طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی و دکوراسیون داخلی اتاق خواب ها

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 5 آذر 1398 در ساعت 12 : 2 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هر خانه از فضاهای مختلفی از جمله نشمین ، آشپزخانه ، سرویس و حمام و اتاق خواب تشکیل شده است . هر کدام از این فضاها نحوه چیدمان و اجرای دکوراسیون داخلی مناسب با خود را دارد که باید از آن پیروی کرد . در بازسازی ساختمان و بازسازی منزل فضای اتاق خواب فضایی است که حریم خصوصی افراد در آن بیشتر است و برای استراحت ، بازی کودکان و کار والدین میتوان از آن استفاده کرد ، طراحی دکوراسیون منازل آن اهمیت بیشتری پیدا میکند .

در طراحی اتاق خواب ها در شرکت بازسازی ساختمان  باید به چیدمان فضا و استفاده از مبلمان مناسب با اتاق خواب و نورپردازی آن توجه کرد . اما عامل مهم دیگر در طراحی اتاق خواب ها استفاده از رنگ مناسب برای سطوح داخلی آن است .

اما برای اینکه رنگی مناسب را برای اتاق خواب بخواهیم استفاده کنیم باید به عوامل مهم تاثیرگذاری برای انتخاب رنگ توجه کرد که در زیر به بخشی از آنها میپردازیم .

اندازه اتاق خواب

برای اینکه رنگ مناسب با فضای اتاق خواب را انتخاب کنید باید ابعاد و مقیاس اتاق خواب را در نظر داشته باشید . به عنوان مثال اگر فضای اتاق خوابتان کوچک است پس از بازسازی ساختمان استفاده از رنگ های تیره باعث گرفتگی و کوچک به نظر رسیدن اتاق میشود و برای آن مناسب نیست و به جای آن میتوان از رنگ های روشن برای سطوح آن استفاده کرد و برعکس برای اتاق های بزرگ تر استفاده از رنگهای تیره تر جذابیت بیشتری را ایجاد میکند .

فضای اتاق خواب مورد پسند شما

در این مورد باید توجه شود که چه فضایی را برای اتاق خوابتان میخواهید داشته باشید . آیا به دنبال فضایی هستید که در آن احساس راحتی و آرامش داشته باشید یا دنبال فضایی هستید که برای شما مهیج باشد و روحیه فعالی را در شما برانگیزد . حال بر اساس فضا و اتمسفری که میخواهید در فضای اتاق خوابتان حاکم باشد باید رنگ مناسب را برای آن انتخاب کنید .

توجه به مبلمان داخل اتاق

برای انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب باید به بقیه اسباب و مبلمانی که داخل اتاق خواب هست نیز توجه کنید و متناسب با آن رنگ دیوار ها را انتخاب کنید . اگر بین رنگ دیوار ها و رنگ و طرح مبلمان اتاق خواب هماهنگی و تناسب وجود نداشته باشد فضایی آزاردهنده برای اتاق خواب ایجاد میشود .

استفاده از رنگ های خنثی

استفاده از رنگ های خنثی بژ ، خاکستری ، قهوه ای ، کرم و سفید و ... برای دیوار های خانه میتواند فضایی مناسب را برای اتاق خواب ها ایجاد کند . این رنگ های خنثی این قابلیت را دارند که با رنگ های دیگر ترکیب شوند و با انتخاب رنگ مبلمانی مناسب فضایی با کنتراست یا در ترکیب در فضای اتاق خواب ها ایجاد کرد .

ترکیب رنگی آبی و زرد

رنگ آبی به عنوان رنگی برای به آرامش رسیدن افراد استفاده میشود . رنگ آبی باعث میشود افراد از لحاظ روحی و روانی به آرامش برسند و برای تسکین درد ها و افزایش اعتماد به نفس بسیار مهم است . اما اگر بخواهیم از رنگ آبی به تنهایی برای دکوراسیون داخلی منزل و اتاق خواب ها استفاده کنیم میتواند برای طولانی مدت احساس کرختی و خمودی را در افراد ایجاد کند پس بهترین ترکیب رنگی برای به هیجان در آوردن افراد برای رنگ آبی ، رنگ زرد است که موجب تحریک شدن افکار افراد میشود .

ترکیب رنگی قرمز و بنفش

این رنگ برای به هیجان آمدن احساسات بسیار موثر است و برای اتاق خواب های زوجین میتواند موثر باشد .اما اگر بخواهیم تنها از این رنگ استفاده کنیم فضایی بشدت هیجانی خواهیم داشت که مناسب نمیباشد . ترکیب رنگ قرمز به همراه بنفش باعث میشود فضای اتاق خواب هارمونی رنگی مناسبی پیدا کند و فضایی رمانتیک را در داخل اتاق ایجاد میکند .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات