طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

برق کشی در بازسازی ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 14 دی 1398 در ساعت 13 : 57 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برق کشی و سیم کشی در بازسازی ساختمان و بازسازی منزل امری مهم و ضروری است .  برق کشی ساختمان پروسه ای است که فعالیت های مختلفی در تعمیرات ساختمان را پوشش میدهد . تمام مواردی که به روشنایی و نورپردازی ساختمان مربوط میشود در این دسته قرار میگیرد . مجموعه فعالیت های برق کشی و سیم کشی ساختمان عبارتند از : تعیین محل پریز ها و کلید های برق ساختمان در حیاط ، راهرو ها و دکوراسیون داخلی منزل ، روشنایی ساختمان و نورپردازی های سقفی و دیواری چه به صورت مخفی و چه به صورت نمایان ، نصب جعبه ی فیوز های برق و تابلوهای برق ، سیستم های امنیتی و دوربین های مدار بسته .

اما برق کشی ساختمان در طراحی دکوراسیون داخلی توسط شرکت  بازسازی ساختمان  چگونه انجام میشود :

بازسازی ساختمان

1 – برق کشی ساختمان

  • مرحله اول

قبل از هر چیز باید نقشه سیستم های روشنایی و برق ساختمان را ترسیم کرد .این نقشه شامل مشخص کردن تعداد و محل مناسب سیستم روشنایی و صوتی ، سوکت ها و کلید و پریز های برق ، آیفون ، سیستم های تهویه و سرمایش و گرمایش مانند فن کوئل ها و ... است . بعد از تهیه نقشه ها باید فضاهایی که نیاز به تعمیر و نصب دارند را در روند تکمیل و اجرای ساختمان مشخص کنیم .

  • مرحله دوم

در این مرحله که بعد از نازک کاری دیوار ها و سطوح انجام میشود اقدامات لازم برای تمیز کردن و تکمیل فرآیند برق کشی ساختمان انجام میشود . کابل کشی ها ، اتصالات و عایق کاری های اتصالات در بیرون و فضای داخلی ساختمان .

  • مرحله سوم

این مرحله که مرحله ی آخر است به بستن کلید و پریز ها و تراز کردن آنها میرسد .

نصب فیوزها ، نصب آیفون تصویری ، نصب نورهای مخفی و نمایان در سقف و دیوار ها و همه ی اقدامات پایانی برای برق کشی ساختمان در این مرحله انجام میشود .

جزییات برق کشی ساختمان

2 – محل قرار گیری کلید ها و پریز ها در فضاها

  • فضای نشیمن و اتاق خواب

در این قسمت باید محل قرار گیری کلید ها و پریز ها بصورتی باشد که زیاد در جلوی چشم نباشد و در گوشه ای از فضا قرار بگیرد . تعداد پریز های برق باید به اندازه کافی باشد .

فاصله ی ایفون تصویری از کف تا 150 سانتی متر است .

در اتاق خواب فاصله ی مشخصی که برای قرار گیری کلید و پریز ها در نظر گرفته شده است چیزی در حدود 100 تا 120 سانتی متر از کف اتاق است .

  • سرویس بهداشتی و حمام

در این فضا به دلیل وجود آب ، سیم کشی و نصب کلید و پریز ها در بازسازی اهمیت بیشتری پیدا میکند . محل قرار گیری آنها باید به گونه ای باشد که از محل پاشیدن و ریختن آب بر روی آن ها دور باشد . حتما باید از درپوش های پلاستیکی برای پریز ها استفاده شود تا اقدامات ایمنی در مورد آن ها رعایت شود و از بروز خطرات احتمالی برای آن جلوگیری شود .

  • آشپزخانه

    برق کشی آشپزخانه

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه به دلیل وجود اسباب و وسایلی برقی زیادی مانند یخچال ، فریزر ، ماشین لباس شویی و ظرفشویی و موارد دیگر وجود پریز های مناسب و کافی ، لازم و ضروری است .  محل قرار گرفتن این پریز ها نیز بسیار مهم است تا سیم کشی وسایل برای قرار گرفتن در برق در جلوی چشم نباشد و بتوان آنها را در آشپزخانه از دید پنهان کرد . هم چنین باید رعایت شود هم پریز هایی در ارتفاع پایین و هم در ارتفاع بالا برای وسایل قرار بگیرد تا متناسب با ابعاد فضا و چیدمان محیط بتوان وسایل را به راحتی به برق زد و از آنها استفاده کرد .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات