طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بهترین شرکت طراحی نما در ایران

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 8 شهریور 1400 در ساعت 10 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نما را به طور کلی می توان ظاهر ساختمان دانست . اولین چیزی که چشم هر بیننده ای متوجه آن می شود و تنها چیزی که حتی اگر شما فقط یک رهگذر ساده از کنار ساختمانی باشی و نگاهت به آن برخورد کند می تواند تصوراتی را در مورد آن ساختمان و شرکت طراحی داخلی آن حتی ، در ذهنتان تشکیل دهد نمای ساختمان است . نمای یک ساختمان را می توان مانند لباسی بر تن ساختمان دانست که ارزش ، سبک معماری و خیلی چیزهای درونی ساختمان را به صورت کلی به شما نمایش می دهد و شما را آگاه میکند . در واقع می توان گفت نمای یک ساختمان هویت آن ساختمان است .

 نکات قابل توجه در طراحی نما :

  • طراحی نما با توجه به سطح اقتصادی کارفرما

خب منطقی است که در طراحی هر چیزی باید به سطح مالی کارفرمایی که آن طراحی را از شرکت طراحی نمای شما خواستار شده است ، توجه کنید . شرکت طراحی نما حتی اگر زیباترین و بهترین نما را با مرغوب ترین مصالح و مدرن ترین روش های ساخت طراحی کند هم تا وقتی کارفرما توانایی پرداخت هزینه های اجرای آن را نداشته باشد ، ارزشی ندارد .

  • طراحی نما با توجه به اقلیم

از آنجایی که هر متریال در اقلیم ها و به دنبال آن در مواجه با عوامل طبیعی متفاوت ، ممکن است واکنش های متفاوتی نشان بدهد و همچنین با توجه به این که هر اقلیم طراحی پلان و طراحی داخلی متفاوت خود را دارد ، نیاز است که نما هم به دنبال آن در هر اقلیم متفاوت و با توجه به نیازهای آن اقلیم طراحی شود تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد . 

 بهترین شرکت طراحی نما در ایران

  • طراحی نما با توجه به منطقه

اگر در یک محله با بافت سنتی با این نیت که میخواهیم نمایمان زیبا باشد ، دست به طراحی نمایی کاملا مدرن بزنیم نه تنها کارمان زیبا و با ارزش دیده نمی شود بلکه درست مانند چیزی که سر جایش نیست دیده می شود و کسی تمایل به خرید آن ساختمان پیدا نمی کند ، پس حتما برای طراحی درست نمای ساختمانتان از یک شرکت طراحی نما مانند شرکت طراحی نما هیرادانا که یکی از بهترین شرکت ها در سطح کشور است کمک بگیرید .

  • طراحی نما با توجه به نوع عملکرد و کاربری ساختمان

اگر ساختمان شما یک بیمارستان است پس نمای آن باید طوری طراحی شود که مناسب بیمارستان باشد و امکان ندارد نمای بیمارستانی که شبیه نمای خانه است مطلوب به نظر برسد . طراحی نما و طراحی داخلی کارتان باید همخوانی داشته باشد و همانطور که گفته شد نما در واقع نشان دهنده ی هویت ساختمان است ، پس باید کار خودش را درست انجام دهد .

 

  • طراحی نما با توجه به فرهنگ کلی شهر و کشور

با توجه به نطر استادان معماری ، معماری ایران به صورت کلی درونگراست که البته ممکن است در یک سری نقاط اینطور نباشد . به هر حال در طراحی نما باید به این قضیه با دقت توجه شود و فرهنگ کلی کشور و فرهنگ شهر مورد نطر واقع شود . هر چه حریم ها حفظ شود و هر چه فرهنگ کلی بیشتر در نظر گرفته شود نما هم مورد پسند افراد بیشتری قرار خواهد گرفت .

 

انواع سبک های رایج در طراحی نما از زبان شرکت هیرادانا :

  • طراحی نما به سبک رومی

این روزها سبک رومی را می توان از سبک های محبوب بین کارفرماها در طراحی نما دانست که البته ایرادهایی هم به آن وارد است ، از جمله اینکه این سبک از سبک معماری ایران به دور است و با فرهنگ مردم سازگاری آنچنانی ندارد . به هر حال این سبک بیشتر در مناطقی که ساکنینش از وضع اقتصادی بالایی برخوردار هستند ، استفاده می شود .

  • طراحی نما به سبک مینیمال

این سبک این روزها در تمام دنیا و ایران طرفداران خودش را پیدا کرده است و بخاطر استفاده از مصالح محدود باعث صرفه جویی در هزینه می شود و با توجه به اینکه سادگی الویت این سبک است می توان گفت زیبایی خاصی هم دارد و سبک مرغوبی محسوب می شود .

  • طراحی نما به سبک اسلامی

در طراحی نما به این سبک از عناصری که نشان دهنده ی معماری اسلامی است استفاده می شود . عناصری مانند قوس ها ، ستون ها ، مقنرس و ... . البته از این سبک بیشتر در طراحی مکان های سنتی و مذهبی استفاده می شود .

  • طراحی نما به سبک مدرن

این سبک نما نیز مانند مابقی سبک ها از ویژگی های مخصوص خودش برخوردار است . در طراحی نما به این سبک از ترکیب احجام هندسی استفاده می شود و طراحان در طراحی این سبک نما از متریال های بروز دنیا بهترین استفاده را می کنند و این سبک هم بیشتر در مناطق با وضعیت اقتصادی خوب استفاده می شود .

از دیگر سبک هایی که در طراحی نما رایج هستند ، می شود به طراحی نما با سنگ ، آجر ، سیمان و شیشه نام برد که هر کدام یک سری ویژگی ها ، معایب و مزایا را دارا هستند .

 بهترین شرکت طراحی نما در ایران

سخن آخر

با توجه به تمام مطالبی که در بالا گفته شد دست شما در طراحی نمایتان باز است و شما با مراجعه به شرکت های طراحی نما که یکی از بهترین شرکت های طراحی نما در سطح کشور شرکت طراحی نمای هیرادانا ست که طراحی نماهای متنوع با سبک های گوناگون در مناطق مختلف کشور را انجام داده است ، می توانید طراحی نمای ساختمانتان را به بهترین شکل ممکن و با توجه به همه ی شرایط گفته شده و با سنجیدن تمام نکات تحویل بگیرید و به ارزش ساخنمانتان بی افزایید . 

8 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات