طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی و طراحی خانه ای دوبلکس در تورین ایتالیا

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 2 مهر 1398 در ساعت 14 : 59 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پروژه ای که امروز میخواهیم در شرکت طراحی داخلی هیرادانا به آن نگاهی بیندازیم طراحی دکوراسیون منزل  خانه ای در تورین ایتالیا  میباشد . این خانه یکی از مدرن ترین و جذاب ترین طرح ها در سال 2018 میباشد . بازسازی و دکوراسیون داخلی این خانه 60 متر مربعی را باهم بررسی میکنیم .

بازسازی و دکوراسیون داخلی

این خانه که به گونه ای طراحی شده است تا فضایی آرامش بخش و محیطی آرام در یک خانه ی کوچک 60 متری را فراهم سازد ، در سال 1990 میلادی ساخته شد اما طی این سال ها دچار خرابی شد و پس از بازسازی و تعمیرات ساختمان دوباره قابل سکونت شد . این خانه دوبلکس از حضور عناصر خاص و قوی مانند راه پله ، ستون مرکزی و قسمت های قابل مشاهده از خانه که قبل از بازسازی منزل باقی مانده بود ، استفاده میکرد و فضا را قوت میبخشید . این خانه که از فضای سبز مناسبی در جلوی ساختمان بهره میبرد و معمار با ایجاد اتصالات بصری بین فضای داخلی و خارجی با حذف عناصر اضافی و پارتیشن ها و اتاق ها در طبقه همکف توانست فضای سبز بیرون را برای ساکنین در داخل خانه وارد کند . هم چنین اتاق های خواب در طبقه بالا قرار گرفت تا از طریق پنجره های داخل اتاق ها منظره زیبای بیرون را برای اعضای خانه قابل مشاهده کند. در طبقه همکف نیز به لطف ایوان بیرونی و حفظ منظره و ایجاد دو در شیشه ای از طرف ایوان نور طبیعی خورشید را به درون این فضای سفید وارد کرد و فضایی درخشان و پر نوری را بوجود آورد.

سازماندهی مجدد فضای داخلی شامل تخریب دیوار های داخلی و وسعت بخشیدن به سالن اصلی در طبقه همکف و افزایش فضاهای آشپزخانه ، قسمت ناهارخوری و فضای نشیمن بود . اما معمار برای تقسیم بندی فضایی با ایجاد یک در شیشه ای در قسمت آشپزخانه ،در صورت لزوم این قسمت را از منطقه نشیمن و غذاخوری جدا کرد تا ارتباط بصری بین مناطق مختلف بتواند هم چنان حفظ شود .

فضای غذاخوری در نزدیکی آشپزخانه قرار دارد و باعث میشود این دو فضا با یکدیگر در تعامل باشند .

دکوراسیون آشپزخانه

در این خانه تماما از رنگ سفید برای دیوار ها و سقف استفاده شده است و در طراحی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه   نیز به همین ترتیب است و متریالی که در کنار این رنگ توانسته است به هارمونی فضایی و گرم تر شدن آن کمک کند چوب است . با نگاهی به فضای داخلی این خانه متوجه خواهیم شد که کفپوشی چوبی ضمن زیبایی بخشیدن به محیط در کنار مبلمان چوبی استفاده شده در این خانه در قفسه های آشپزخانه ، میز و صندلی قسمت غذاخوری ، قسمت کتابخانه و هم چنین در کنار دیوار شرقی با ایجاد یک ردیف نیمکت چوبی ضمن ایجاد فضایی برای نشستن و استفاده بردن از منظره بیرون ، با یک میز وصندلی قسمت کاری ساکنین خانه ایجاد شده است .

فضای نشیمن نیز درست کنار در ورودی ایوان قرار دارد تا بتواند از منظره و نور طبیعی روز بهترین و بیشترین استفاده را ببرد و این قسمت را به فضایی آرامش بخش و راحت برای ساکنانش تبدیل کند .

بازسازی و تعمیرات ساختمان

سیستم گرمایش و تهویه نیز در سقف کاذب پنهان شده است و همچنین نورهای مخفی نیز در این قسمت قرار دارد تا بتواند روشنایی این خانه در شب را تامین کند .

هم چنین یک ورودی نیز از پشت بازسازی ساختمان در نظر گرفته شده است که مستقیما به راه پله ی طبقه بالا میرسد و راه پله نیز با یک رنگ خنثی توانسته است سادگی و هویت خود را حفظ کند و در طبقه بالا که فضایی کمتر از طبقه همکف دارد و دو اتاق متوسط و سرویس و حمام در آنجا قرار دارد .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات