طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی نما ساختمان به چه نحوی انجام میپذیرد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 30 مرداد 1400 در ساعت 10 : 41 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نما چیست ؟

به پوسته ی خارجی یا در واقع آخرین چیزی که روی ساختمان قرار می گیرد و ظاهر ساختمان را تشکیل می دهد نما گفته می شود ، که نشانگر هویت ، کاربری ساختمان ، فرهنگ شهر و منطقه ، موقعیت اجتماعی و اقتصادی ساکنین و حتی سلیقه ی کارفرما و مهارت شرکت معماری ایست که طراحی نما را به عهده گرفته است .

 

بازسازی ساختمان در بخش نما

اغلب در گذر زمان نمای ساختمان به دلایل متفاوت دچار آسیب هایی می شود که ممکن است در ظاهر یا حتی کالبد بنا تاثیر بگذارد و تغییراتی را در آن ها ایجاد کند که باعث افت ارزش بنا ، نازیبایی و حتی آسیب پذیری آن می شود که در این صورت با توجه به خواست صاحب ساختمان ، توسط مهندسین شرکت دکوراسیون ، بازسازی نمای ساختمان صورت می گیرد .

دلایلی که نمای یک ساختمان نیاز به بازسازی دارد چیست ؟

  • گاهی ممکن است ملات استفاده شده در زیرساز نما خراب و پوک بشود که در نهایت باعث خرابی آجرنما یا سنگ نما می شود و یا اینکه نمای اصلی از لحاظ ظاهر سالم باشد ولی شروع به ریزش کند که در این صورت بهتر است هر چه سریع نما بازسازی شود تا از خطرات احتمالی دوری کنیم .
  • گاهی ممکن است مصالح استفاده شده در نما به علت اینکه به صورت مستقیم در برابر نور خورشید و انواع عوامل طبیعی قرار دارند تغییر رنگ داده و یا دچار فرسودگی شوند و نما را نیازمند بازسازی کنند .
  • گاهی به علت قدیمی شدن و به اصطلاح از مد افتادن نمای فعلی ساختمان ، بازسازی صورت می گیرد که می تواند روش خوبی برای امروزی و زیباتر کردن نمای ساختمان باشد .
  • گاهی کاربری ساختمان تغییر می کند و نمای اولیه برای کاربری جدید مناسب نیست و بهتر است که با بازسازی ساختمان در بخش نما ، نمای مناسب کاربری جدید جایگزین نمای قبلی بشود .

 بازسازی نما ساختمان به چه نحوی انجام میپذیرد ؟

در بازسازی نما به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

  • معماری کوچه ، محله و منطقه ای که ساختمان در آن قرار دارد .
  • نوع کاربرد و کاربری ای که ساختمان دارد .
  • مقدار بودجه ای که مالک می تواند برای بازسازی ساختمان سرمایه گذاری کند .
  • سازه و اسکلتی که ساختمان را تشکیل داده است .
  • نمای قدیمی و اولیه ی ساختمان که نیاز به بازسازی دارد .

روش های بازسازی نما :

بازسازیساختمان در بخش نما می تواند به صورت ترمیم ، نوسازی و یا تعویض نما صورت بگیرد که کارفرما و شرکت معماری با توجه به میزان آسیب دیدگی و علت بازسازی بنا تصمیم می گیرند که از کدامیک از این روش ها استفاده کنند .

ترمیم : در این روش نیازی نیست کل نما را دستکاری کنیم ، فقط قسمت های آسیب دیده را مشخص کرده و اقدامات لازم را روی آن ها انجام می دهیم و آسیب ها را رفع می کنیم تا نما مانند روز اول شود .

تعویض : گاهی به دلیل فرسودگی بیش از حد نما نیاز است نمای قدیمی را  که اصولا از سنگ یا آجر است کامل ریخته و نمای جدید کار شود .

نوسازی : گاهی نما آسیبی ندیده و مشکل خاصی ندارد ولی به دلیل تغییر کاربری یا سلیقه ی صاحب ساختمان و میل به بروز شدن نما عمل نوسازی نما صورت می گیرد .

 

مراحل بازسازی ساختمان در بخش نما :

  • مشاوره با شرکت معماری

مشاوره با متخصص هر کاری در ابتدای کار بهترین شروع برا انجام عملیات است ، شما در این مرحله تمام دلایل و تفکرات خود برای بازسازی نمای ساختمانتان را به مهندس موردنظر بیان می کنید تا تمام جوانب کار سنجیده شود و بهترین تصمیم گرفته شود .

  • طراحی نمای جدید و انتخاب مصالح

طراحی نمای جدید باید با توجه به شرایط اقلیمی و فرهنگی شهر ، سلیقه ی کارفرما ، شرایط اقتصادی و اجتماعی ساکنین ساختمان و تمام دلایلی که بالاتر هم ذکر شد صورت بگیرد و به همین علت است که برای بازسازی حتما باید با متخصصین این حوزه صحبت شود .

بازسازی نما ساختمان به چه نحوی انجام میپذیرد ؟

  • تخریب نمای اولیه

برای شروع باید نمای اولیه که نیازمند بازسازی است را در حد نیاز کامل یا قسمت هایی که فرسونده و آسیب دیده اند را تخریب کرد تا بتوان نمای جدید را جایگزین نمود .

  • شروع به ساخت نمای جدید

در این مرحله طرحی که مهندس معمار ارائه کرده است قابل اجراست .

کلام آخر

بازسازی و ترمیم بنا می تواند به دلایل متفاوتی که در بالا به آن ها اشاره شد صورت بگیرد ولی در هر حال اگر درست و طبق مشاوره و طراحی مهندسین در شرکت معماری انجام شود می تواند بنای شما را به بنایی با پوسته ی کاملا جدید ، مدرن ، زیبا و متناسب با سلیقه ی خود و فرهنگ و موقعیت اجتماعی اقتصادی محله و شهرتان تبدیل کند . بازسازی نما ، بازسازی منزل و طراحی داخلی که توسط شرکت دکوراسیون صورت میگیرد می تواند به راحتی به ارزش ساختمان شما بیافزاید . پیشنهاد می کنم اگر صاحب یک ساختمان هستید و زیبایی و مدرن بودن ساختمانتان برایتان اهمیت دارد به بازسازی آن کمی بیشتر فکر کنید .

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات