طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی و طراحی داخلی مرکز مراقبت از کودکان در مادرید اسپانیا

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 23 شهریور 1398 در ساعت 16 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه روند شناخت پروژه های برتر طراحی داخلی و بازسازی ساختمان در دنیای معماری در این مقاله در شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد داریم دکوراسیون اداری یکی از جذاب ترین و موفق ترین طراحی داخلی اداری در سال 2018 ، در شهر مادرید اسپانیا بپردازیم  .

این محیط اداری به مساحت 450.0 m2 و در فضایی مستطیل شکل طراحی شده است .

این پروژه شامل بازسازی و تعمیرات ساختمان  فعلی به منظور رفع نیازهای یک مرکز مراقبت از کودکان است . این پیشنهاد بر اساس اضافه کردن یک بدنه ی جدید و گسترش این ساختمان و یک نمای شیشه ای جدید برای این ساختمان است .

بازسازی و تعمیرات ساختمان

برای بازسازی این ساختمان تیم معماری در مرحله اول به نوسازی و تحکیم ساختار موجود در این ساختمان پرداخت . هم چنین تخریب جزئی قسمت عقبی ساختمان برای ادغام هسته ی جدید ارتباطات و خدمات در این محیط بود . هم چنین نمای این ساختمان نیز تعویض شد و نمای بتنی پوسیده و از بین رفته ی آن با نمایی شیشه ای جابجا شد . استفاده از سایه بان ها و گلدان های گل معلق از طبقات بالا و استفاده از شیشه های دو جداره بر عایق کردن این محیط و بهینه کردن حرارت و تنظیم تابش خورشید کمک میکند .

طراحی داخلی اداری این ساختمان به عناصر خاصی مجهز شده است تا امکان تعامل و اختصاص فضاها و هم چنین دلبستگی عاطفی به دفتر جدید فراهم شود . مطالعه برخی از روش های نوین مراقبت از کودک ، اهمیت کارهایی که باعث تقویت اعتماد به نفس ، مسئولیت پذیری و محبت دیگران میشود از جمله مراقبت از حیوانات خانگی یا گیاهان برجسته میکند .

برخی از این رویکردها با محموعه ای از محرک های مکانی ، مواد ، رنگ ، مبلمان و طراحی معماری اجرا میشود مانند ادغام ساز و کار ها در این محیط از جمله استفاده از پنل های متحرک در کلاس های درس ، یا مبلمان قابل حمل که میتواند در مواقع لزوم برداشته شود و بر باز شدن فضا کمک کند . هم چنین سیستم کتابخانه ی این ساختمان نیز به گونه ای است که از قفسه های چرخدار استفاده شده است و در مواقع لزوم به قفسه های کتابخانه تبدیل و در وسط سالن برای مطالعه کودکان قرار میگیرد و در مواقعی که لازم نیست به طور مرتب به در گوشه ای از اتاق که فضای لازم برای آن تعبیه شده ، قرار میگیرد و فضا برای انجام فعالیت های دیگر برای کودکان باز میشود .

اجرای دکوراسیون اداری

از دیگر نکات بازسازی ساختمان در حوزه مصرف انرژی این ساختمان است . طراحی محفظه عایق بندی شده جدید ، سیستم نمای ساخته شده از شیشه های دو جداره و استفاده از سایبان ها برای جلوگیری و ورود تابش گرما در تابستان و ورود سرما در زمستان ، حضور گیاهان روی نما جهت تنظیم دما و رطوبت در تابستان ، سیستن تهویه مطبوع و گرمایش از کف طبقات ، همه ی این عناصر باعث شده است این ساختمان در مصرف انرژی کاملا پایدار باشد و هزینه های نگهداری آن کاهش یابد در حالیکه راحتی کودکان و والدین و کارمندان آنجا فراهم شود .

این دکوراسیون اداری  توانسته است به خوبی تمام نیازهای نگهداری کودکان را تامین کند . وجود یک منطقه بازی سرپوشیده ، اتاق ها و کارگاه هایی که بچه ها در آنجا میتوانند به پرورش علایق و استعداد هایشان بپردازند . هم چنین یک تراس بزرگ در طبقه آخر میتواند یک چشم انداز زیبا را برای کودکان فراهم کند .

اجرای دکوراسیون اداری

در مورد متریال و رنگ های بکار رفته در این فضا نیز ، کف این فضا به رنگ زرد در آمده است در کنار رنگ سفید به کار رفته در دیوار و سقف این ساختمان و هم چنین استفاده از تخته های چوبی با عناصر درشت که در قسمت های مختلف فضای داخلی این ساختمان استفاده شده بر جذابیت بصری این فضا اضافه کرده است .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات