طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی ویلای قدیمی چقدر هزینه دارد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 4 اسفند 1400 در ساعت 14 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از راه هایی که می توان از ویلاهای قدیمی و تقریبا مخروبه ی خود خلاص شد و به جای آن با هزینه ی کمتری نسبت به خرید ویلا ، صاحب یک ویلای جدید و مدرن و بسیار با ارزش و شیک شد بازسازی ویلا قدیمی می باشد . به وسیله بازسازی می توان تغییرات زیادی را در ساختمان ویلای خود ایجاد نمود به طوریکه انگار به طور کلی صاحب یک ساختمان جدید شده اید . این کار در هر زمانی که صورت بگیرد ارزش دارد چرا که به ارزش اقتصادی ساختمان شما نیز به طور فوق العاده ای می افزاید . بازسازی ویلا می تواند مراحل گوناگونی داشته باشد . از بازسازی نمای آن گرفته تا بازسازی داخلی و بازسازی و طراحی لند اسکیپ و ... همگی و همگی باید طبق برنامه و یناز ساختمان و درخواست کارفرما و صلاحدید مهندس پیش برود . در این صورت می توان نتیجه ای فوق العاده و زیبا را برای ویلا مشاهده نمود .

بازسازی ویلای قدیمی چقدر هزینه دارد ؟ 

نکات مهم در بازسازی ویلا قدیمی و تبدیل آن به ویلا مدرن :

  • توجه به چهارچوب و خطوط اصلی ویلا

یکی از ویژگی های بازسازی این است که بتوان آن چهارچوب و یا سازه و خطوط اصلی ویلا را حفط کرد و تغییراتی که لازم است را با توجه به آن انجام داد و هر چقدر که یک ویلا از چهارچوب و سازه سالم تری برخوردار باشد ، عملیات بازسازی نیازهای کمتری خواهد داشت و در نتیجه سرعت بیشتری می گیرد . البته که اگر کارفرما تمایل به تخریب کامل داشته باشد ، نمیتوان مانع آن شد و بهتر است که با توجه به نیازهای وی کار را انجام داد .

بازسازی ویلای قدیمی چقدر هزینه دارد ؟

  • استفاده از المان ها و ویژگی های سبک مدرن در طراحی جدید

از آنجایی که هدف از این نوع بازسازی تغییر آن به شیوه ی مدرن است لازم است که از ویژگی های این سبک با خبر بوده و در تمامی مراحل کار از این ویژگی ها در پروژه استفاده شود . این کار به شما کمک می کند که ویلایی منحصر به فرد و کاملا به روز را داشته باشید به طوری که اصلا قابل مقایسه با ساختمان قبلی ویلای شما نباشد .

  • توجه به هدف بازسازی و به صرفه بودن آن

نکته ای که در بازسازی اهمیت دارد مقرون به صرفه بودن آن است . ارزش بازسازی به این است که هزینه تمام شده ی آن نسبت به خرید یک ویلا و ساختمان جدید تفاوت داشته باشد . به همین دلیل باید در ابتدا بودجه ی کارفرما را در نطر گرفته ، برنامه ریزی نموده و نیازهای ساختمان را برای تبدیل آن به یک ساختمان مدرن بررسی نموده و در نتیجه با یک زمانبندی مناسب به شروع پروژه و انجام بازسازی روی قسمت های مختلف آن پرداخت . این کار کمک می کند که هم کار با سرعت بیشتری جلو برود و هم هزینه های با برنامه ریزی و درست صرف شود .

  • و ...

بازسازی ویلای قدیمی چقدر هزینه دارد ؟

نمونه بازسازی ویلایی قدیمی و تبدیل آن به ویلا مدرن :

این ساختمان در کالیفرنیا در سال 1949 ساخته شده که اخیرا توسط یک گروه معماری مورد بازسازی قرار گرفته است و به ویلایی مدرن تبدیل شده است . این خانه ی بزرگ را می توان جز اولین خانه هایی دانست که در منطقه مذکور ساخته شده است . موقعیت مکانی آن روی تپه ای در یک دشت بود که به تمامی منطقه دید داشت . به همین دلیل می توان گفت دارای لنداکسیپ و موقعیت خوبی بوده است . یکی از نکاتی که برای به صرفه بودن هزینه های بازسازی ویلا مهم است این است که تا جای ممکن سازه و خطوط اولیه ی مربوط به ساختمان حفظ شود . کارفرما و صاحب این ملک نیز از شرکت معماری همچین درخواستی داشت . به همین خاطر می توان گفت این یک چالش برای مهندسین در شرکت مربوطه محسوب می شد . بر اساس همین درخواست بازسازی این ساختمان دارای چند مرحله و هدف بود که عبارتند از : تغییر و بازسازی نما ، طراحی سایت پلان ویلا ، بیشتر کردن مساحت ساختمان با حفط و توجه به خطوط اصلی آن ، تایجاد تغییرات و بازسازی فضاهای داخلی ، تغییر دکوراسیون داخلی .

از جمله تغییراتی که این شرکت در داخل ویلا ایجاد نمود می توان به این اشاره نمود که یک دیوار سنگی در ورودی خانه اضافه شد ، از آنجایی که متریال های طبیعی جز متریال های محبوب در سبک مدرن محسوب می شوند این کار به زیباتر شدن و امروزی تر شدن این ویلا کمک بزرگی کرد . از ویژگی های مهم این دیوار می توان به هماهنگ بودن آن با نمایی که برای ساختمان طراحی شده است اشاره نمود . همچنین از دیوارها و پارتیشن های شیشه ای و چوبی برای جدا نمودن فضاهای مانند نشیمن از دیگر فضاها استفاده شده و برای دنج تر کردن آن به طراحی شومینه در نشیمن نیز پرداخته اند . یکی از مهمترین تغییراتی که در بازسازی ویلاهای قدیمی میتوان انجام داد و آن را کاملا امروزی جلوه داد ایجاد تغییرات درست و مناسب در آشپزخانه می باشد . آشپزخانه از جمله فضاهای مهم ویلاها و خانه ها می باشد به همین دلیل به این فضا باید اهمیت ویژه ای داد . در روند بازسازی این ویلا سبک آشپزخانه به طور کلی تغییر کرده و از دو جزیره برای آن به همراه کابینت ها استفاده شده است . رنگ قالب این فضا سفید به همراه رنگ چوب یعنی قهوه ای بوده است . از ترکیب این دو رنگ همیشه می توان کاری فوق العاده را پدید آورد که در این ویلا نیز شاهد آن هستیم .

بازسازی ویلای قدیمی چقدر هزینه دارد ؟

از جمله ویژگی های طراحی ویلا به سبک مدرن می توان به وجود فضاهایی باز و منعطف و همچنین فضاهای واسطه میان فضای داخل و فضای خارج اشاره نمود . بالکن ها و تراس ها از جمله ی این فضاها هستند که در بازسازی این ویلا نیز به این امر توجه شده است . هم نشیمن و هم آشپزخانه دارای درهای کشویی ای هستند که با عبور از آن می توان به تراس و فضای پشتی ویلا راه یافت . این امر باعث استفاده از چشم انداز زیبای ویلا نیز گشته است که تاثیر زیادی در تغییرات ویلا داشته است . معماران در این شرکت کار فوق العاده ای انجام داده و این تراس ها را با چندین پله به استخری که در پست ویلا قرار دارد متصل نموده اند .

از آنجایی که آب یکی از عناصر مهم و بسیار تاثیر گذار در معماری می باشد و باعث زیبایی و انرژی بخشی زیادی در پروژه می شود در این کار نیز به وفور از تاثیرات آن بهره برده اند . در بخش های کناری ویلا که نزدیک فضاهای خصوصی تر و اتاق خواب ها می باشد حوضی طبیعی طراحی شده است که به وسیله دیوارهای سنگی و درختان احاطه شده و فضایی دنج و آرامش بخش را برای افراد پدید آورده است . نکته ای که در بازسازی این ویلا به روش مدرن بسیار حائز اهمیت است این است که در بازسازی این ویلا از متریال هایی مانند چوب ، سنگ و شیشه به وفور استفاده شده است تا با طبیعت اطراف همخوانی خوبی داشته باشد . از طرفی رنگ سفید و قهوه ای دارای استفاده ی زیادی در این ویلا بوده اند که باعث شیک تر و مینیمال تر دیده شدن آن شده است .

همچنین کارهای فوق العاده ی زیاد بیشتری در این پروژه صورت گرفته است و با این وجود که چهارچوب اصلی ویلا حفظ شده است اما به طور کلی می توان شاهد تغییرات زیادی در ویلا بود و از آن دیگر به عنوان یکی از بهترین ویلاهای مدرن این منطقه نام برد .

 بازسازی ویلای قدیمی چقدر هزینه دارد ؟

کلام آخر

شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا توانایی انجام پروژه های مختلف مربوط به طراحی و بازسازی ویلا و زمینه های مربوطه را دارا می باشد . افراد در صورت نیاز به خدمات این شرکت می توانند با آن در تماس بوده و بعد از دریافت مشاوره  تحلیل پروژه شان از خدمات این شرکت بسیار سریع بهره ببرند .

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات