طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی منزل با طراحی مینیمال

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 9 بهمن 1398 در ساعت 15 : 47 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پروژه ای که امروز میخواهیم در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا به آن نگاهی بیندازیم دکوراسیون داخلی منازل خانه ای در تایپه تایوان میباشد . این خانه یکی از مینیمال ترین طرح ها در سال 2017 میباشد . طراحی دکوراسیون داخلی  این خانه 120 متر مربعی را باهم بررسی میکنیم .

1-    هنر پراکنده در محیط

در اولین قدم طراحی ، شرکت طراحی داخلی به دنبال جلب نظر مشتری با در نظر گرفتن خواسته ها ، سلایق و حیطه ی کاری او بود . مشتری این خانه یک زن و شوهر جوان هستند که در زمینه ی کارهای هنری فعالیت میکنند .  فعالیت هایی نظیر ، طراحی مراسمات عروسی ، ساخت آثار تزئینی و دکوری و صنایع دستی . در این خانه نیز کارهای دستی و تزئینی که در گوشه و کنار خانه به چشم میخورد ، حتی طراحی و اجرای شلف های دیواری که در دو دیوار رو در روی آپارتمان کار شده است از آثار و اجراهای خود ساکنان خانه است که همین به دل نشین شدن فضا برای آنها کمک میکند . این گونه باعث شد بازسازی منزل این فضا به یک هنر معطر تبدیل شود ، جایی که گرمای زندگی به بهترین نحو در فضا جریان پیدا میکند و عناصر چشم گیری در این خانه نقش میبندند .

بازسازی منزل با طراحی مینیمال

2-    خطوط

طراحی این فضا با استفاده از خطوط صاف و منظم شکل گرفته است .  با نگاهی کلی به این خانه متوجه اهمیت و حضور خطوط و نقش آنها در شکل گیری فضا خواهید شد . خطوط افقی و عمودی در تعامل با یکدیگر در تمام عناصر خانه از مبلمان گرفته تا پرده ها و پنجره ها ، شلف ها و قفسه ها ، سقف و ارتفاعات مختلف برای سقف و منابع نوری خود را نشان میدهد . این خطوط باعث ایجاد نظمی بی نظیر در فضا میشود که میتواند حس راحتی و آرامش را برای محیط به ارمغان آورد . این خطوط باعث ایجاد یک ریتم و هارمونی در فضای خانه میشوند .

3-نورگیر های سقفی

یکی از ایده های جذاب در این بازسازی ساختمان ، طراحی نورگیرهای سقفی است که از صفحات مشبک فلزی سوراخ دار تشکیل شده است و برخورد نور با آنها ، سایه هایی جالب را بر کف خانه به وجود می اورند . این بازی نور و سایه در دو طرف خانه باعث میشود زیبایی های خانه دو چندان شود . هم چنین طراحی نمایی سرتاسری از شیشه ، نور طبیعی روز را به طرز مناسبی وارد فضای خانه میکند . برای کنترل میزان نور ورودی نیز از پرده ها و کرکره های قابل تنظیم برای این امر استفاده شده است .

بازسازی منزل با طراحی مینیمال

4-مینیمال بودن سبک دکوراسیون داخلی

طراحی  داخلی خانه به سبک مینیمال باعث شده است ، عناصر محدود در این محیط بتوانند به بهترین شکل ممکن خود را در فضا نشان دهند . به عنوان مثال این مینیمال بودن باعث شده است آثار دستی و هنری صاحبان خانه ، در فضا عطر و طعم دیگری پیدا کنند .

بازسازی منزل با طراحی مینیمال

5-مبلمان

مینیمال بودن سبک طراحی دکوراسیون داخلی باعث شده است ، مبلمان خانه نیز از این سبک پیروی کند و با حضور محدود خود و تنها بصورت کاربردی و عملکردی ، نقشی اساسی در خانه پیدا کنند . مبل ها ست نیستند و تنها برای موقعیت ها و استفاده های مختلف ساکنان خانه در فضا قرار گرفته اند . یک کاناپه راحتی به رنگ بژ ، یک مبل راحتی طوسی رنگ برای لم دادن ، یک صندلی کار نارنجی رنگ به همراه میزی سیاه رنگ برای کار تنها مبل های فضای نشیمن را شکل میدهند . این تفاوت جنس ، فرم و رنگ مبل ها ، عامل دیگری برای جذابیت این خانه به شمار میرود .

6-آثار تزئینی

آثار تزئینی و دکوری ساخته دست مشتری در گوشه و کنار خانه خود را نشان میدهد . سبد ها ، دکوری ها ، لوازم دکوری آشپزخانه و از همه مهم تر طراحی شلف ها با ضخامت اندک در دیوار های دو طرف خانه ، فضاهایی برای قرار دادن این آثار و کتاب ها به وجود آورده است . عنصر چشم نواز در این شلف ها یک دوچرخه است که بر روی این شلف ها نصب شده است .

بازسازی منزل با طراحی مینیمال

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات