طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بهترین راهکار در طراحی ویلا و یا نوسازی آن

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 18 بهمن 1400 در ساعت 16 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به طور کلی می توان گفت که ویلاها در واقع خانه هایی بزرگ هستند که در لنداسکیپی با طبیعت و چشم انداز زیبا و بکر ساخته می شوند و هدفشان تامین انواع نیازهای رفاهی افراد صاحب خانه می باشد . طبق بررسی هایی که انجام شده است مشخص شده که ویلاها برای اولین بار در ایتالیا ساخته شده اند و بعدها ساخت آن در دیگر کشورهای اروپا و دیگر قاره ها نیز رواج یافته است . از آنجایی که گفتیم ویلاها برای تامین انواع نیازهای فضایی افراد ساخته می شوند و هدف از ساخت آن ها بیشتر این است که افراد آخر هفته و یا تعطیلات را با دوستان و آشنایان خود در آن جا گذرانده و اوقات خوشی را سپری کنند پس باید یک طراح و معمار در ابتدا به علایق و سلیقه و نیازهای مختلف افراد صاحب خانه آگاهی پیدا کند و سپس طراحی را شروع کند . همچنین باید توجه نمود که برای طراحی ویلا سبک های مختلفی وجود دارد که از جمله ی این سبک ها می توان به سبک کلاسیک در طراحی ویلا ، سبک مدرن ، سبک مینیمال ، سبک اسلامی و ... اشاره نمود . هر یک از این سبک ها دارای مشخصه ها و ویژگی های منحصر به فردی می باشند که به این وسیله از یکدیگر متمایز شده اند و به همین علت در روند طراحی باید تک تک آن مشخصات و ویژگی ها رعایت نمود تا ویلای بدست امده در نهایت به یک سسبک مشخص باشد .

بهترین راهکار در طراحی ویلا و یا نوسازی آن

نکات مهم در طراحی ویلا و یا نوسازی آن :

  • توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوای منطقه

یکی از نکاتی که برای طراحی ویلایی که بتواند اوقات خوشی را برای افراد فراهم کند ، نیاز است به آن توجه کنیم توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی منطقه است . به طور کلی ویلاها را باید در منطقه ای ساخت که دارای آب و هوایی خوب باشد . به همین دلیل در گذشته ویلاها را در روستاها و خارج شهر می ساختند که آب و هوای بسیار بهتری نسبت به شهر داشت . اما امروزه می توان مشاهده کرد که در یکسری مناطق شهری که دارای آب و هوای خوبی نسبت به دیگر مناطق می باشد و اغلب مخصوص ثروتمندان است نیز ساخت ویلا رواج یافته است . هنگام بازسازی ساختمان ویلا نیز باید شرایط آب و هوایی منطقه را جهت انتخاب متریال در نظر گرفت .

  • توجه به ارزش اقتصادی ای که ویلاها و زمین های اطراف دارند

یکی از نکاتی که روی ارزش اقتصادی ویلای شما بسیار تاثیر می گذارد ، ارزش اقتصادی زمین ها و ویلاهای اطراف است . شما هر چقدر هم ویلای ارزشمند و خاصی بسازید ، اگر زمین ها و ویلاهای اطراف شما دارای ارزش زیادی نباشند ، ویلای شما نیز نمی تواند ارزش خیلی زیادی نسبت به بقیه پیدا کند . البته که این بالا رفتن ارزش زمین ها به نکاتی مانند آب و هوا و دیگر نکاتی که در ادامه گفته خواهد شد بستگی دارد .

  • توجه به بودجه ی کارفرما برای اجرای طرح مد نظر

هر چقدر هم شما به عنوان یک معمار و طراح یک ویلا با کیفیتی عالی و طرحی زیبا و منحصر به فرد را طراحی کنید ، اگر کارفرما از عهده ی برآورده کردن مخارج ان را نداشته باشد ، نمی توان آن طرح ویلا را به اجرا درآورد . به همین دلیل لازم است که ابتدا بعد از انتخاب زمین و بررسی های لازمه ، بودجه ی کارفرما را در نظر گرفته و سپس طراحی ویلا را با توجه به آن شروع کرد .

بهترین راهکار در طراحی ویلا و یا نوسازی آن

  • توجه به بافت و فرهنگ منطقه

یکی از گزینه هایی که می تواند روی چگونگی طرح ویلای شما تاثیر بگذارد ، فرهنگ و بافتی است که در منطقه ای که قرار است در ان ویلا بسازید یا ویلایی که از قبل وجود دارد را نوسازی کنید ، می باشد . شما باید به آن فرهنگ و بافت احترام گذاشته و توجه کنید و کارهایی که قرار است روی ویلا انجام دهید و یا طراحی کنید را با توجه به این فرهنگ و بافت انجام دهید تا ویلای شما تافته ی جدا بافته ی منطقه نشود و بتواند به زیبایی در کنار بقیه ی ویلاها قرار بگیرد .

  • توجه به وجود به امکانات عمومی رفاهی

گفتیم که ویلاها مخصوص گذراندن آخر هفته ها و یا تعطیلات و ... می باشند و به همین دلیل نیاز است که در اطراف ویلا حداقل امکاناتی وجود داشته باشد که بتواند به رفاه افراد صاحب ویلا کمک کند . از جمله ی این امکانات می توان به وجود پمپ بنزین ، سوپرمارکت ، درمانگاه و ... اشاره نمود . عدم وجود این ها در صورت نیاز افراد می تواند مشکل ساز باشد و باعث عدم رفاه افراد شود .

  • توجه به وجود حداقل امکانات رفاهی در ویلا

امکاناتی مانند برق ، گاز و آب از جمله امکانات حداقلی ای هستند که حتما باید امکانات وجود آن ها در ویلایی که قرار است ساخته شود وجود داشته باشد . بدون این موارد ساکنین حتی از کوچک ترین مسائل رفاهی هم بی بهره خواهند ماند و هم در رفع نیازهای آن ها تاثیر منفی خواهد گذاشت و هم ارزش زمین و ویلا را پایین خواهد آورد . به همین دلیل در ابتدا باید بررسی نمود که زمین انتخابی دارای این امکانات می باشد و می توان لوله کشی ها و ... را در ویلا انجام داد .

بهترین راهکار در طراحی ویلا و یا نوسازی آن

  • انتخاب یک سبک مناسب برای طراحی ویلا

همانطور که می دانید در طراحی ویلا سبک های مختلفی وجود دارد که هر یک از این سبک ها دارای ویژگی های مختلفی می باشند . شما باید با توجه به سلیقه کارفرما و بافت منطقه یک سبک را انتخاب کرده و با توجه به آن سبک طراحی ویلا ، طراحی نما و طراحی دکوراسیون داخلی آن را انجام دهید .

  • توجه به طبیعت زمین و اطراف زمین ویلا

یکی از نکات بسیار مهم ویلاها و نقطه تفاوت ویلاها با خانه های شهری طبیعت و لند اسکیپی است که باید دارا باشد . به همین دلیل اصولا ویلاها در نزدیکی جنگل ها ، دریاها و مناطقی با طبیعت و چشم انداز زیبا ساخته می شوند تا افراد بتوانند از طبیعتی که وجود دارند بهره برده و لذت ببرند .

  • توجه به راه های دسترسی ویلا

مهم است که زمین ویلا و ویلا راه های دسترسی مناسبی با امکانات رفاهی اطراف و به طور کلی مناطق دیگر داشته باشد تا در صورت نیاز افراد بتوانند به راحتی به هر جایی که نیاز پیدا می کنند بروند و دچار مشکل نشوند .

بهترین راهکار در طراحی ویلا و یا نوسازی آن

  • توجه به وضعیت زمین از نظر اتفاقات طبیعی

بعضی از زمین ها از نظر خاک سست بوده و نیازمند سیستم سازه ای مخصوصی می باشند و گاهی هم زمین انتخابی برای ویلا در منطقه ای زلزله خیز بوده و بهتر است که یا در آن زمین ویلایی ساخته نشود و یا اگر ساخته می شود با سیستم های مخصوص سازه ای ساخته شود تا در مقابل زلزله مقاومت بالایی داشته باشد . به همین دلیل نیاز است که حتما زمین ویلا مورد بررسی قرار بگیرد .

کلام آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید ویلاها خانه های بزرگی هستند که دارای فضاهای زیادتری نسبت به خانه های معمولی بوده و انواع امکانات فضایی شما را فراهم می کنند . همچنین برای ساخت و طراحی ویلا باید به نکاتی توجه کر تا رفاه شما بیشتر تامین شود و کمتر در ویلا دچار مشکل شده و بتوانید به راحتی در آن اوقات خود را سپری کنید . به همین دلیل حتما نیاز است که از اولین قدم های انتخاب زمین و طراحی ویلا به سراغ متخصصین این زمینه بروید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید . شرکت معماری هیرادانا که یکی از برترین شرکت های ایران در طراحی ویلا ، دکوراسیون داخلی ، طراحی نما ، بازسازی ساختمان ، دکوراسیون اداری و ... می باشد و کارهای زیادی در سرتاسر ایران و حتی کشورهای همسایه انجام داده است و دارای کارنامه ای پربار می باشد می تواند به خوبی در این زمینه به شما کمک کند و شما می توانید با سپردن پروژه ی خود به مهندسین این شرکت از نتیجه ی رضایت بخش آن مطمئن باشید .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات