طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی و طراحی خانه ی ویلایی دوبلکس در ورشو

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 21 مهر 1398 در ساعت 15 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پروژه ای که امروز میخواهیم در  شرکت بازسازی ساختمان  هیرادانا به آن نگاهی بیندازیم طراحی دکوراسیون منزل  خانه ای در ورشو لهستان  میباشد . این خانه یکی از مدرن ترین طرح ها در سال 2017 میباشد . بازسازی و تعمیرات ساختمان  این خانه 270 متر مربعی را باهم بررسی میکنیم .

طراحی داخلی

بازسازی و تعمیرات ساختمان

پروژه طراحی این خانه یک چالش بسیار خاص و در عین حال بی نظیر برای یک معمار است . هر خط و عنصری که توسط طراح ترسیم شده بازتابی از رویاهای مشتریان این خانه است . این خانه ی ویلایی در یک منطقه خوش آب و هوای ورشو و با یک چشم انداز بکر و دیدنی از طبیعت روبرویش مواجه است و همین موضوع باعث شده است معماران به استفاده از متریال چوب چه در نمای خارجی و چه در فضاهای داخلی خانه روی آورند . بدنه ساختمان از دو مکعب تشکیل شده است . در طبقه همکف گاراژ و سالن بدنسازی در مکعب کوچکتر واقع شده است و فضای نشیمن ، آشپزخانه و سالن غذاخوری در مکعب بزرگتر جای گرفته است .

با وجود پیچیدگی های بازسازی ساختمان طراحان سعی کرده اند فضاها را به گونه ای تقسیم بندی کنند تا فضاهای اصلی در طبقه همکف از نور طبیعی روز بهره مند شوند و در طبقه بالایی تمام اتاق های خواب و اتاق کار بتوانند از این نور استفاده لازم را ببرند . هم چنین ایوان چوبی و سرسبز طبقه همکف در جلوی ورودی باعث شده است از داخل فضای نشیمن بتوان به این منظره و نور طبیعی دسترسی داشت .

مجری دکوراسیون داخلی نماها را با تیرهای چوبی و عناصر سیاه پوشش داده است که استفاده از سیستم تیرچه کامپوزیت برای این ساختمان برای مقاومت در برابر خوردگی و تابش آفتاب بسیار مناسب است . هم چنین این نمای یک اثر جالب سه بعدی را نیز ایجاد میکند .

دکوراسیون بخش های مختلف خانه

دکوراسیون آشپزخانه

طراحی این خانه بر تعیین مناطق روز و شب استوار است . مناطق روز مانند فضای نشیمن و آشپزخانه که در طبقه همکف هستند و محل جمع کردن اعضای خانواده در کنار یکدیگر است و مناطق شب در طبقه بالا که اتاق خواب ها را تشکیل میدهند .

معماران در نظر داشتند که این چوب های استفاده شده در نما فقط مختص به بیرون نباشد و فضاهای داخلی نیز از حضور این چوب ها بهره مند شوند . کفپوش چوبی سبک انتخاب شده برای فضاهای داخلی این ویلا  در اتاق خواب ها ، فضای نشیمن و راه پله طبقات استفاده شده است و تنها نقطه اختلاف در این فضاها در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه است که از کاشی های خاکستری در این قسمت استفاده شده است . هم چنین مبلمان این فضاها نیز در اغلب موارد از همین چوب ها ساخته شده است و میتوان گفت حضور این متریال چوب توانسته است فضایی دنج ، راحت و گرم را در دکوراسیون لوکس این خانه ایجاد کند . استفاده از رنگ های برجسته و مکمل هم در مبل ها ، تخت ها و میز و صندلی قسمت غذاخوری توانسته است هارمونی فضایی جذابی در کنار متریال چوب در این خانه ایجاد کند .

جزییات طراحی

بازسازی و دکوراسیون داخلی

اما اگر بخواهیم وارد جرئیات و ایده های جالب بازسازی منزل شویم در اولین برخورد با کتابخانه ی بزرگ قسمت نشیمن مواجه خواهیم شد که شخصیتی منحصر به فرد را به این قسمت بخشیده است .

استفاده از قفسه ها و سطوح چوبی به شکل مکعب هایی در ابعاد مختلف که کنار هم چیده شده اند و تا طبقه اول این ویلا بالا رفته اند و با استفاده از یک نردیان میتوان به طبقات بالایی این کتابخانه دسترسی داشت . استفاده از چراغ های آفتابی در این قسمت حسی گرم و تازه را برای این فضا به ارمغان آورده است . در کنار این کتابخانه نیز کاناپه هایی راحتی به رنگ خاکستری حضور دارد که فضایی دنج برای مطالعه را به وجود آورده است . از عناصر جذاب این نشیمن میتوان به تلویزیون سیاه نصب شده بر روی دیوار آبی فضای نشیمن اشاره کرد . هم چنین یک شومینه تو کار با محلی برای نگهداری چوب ها که در داخل دیوار تعبیه شده است توانسته است این فضای نشیمن را ویژه کند .

اما هم نشین این فضای نشیمن ، آشپزخانه این ساختمان است که بدون واسطه و تنها با تغییر کفپوش از چوب به کاشی های خاکستری رنگ ، تفکیک فضایی صورت گرفته است . استفاده از کابینت هایی آبی و یک پیشخوان سفید با پایه های چوبی که میتواند به عنوان فضایی برای صبحانه خوردن استفاده شود و یک هود سیاه رنگ که عنصر برجسته این آشپزخانه است . اما فضای غذاخوری دیگری نیز در کنار این آشپزخانه تدارک دیده شده است با میزی سفید و صندلی هایی زرد رنگ که استفاده از این رنگ در برجسته کردن این فضا نقش مهمی را ایفا میکند .

حضور پنجره های قدی در چهار سمت این فضا نور طبیعی روز را به نحوی موثر وارد این محیط میکند .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات