طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی و طراحی خانه ای در شهر بیلبائو اسپانیا

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 11 شهریور 1398 در ساعت 15 : 55 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ما در شرکت طراحی داخلی هیرادانا درصدد این هستیم که آثار برجسته طراحی و معماری داخلی در سطح دنیا را به اتفاق هم بررسی کنیم و آنها را بیشتر بشناسیم . در این مقاله یک پروژه بازسازی ساختمان خانه ای در بیلبائو اسپانیا را بررسی خواهیم کرد که این پروژه به این دلیل حائز اهمیت است که توانسته است ایده های درخشان خود را در این پروژه به کار ببندد و بازسازی منزل مناسب با تمام امکانات و دور از اضافات برای زوجی جوان فراهم کند .

این آپارتمان به مساحت 100 متر مربع در سال 2016 ساخته شده است .بازسازی و تعمیرات ساختمان  این آپارتمان دارای دو ویژگی بود ، اولی یک سازه بتنی مسلح مستحکم که عنصر اصلی این ساختمان را شکل میداد و دوم یک نمای چند ضلعی با پنجره های ارسی شکل .

بازسازی ساختمان

در روند بازسازی هدف تقویت و به حداکثر رساندن این ویژگی ها بود تا بتواند آنها را در این خانه به طور خاص جلوه گر کند . اولین قدم در این روند برداشتن راهروهای تاریک و طولانی بود که این راهرو ها به فضای نشیمن ، آشپزخانه و اتاق اضافه شد و وسعت این فضاها را  بیشتر کرد .

اما ایده ی خلاقانه و تازه ای که در این پروژه به کار رفته است این بود که به دلیل محدود بودن فضاها ، معمار برای جایگذاری بعضی از قسمت ها به مشکل بر خورد . نزدیکی آشپزخانه به فضای نشیمن و نبود قسمتی تا از آن به عنوان فضای غذاخوری استفاده کند ، معمار را مجبور کرد تا در همان قسمت طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه  فضایی را به عنوان قسمت غذاخوری ایجاد کند که این فضا با طراحی خاص معمار با قرار دادن چارچوب هایی چوبی که به سقف متصل بودند و قرار دادن شیشه های نشکن در بین این چارجوب ها فضایی جذاب و نو را با قرار دادن میز و صندلی های غذاخوری که آن هم از چوب ساخته شده است ، در این مکان طراحی کرد .

دکوراسیون آشپزخانه

در ادامه نیز اتاق ها را توسط پارتیشن هایی از فضای اصلی جدا کرد . به منظور تاکید و نمایش کامل ساختار آن ، دیوار ها تیر ها را پنهان نمیکنند و در حد چند سانتی متر فاصله و شکاف بین سقف و پارتیشن وجود دارد تا ضمن ارتباط فضایی این عملکرد ها بتوان از نورهای موجود در این فضا برای روشنایی قسمت های دیگر استفاده کرد . هم چنین به دلیل بهره مندی از نور طبیعی روز ، اتاق ها در قسمتی که نمای چند ضلعی و پنجره های نورگیر وجود داشت ، طراحی شد .

با نگاهی به بازسازی و دکوراسیون منزل میبینیم که فضای نشیمن ، آشپزخانه و قسمت غذاخوری به صورت بصری به یکدیگر متصل شده اند و توسط همان پارتیشن چوبی قسمت غذاخوری ، محیط های این قسمت از یکدیگر جدا شده اند و مستقل عمل میکنند .

از نظر مصالح استفاده شده در این خانه از سنگ های سنگین که یادگار خانه قبل از بازسازی است با روکشی از رنگ سفید برای دیوار ها استفاده شده است اما همچنان ناهمواری های بافت آن را نشان میدهد . اما در اتاق ها این مصالح جای خود را به گچ سفید میدهد .

هم چنین تخته های چوبی که در کف آپارتمان است و رادیاتورهای چدنی موجود در خانه نیز از خانه ی سابق مورد استفاده مجدد قرار گرفته است .

بازسازی منزل

اما استفاده از لامپ هایی که از سقف آویزان هستند و تا ارتفاع پایینی به زمین قرار دارند و نور را به سمت پایین متمرکز میکند و کف چوبی را روشن میکند به بزرگ تر نشان دادن محیط خانه کمک فراوانی میکند . استفاده از مبلمان ساده و تابلوهای نقاشی از دیگر نکات طراحی این آپارتمان به شمار میرود .

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات