طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی و طراحی داخلی اداری هافمن در شهر آمستردام هلند

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 18 : 2 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه روند شناخت پروژه های برتر طراحی داخلی و بازسازی ساختمان در دنیای معماری در این مقاله در شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد داریم دکوراسین اداری یکی از جذاب ترین و موفق ترین طراحی داخلی اداری در سال 2019 ، در شهر آمستردام هلند بپردازیم .

این محیط اداری به مساحت 850.0 m2 و در فضایی وسیع طراحی شده است .ساختمان هافمن به گونه ای طراحی شده است که فضای بیشتری را برای تیم بوجود آورد تا از آن طریق روند رو به رشد خود را سریع تر کند و مرکز کار نیز باید محیط پر جنب و جوش و فعال را برای کار خلاقانه و فعالیت های اجتماعی پرورش دهد. از آنجایی که یک دفتر معماری نیز ویترین کار است، باید مهارت های خلاقانه تیم و قابلیت های فنی آنها را نشان دهد.

اما مهم ترین خواسته ای که شرکت هافمن برای این پروژه داشت این بود دکوراسیون داخلی اداری باید کانسپت اصلی هافمن که در تمام پروژه های آنها رعایت میشد را دنبال میکرد  . این کانسپت شکل دهی بصیرت و بینش برای کارکنان بود . این یک رویکرد شخصی برای معماری است که در طول 20 سال کاری حرفه ای شرکت توسعه یافته است، که بر رفاه افراد در محیط های کارشان تمرکز دارد.

در شروع کار طراحی ، گروه معماران ابتدا به نحوه ی کار و روابط اجتماعی کارکنان در کنار هم پرداخت و به دنبال ایجاد فضایی بود که بتواند آنها را تحسین و تشویق کند و محلی برای الهام گرفتن کارکنان باشد .

موسس این شرکت اینگونه بیان میکند که : به جای طراحی یک دفتر، ما می خواستیم مکانی را ایجاد کنیم که در آن احساس کنیم که در خانه هستیم و جایی باشد که دوست داریم باشیم. این یک فضای جهانی است و ما از آن برای ارائه کار ، نوشیدن ، گردهمایی و جلسات دوستانه و محل به آرامش رسیدن افراد استفاده میکنیم .

هم چنین بیان میکند که ما نیاز به این داشتیم که یک فضای شفاف طراحی کنیم که با ارزشهای اصلی ما یعنی کیفیت، وضوح، شخصیت و الهام گرفتن هم خوانی داشته باشد .

در تعمیرات ساختمان این دکوراسین اداری  تیم طراحی یک انبار متروکه که در سال 1960 در جنوب شرقی آمستردام احداث شده بود را انتخاب کرد . آنها به طور کامل آنجا را از بین بردند و ماهیت خام ساختار این ساختمان را آشکار ساختند ، یک شبکه ی سازگار از ستون های فولادی بلند و باریک که یک سقف چوبی اصلی را پشت سر سقف گچی به کار برده بودند .

بر اساس این شبکه بندی ، تیم طراحی نمای جدیدی را ایجاد کرد که شامل ورودی از جنس شیشه و پنجره هایی بلند بود که فضای داخلی را به تراس  و باغچه ی بیرون ساختمان مرتبط میساخت . که این طراحی به بسیاری از ایده هایی که شرکت در نظر داشت پاسخ مثبت میداد ، یک طبقه همکف بزرگ و وسیع که ارتباطی نزدیک با طبیعت و آب دارد ، با چشم اندازی رو به آسمان که میتواند نور روز را به قلب ساختمان بتاباند .

حالا وقت آن است که پلان باز این ساختمان اداری جذاب را با هم بررسی کنیم .

قلب ساختمان از چهار میز کار گروهی تشکیل شده است که توسط سه اتاق مخصوص شیشه ای تعریف میشوند و فضاهای مجزا را در این پلان باز شکل میدهند . در انتهای جنوبی این دفتر یک شومینه ی چوبی طراحی شده است که هم کارمندان و هم مشتریان میتوانند در کنار آن خود را گرم نگه دارند و ارتباط بین مشتری و کارمندان را صمیمی تر میکند . در کنار این فضا ، یک میز بزرگ و اتاق نشیمنی وجود دارد که دارای چشم اندازی مناسب به تراس است . دو جزیره آشپرخانه ای بزرگ در این فضا وجود دارد که محلی آرام و غیر رسمی را برای خوردن و نوشیدن کارمندان فراهم میکند .

در قسمت شرقی این ساختمان پنج اتاق برای جلسات رسمی طراحی شده است که تمرکز کار در آن اتاق ها بیشتر است . این اتاق ها که نمایی شیشه ای دارند باعث میشود کارکنان و مشتریان همیشه از شفافیت قابل اجرای این اداره مطلع باشند  .

مبلمان ، متریال و روشنایی عناصری ضروری هستند که شخصیت هر فضا را تعریف میکنند .

در کف بتنی این اداره ، فرش بافتهایی رنگارنگ با مبلمان آزاد و راحت و روشنایی با دقت انتخاب شده برای ایجاد تنوع فضا با هم ترکیب شده است.

وجود نقاشی های متعدد ، مجسمه ها، گیاهان و تخته های مغناطیسی برای کار ، به تیم طراحی کمک کرده است تا ساختمان را به فضایی برای زندگی و الهام بخشیدن برای کامندان و مشتریان تبدیل کند .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات