طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بهترین شرکت دکوراسیون و معماری در دبی

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 13 آبان 1400 در ساعت 18 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شهر دبی بدون اغراق یکی از مهم ترین شهرهای امارات متحده ی عربی است . این شهر بخاطر موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد ، یکی از قطب های بزرگ تجاری جهان است و در واقع می توان آن را پایتخت تجاری امارات متحده ی عربی نیز دانست . این شهر به دلیل رونقی که یافته است ، در هنر ها و صنعت های مختلف پیشرفت کرده و همچنان نیز به دنبال پیشرفت بیشتر است که یکی از این هنرها ، هنر معماری و دکوراسیون داخلی و به طور کلی صنعت ساختمان سازی است که به طور چشمگیری در این کشور وجود دارد و همواره نیز در حال پیشرفت می باشد .

طراحی داخلی :

طراحی داخلی را می توان هنری دانست که هم فضا را زیبا می کند و کیفیت زندگی انسان را بالا می برد و هم فضا را بهبود بخشیده و باعث استفاده ی مفید تر از فضاهای مختلف می شود . می توان گفت از جمله ی دلایلی که باعث اهمیت دادن به طراحی داخلی در هر فضایی می شود ، این است که قسمت زیادی از عمر آدمیزاد در فضاهای مختلف که می تواند شامل محل زندگی ، محل کار و ... باشد می گذرد و از آنجایی که تمام چیزهای اطراف ما ، روی ما ، روحیاتمان ، تفکراتمان و ... تاثیر می گذارد و طراحی داخلی هم از جمله ی این چیزهاست ، باید به آن کمال توجه را نشان داد . یک طراحی داخلی مناسب ، طراحی ای است که هم نیازهای گوناگون افراد را بر طرف میسازد ، هم زیباست و هم بر کارهایی که وی در طول روز می تواند انجام دهد ، تاثیر بگذارد . همچنین امروزه نیز به دلیل شیوع بیماری های مختلف مانند بیماری کرونا و لزوم بیشتر به در فضاهای سربسته ماندن ، اهمیت این هنر تا حد زیادی بالاتر رفته است و دستخوش تغییرات و جزییات قابل توجه بیشتری شده است .

بهترین شرکت دکوراسیون و معماری در دبی

طراحی داخلی در دبی :

شهرهای مختلف بخاطر فرهنگ و همچنین موقعیت شهری و اقتصادی ای که شهروندانش دارد ، می توانند شامل معماری ها و طراحی داخلی های متفاوتی از شهرهای دیگه یا دارای ویژگی های خاص تری نسبت به مابقی شهرها باشد و شهر دبی هم به دلیل موقعیتی که دارد و ثروتمند بودن اکثر ساکنین آن دارای طراحی داخلی های پر زرق و برق ، شیک و کاملا گران قیمت است . این شهر همچنین دارای طراحی ویلاهای لوکس ، طراحی نما های بسیار منحصر بفرد و ویژه و دکوراسیون اداری های خاص می باشد .  

سبک محبوب در طراحی داخلی در دبی :

v   سبک کلاسیک

سبک کلاسیک یکی از سبک های محبوب در طراحی داخلی خانه و دکوراسیون اداری از گذشته تا به امروز است و می توان این سبک را بخاطر ویژگی های منحصر بفردی که دارد ، بیشتر مناسب ثروتمندان و اعیان نشین ها دانست . از این سبک در طراحی ویلا ، طراحی نما ، طراحی داخلی ، دکوراسیون اداری و ... استفاده می شود .

ویژگی های سبک کلاسیک از زبان شرکت معماری هیرادانا :

v   استفاده از ستون ها در طراحی نما و طراحی داخلی

v   استفاده از تزیینات زیاد

v   استفاده از رنگ های گرم مانند رنگ بژ ، کرم ، قهوه ای و ...

v   توجه به جزییات تا جای ممکن

v   توجه به اصل تقارن ، تعادل و نظم در طراحی

v   استفاده از تابلوها و عناصر تزیینی گران قیمت

v   استفاده از پرده ها و فرش های لوکس

طراحی نما :

اولین چیزی که یک فرد از یک ساختمان می بیند ، نمای آن است و اولین چیزی که باعث می شود ما در ذهن خود یک ساختمان را قضاوت کنیم ، نوع کاربری ، ارزش اقتصادی و حتی وضعیت اجتماعی محله ای که آن ساختمان در آن قرار دارد را حدس بزنیم ، نمای یک ساختمان است . به همین دلیل به طراحی آن باید دقت کرد . طراحی نما ی یک ساختمان باید به گونه ای باشد ، که هم زیبا باشد و هم با نوع کاربری و کانسپت ساختمان هماهنگ باشد و بتواند معرف هویت ساختمان باشد .

بهترین شرکت دکوراسیون و معماری در دبی

طراحی نما در دبی :

همانطور که در بالاتر هم گفتیم ، به دلیل موقعیت و ارزش اقتصادی خاصی که این شهر دارد ، می توان این شهرها از شهرای ثروتمند جهان دانست که ساکنین آن اغلب از ثروتمندترین افراد هستند . این شهر همچنین دارای ساختمان ها با معماری های بسیار خاص و برج های بلند و معروف در سرتاسر دنیا می باشد و همه ی این ها باعث می شود تا طراحی نما نیز در این شهر حائز اهمیت باشد و توجه های زیادی را به خود جلب کند .

انواع سبک ها در طراحی نما در دبی از زبان شرکت معماری هیرادانا :

v   طراحی نمای کلاسیک

v   طراحی نمای مدرن

v   طراحی نمای هایتک

v   و ...

انواع مصالح مورد استفاده در طراحی نما :

v   طراحی نمای چوبی

v   طراحی نمای سنگی

v   طراحی نمای فلزی کورتن

v   طراحی نمای شیشه ای

v   طراحی نمای آجری سنگی

v   طراحی نمای بتنی

ساختمان های معروف از لحاظ طراحی نما ، معماری و طراحی داخلی :

   مسجد نور

در طراحی این مسجد از هندسه های مختلف اسلامی استفاده شده است و همانطور که در معماری اسلامی می توان گفت نور نقش مهمی را ایفا می کند و همواره معماران به آن توجه می کنند ، در طراحی این مسجد هم به این قضیه کمال توجه نشان داده شده است . در واقع می توان این مسجد را سراسر نور و اشکال هندسی مختلف دانست که باعث معنویت بالای آن شده است .

 

   مسجد معاصر

مانند دیگر بناهای مذهبی و معنوی در این مسجد هم به نور و جایگاه آن توجه زیادی شده است و حتی می توان گفت به طور ویژه تری به آن توجه نشان داده است .  در این مسجد دو سطح اصلی وجود دارد که هر دوی این سطح ها به سمت قبله چرخیده اند و با وارد شدن نور از این سمت ، حس و حالی ویژه و معنوی به فضا می بخشند . این مسجد همچنین دارای هندسه و معماری خاصی نیز می باشد که آن را در سطح جهان منحصر بفرد کرده است .

بهترین شرکت دکوراسیون و معماری در دبی

   نمایشگاه خودروی بنتلی

 می توان این نمایشگاه را یک طورهایی بزرگترین مرکز فروش این خودروهای معروف انگلیسی دانست . این نمایشگاه هفت طبقه دارد و دارای هفت هزار متر مربع مساحت است . در طراحی داخلی فضاهای این نمایشگاه از فلز ، چوب و چرم استفاده شده است و در واقع می توان گفت قصد معماران از این نوع دکوراسیون داخلی ، نشان دادن کیفیت و لوکس بودن این خودروها می باشد .

   دبی مال

دبی مال بنایی با سه هزار و پانصد متر مربع مساحت است که در نزدیکی برج زیبای خلیفه بنا شده است . دبی مال شامل فضاهایی مانند فروشگاه ، هتلی با 250 اتاق ، رستوران ، سینما و آکواریوم ، پارکینگ ، پیست اسکی و فضاهای مختلف بیشتری می باشد . به این مرکز تجاری در واقع پربازدید ترین مرکز تجاری جهان نیز می گویند .

   و ...

سخن آخر

همانطور که در مطالب بالا گفته شد دبی شهری لوکس در جنوب ایران و واقع در امارات متحده ی عربی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد هم ، به عنوان پایتخت تجاری امارت متحده نیز ، محسوب می شود . به همین دلیل در این شهر به بازسازی ساختمان ، طراحی نما ، طراحی ویلا ، طراحی داخلی و ... اهمیت زیادی می دهند و دقت زیادی می کنند و همواره از بهترین مهندسان ، معماران و طراحان برای این امور استفاده می کنند و به همین خاطر است که دبی یکی از شهرهایی است که دارای بناهای شاخص زیادی در جهان است . شرکت معماری هیرادانا در سطح کشور و جهان کارهای فوق العاده ی زیادی انجام داده است و توانایی اجام کارهای خاص زیادی را با توجه به کارنامه ی پربارش دارد . همچنین این شرکت می تواند پروژه های زیادی را با کیفیت عالی در شهر زیبای دبی نیز به سرانجام برساند و شما می توانید برای طراحی ساختمان های خود در این شهر از این شرکت کمک بگیرید .

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات