های چوبی بوده که هم می توانند در دکوراسیون مدرن و هم دکوراسیون کلاسیک محوطه مورد استفاده قرار بگیرند و بستگی به نوع طراحی آن ها دارد. این نوع تاب ها در بیشتر قسمت ها از چوب ساخته شده و ابعاد آن ها بیشتر بین 1.5 تا 2.5 متر می باشد. همچنین می تون گفت تاب های باغی چوبی می توانند تا 180 کیلوگرم را تحمل نمایند.

بریا ساخت تاب های چوبی اصولا از چوب های آن درختانی استفاده می شود که دارای مقاومت زیادی در برابر عواملی مانند وزن و حشرات و حوادث طبیعی و ... دارند. چرا که این تاب ها باید مقاومت خوبی داشته باشند.

  • تاب باغی حصیری

یکی دیگر از انواع تاب های باغی تاب های حصیری می باشند. این تاب ها اصولا در شهرهایی که دارای آب و هوای گرم و خشک می باشند مورد استفاده می گیرد چرا که به دلیل سوراخ هایی که در آن ها وجود دارد و به دلیل جنسی که دارند باعث گردش هوا شده و از تعرق بیش از حد جلوگیری می کنند.

  • تاب باغی فلزی

تاب های فلزی که در طراحی ویلا مورد استفاده قرار می گیرند را می توان مطمئن ترین و همچنین راحت ترین نوع تاب های باغی دانست. تاب های باغی فلزی مقاومت بسیار خوبی در برابر عوامل مختلف طبیعی داشته و از طرفی می توان آن ها را در انواع طرح ها و فرم ها ساخت. به همین علت می توان گفت که تاب های فلزی از جمله محبوب ترین تاب های باغی می باشند.

در میان تاب های باغی فلزی تاب هایی که طرح کالسکه دارند از پرطرفدارترین طرح ها بوده که اصولا دو یا سه نفر را می توانند در خود جای دهند.

  • تاب باغی سایبان دار

در بعضی از شهرها نور آفتاب بسیار مستقیم تابیده شده و به همین علت می تواند باعث اذیت افرادی که روی تاب در باغ خود نشسته اند شود. در این صورت تاب های باغی در این شهرها نیازمند محافظی در برابر آفتاب بوده که اصولا به صورت چتر یا سایبان شناخته می شوند. اینکه سایبان این تاب ها به صورت ثابت باشد و یا حالت جمع شونده داشته باشد نیز بستگی به بودجه و سلیقه شما دارد.

  • تاب باغی با طرح کالسکه

تاب های باغی کالسکه ای محبوبیت زیادی در میان افراد دارند. این تاب ها اصولا از جنس فلز ساخته شده و دارای بالشتک هایی در صندلی خود می باشند و فضایی راحت را برای افراد پدید می آورند.

  • تاب باغی مدل ایفل

تاب های باغی مدل ایفل در دسته تاب های فلزی قرار گرفته و به دلیل اینکه پایه های آن ها به شکل خاصی طراحی شده اند به آن ها ایفل می گویند. قاب تاب های ایفل فلزی بوده و دارای بالشتک هایی نرم می باشند. تاب های ایفل اصولا برای 2 تا 3 نفر مناسب بوده و تا وزن 300 کیلوگرم را می توانند تحمل نمایند.

  • تاب باغی ترکیبی

تاب های باغی ترکیبی اصولا تاب هایی هستند که در ساخت آن ها هم از فلز و هم از چوب و پلاستیک استفاده می شود. در طراحی این نوع تاب های باغی اصولا زیبایی اهمیت بسیاری داشته و به همین دلیل محبوبیت زیادی دارند.

  • و ...

قیمت تاب های باغی چگونه است؟

قیمت تاب های باغی می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند جنس تاب باغی، ابعاد آن، برند سازنده ی تاب باغی، روش ساخت، بسته بندی آن و ... متفاوت باشد. اصولا تاب هایی که دارای سایه بان می باشند با توجه به آپشنی که دارند نسبت به دیگر تاب ها گران تر بوده و مدل هایی که ساده تر می باشند چه از جنس چوب و چه از جنس فلز دارای قیمت کمتری می باشند. همچنین چگونگی فرم آن و نوع صندلی آن نیز می تواند روی قیمت آن تاثیر بگذارد.

تاب-باغی-7

تاب هایی که دارای فرم های خاص مانند کالسکه ای و ... می باشند نسبت به تاب های ساده تر هزینه ی بیشتری را به کارفرما تحمیل می نمایند.

8 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات