طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بهترین راهنمای شما برای طراحی ویلا قسمت اول

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 23 فروردین 1400 در ساعت 11 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

منطقه زمین

همان طور که میدانید خودشناسی اولین پله حرکت به سمت هدف و آینده می باشد و یکی از مهمترین نکات ، شناخت نیاز و روحیه خودتان قبل از خرید زمین ویلا است . 

شما دوست دارید آخر هفته خود را در محیط آرام بخش جنگل باشید یا در کنار ساحل؟ ویا هردو؟ آیا شما فضای کوهستانی را دوست دارید و یا مانند برخی از انسانها مناطق کویری آرام را دوست دارید؟ در هر صورت انتخاب این موضوع کاملاً به شما و شخصیت شما بستگی دارد که کدام را ترجیح بدهید .

ابعاد زمین

انتخاب ابعاد زمین به دو فاکتور بسیار مهم بستگی دارد اول توان مالی شما و دوم نیاز شما می باشد .

فاکتور اول بسیار مشخص  است و نیازی ندارد که توضیحی درباره آن بدهیم ولی نیاز شما بخش مهمی در طراحی ویلا می باشد . شما باید در ابتدا تعیین کنید که ویلایی در سطح شیب دار می خواهید و یا ویلایی بدون توپوگرافی و در زمین مسطح می خواهید .

همانطور که توان مالی شما با نیاز شما رابطه مستقیمی دارد باید گفت نیاز شما نیز با روحیه شما رابطه مستقیمی برقرار می کند بنابراین شما باید بسیار هوشمندانه بررسی و انتخاب کنید .

انتخاب سبک طراحی

سبک طراحی شما کاملاً وابسته به علاقه و سلیقه شما می باشد .

رویای شما  زندگی در کجا است در یک طراحی ویلای مدرن و یا در یک ویلای روستیک و یا ویلای کلاسیک ؟  شاید هم یک  ویلا ی سنتی ایرانی را ترجیح می دهید .

  • سبک مدرن

بهترین راهنمای شما برای طراحی ویلا قسمت اول

ویلاهای مدرن به زیرمجموعه های مختلفی تقسیم می شوند و هر کدام با کمی تغییر راهی جدا در طراحی ویلا را در بر میگیرند البته برخی افراد دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال مانند ویلای طراحی شده توسط معمار مشهور لوکوربوزیه را دوست دارند و می پسندند که در مینیمال ترین حالت ممکن با ترکیب خطوط مستقیم و منحنی می باشد و از متریال شیشه طراحی شده استفاده شده و برخی تنها خطوط منحنی و نرم را ترجیح می‌دهند و برخی تنها خطوط مستقیم و قابل درک را دوست داشته و می پسندند و برخی دیگر روحیه متفاوتی دارند و خطوط شکسته و خشن را در طراحی می پسندند و انتخاب می کنند .

  • حجم کلی ویلا

شکل گیری حجم ها به طور کلی بر اساس سمپل های ثابتی می‌توانند صورت بگیرند و اغلب به این بخش ها تقسیم می‌شوند l شکل U شکل و خطی .

  • طراحی پلان ویلا

    بهترین راهنمای شما برای طراحی ویلا قسمت اول

 در طراحی پلان ویلای مدرن بهترین شیوه در طراحی به سبک پلان باز یا  در اصطلاح انگلیسی Open Plans می باشد.

در این نوع از طراحی پلان فضاها بدون هیچگونه پیچیدگی در کنار هم قرار می‌گیرند و همبستگی جذابی را به وجود می آورد.

  • نمای ویلا مدرن

بهترین راهنمای شما برای طراحی ویلا قسمت اول

یکی از مهم ترین بخش های طراحی ویلا مربوط به طراحی نما آن است و حجم و نمای ویلا اولین بخشی است که شما در یک بنا مشاهده می کنید.  البته در واقع نه تنها این بخش برای شما مهم می باشد بلکه برای دوستان ، همسایه های مجاور و تمامی افرادی که ویلای شما را میبینند بسیار جذاب و مهم می باشد .

در کل طراحی و ساخت ویلای شما همه مخاطبین و انرژی های اطراف شما را به طور کامل تحت تاثیر قرار می دهد.

طراحی ویلا می‌تواند به چند شکل تشکیل شود به عنوان مثال می تواند از احجام سرد و سخت و یا صفحات افقی و متریال های شفاف همچون شیشه و یا اینکه می توان  حجمی صلب را با شیشه ای از صلبیت خارج نمود .

به هر حال طراحی ویلا تشکیل شده از بازی نیروها است و هر نیرو انرژیی را در محیط به جریان خواهد انداخت بنابراین بهتر است در انتخاب این مورد بسیار با احتیاط عمل کنید تا انرژی همسو با انرژی شما در فضای ویلا به جریان بیفتد .

  • طراحی داخلی ویلا

بهترین راهنمای شما برای طراحی ویلا قسمت اول

استفاده از المان های مدرن ، رنگ های مختلف ، متریال هایی همچون سنگ های اسلب ، بوک مچ ، فرنیچر های مدرن در طراحی داخلی ویلا می تواند هارمونی فضای شما را  به بهترین شکل خلق کند.

استفاده از کرتین وال یا شیشه های قدی در جهت حیاط ویلا باعث ورود نور ، برقراری ارتباط انسان و محیط اطراف می شود و  همچنین حس مینیمالیست بیشتری را به شما میدهد .

در ویلای مدرن استفاده از کاغذ دیواری هایی با طرح های کلاسیک توصیه نمی‌شود در حالت کلی از رنگ و متریال هایی با بافت قابل لمس همچون سنگ و بتن بیشتر استفاده کنید تا حس مدرنیسم بیشتری به شما انتقال دهد .

در ویلاهای مدرن متداول ترین رنگ در دیوارها رنگ سفید و طوسی است تا فضای بزرگ و با انرژی بی نظیری برای شما ایجاد شود.

1 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات