طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی سرویس بهداشتی و انواع کفپوش های مناسب

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 27 ارديبهشت 1399 در ساعت 16 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

عواملی همچون سبک بازسازی ساختمان ،علایق و سلیقه ها و بودجه در انتخاب کفپوش های سرویس بهداشتی تاثیر گذار می باشد .در این مقاله شرکت معماری  هیرادانا به این موضوع می پردازیم که چه نوع کفپوش هایی برای حمام و دستشویی وجود دارد و ویژگی های آن ها چیست .برای دستیابی به یک نتیجه مناسب در انتخاب کفپوش ها با ما همراه باشید: 

عواملی مانند ماندگاری ، استحکام ،مقاومت، نمای ظاهری مواردی هستند که باید در انتخاب کف پوش ها در نظر داشته و مورد توجه قرار گیرند. زمانی که قصد دارید یک کف پوش مناسب با فضا  و مقاوم  در برابر نفوذ آب برای سرویس بهداشتی انتخاب کنید باید توجه زیادی به کیفیت بالای مصالح داشته باشید در واقع در رأس ویژگی های یک کف پوش مناسب خاصیت نفوذ ناپذیری و ضد آب بودن آن است به دلیل اینکه اگر تحت هر شرایطی به زیر کف پوش ها آب نفوذ کند خسارات زیادی را بر جای خواهد گذاشت و شما مجبور به کندن کفپوش  ها خواهید شد. در کفپوش های حمام و دستشویی انتخاب های متنوعی همچون سنگی، کاشی و سرامیک و .... وجود دارد قبل از انتخاب کفپوش لازم است که با ویژگیهای آن آشنا شده و مطابق با سلیقه و بودجه خود یکی از آنها را انتخاب کنید به دلیل اینکه حمام و سرویس بهداشتی در معرض مواد آرایشی و بهداشتی و آب هستند مقاوم و ضد آب بودن  آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد البته تمام این ویژگی های در نظر گرفته شده را باید مطابق با سبک طراحی وارد فضا  کنید.

  • کفپوش  مرمر

    بازسازی سرویس بهداشتی و انواع کفپوش های مناسب

این کفپوش نوعی از کفپوش است  که از جنس سنگ طبیعی میباشد که از کوره هایی در نقاط مختلف در جهان  استخراج می شود سنگ مرمر سالیان دراز است که به عنوان یک عنصر معماری در تزیینات و طراحی داخلی خانه های قدیمی استفاده شده است، ظاهری مجلل به فضا می بخشد و با زیبایی و ظرافت خود ظاهری  زیبا در سرویس بهداشتی شما ایجاد خواهد کرد.

  • کفپوش کاشی در حمام و دستشویی

کاشی های متنوع از جمله کاشی های حاوی گرانیت، کاشی های سرامیکی و غیره برای کفپوش های حمام و  دستشویی استفاده می شود کاشی های حمام و دستشویی در ابعاد مختلفی طراحی و تولید می شود ً کاشی هایی که از آنها برای دیوار استفاده می ‌کنند دارای ابعاد کوچکتری می ‌باشد و کاشی‌ های برای کفپوش استفاده می شود به نسبت دارای ابعاد بزرگتری می ‌باشد و درز میان کاشی ها را  با مواد ضد اب پر می کند.

  • کفپوش سنگ مرمر گرانیتی

یکی از مزایای استفاده از سنگ مرمر در کف پوش ها تنوع بسیار زیاد آن ها می باشد که از نظر ظاهری دارای انواع مدل های متفاوت میباشد به وسیله سنگ مرمر گرانیتی میتوان فضای زیبایی را در سرویس بهداشتی به وجود آورد و در انواع سرویس های بهداشتی  قابل استفاده می باشد که دارای ماندگاری و مقاومت بالایی است.

  • کف پوش سنگ مرمر شکسته

    بازسازی سرویس بهداشتی و انواع کفپوش های مناسب

تنوع زیادی بر کاربرد سنگ مرمر وجود دارد یکی از این راه ها کنار هم گذاشتن تکه های مختلف سنگ مرمر و پرکردن فضای خالی میان آنها می باشد که روشی است که در  کف پوش از آن استفاده می شود در این نوع کفپوش ها می‌توان از قسمت های شکسته و باقیمانده از سنگ مرمر استفاده کرد.

  • کفپوشهای پی وی سی

    بازسازی سرویس بهداشتی و انواع کفپوش های مناسب

این کفپوش نوعی کفپوش پلاستیکی می باشد و انتخاب مناسب در بازسازی و طراحی سرویس های بهداشتی به شمار می رود که دارای رنگ و بافت های مختلفی بوده و می ‌توان با توجه به سبک طراحی فضای سرویس بهداشتی رنگ مناسب را انتخاب کنید کفپوش های پی وی سی آنتی باکتریال می باشد و دارای مقاومت و ماندگاری بالایی می باشد و مکانی سالم و بهداشتی را در اختیار شما قرار خواهد داد که برای فضاهای مانند بیمارستان ها و کارخانه ها گزینه مناسبی محسوب می شود و با توجه به ویژگی ضد باکتری بودن ان فضای تمیز را به وجود می آورد.

  • کفپوش های چوبی

    بازسازی سرویس بهداشتی و انواع کفپوش های مناسب

کفپوش های چوبی یکی از گزینه هایی میباشد که می تواند فضای سرویس بهداشتی را گرم نگه دارد کفپوش های چوبی ضد آب در دکوراسیون داخلی  بسیار محبوب و پرکاربرد می باشد این نوع علاوه بر اینکه در برابر نفوذ آب مقاوم است و هم از مواد طبیعی می باشد از هدر رفتن گرما نیز ممانعت می کند کفپوش لمینت چوبی گزینه مناسب دیگر برای این فضا می باشد.

  • پوشش های سرامیکی

    بازسازی سرویس بهداشتی و انواع کفپوش های مناسب

 کاشی های سرامیکی در تمام دنیا به شکل وسیعی مورد استفاده قرار می‌ گیرد که از دلایل مهم آن می توان به ظاهر زیبا، ضد آب بودن و مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد.

سرامیک ها دارای انواع مختلف و تنوع در طرح، رنگ اندازه و ضخامت می باشد با استفاده از کفپوش های سرامیکی در سرویس بهداشتی در بازسازی فضای داخلی می توانید طراحی آن را تغییر داده و فضای متفاوتی را با رنگ و طرح های مختلف ایجاد کنید. با به کار گیری سرامیک هایی که دارای نمای سنگ هستند می توان سبک هایی مثل روستیک یا کانتری را در فضای سرویس بهداشتی خود طراحی کنید یا در سرویس های بهداشتی که دارای ابعاد کوچک می باشند می توان با سرامیک هایی که دارای طرح های خاص  به فضا وسعت و عمق بیشتری ایجاد کنید. با استفاده از این کفپوش های سرامیکی که در انواع طرح ها و رنگهای مختلف و  طرح سنگ و چوب  می توانید در فضای سرویس استفاده کنید.

  • کفپوش وینیل

 این نوع کفپوش از جمله کفپوش های پرکاربرد و محبوب محسوب می شود با سبک های متفاوت هماهنگی ایجاد کرده و دارای تنوع زیادی می باشد که ضد آب می باشد و همین خاصیت آن باعث شده است که از این کف پوش ها   بتوان حتی در سرویس های بهداشتی استفاده کرد. وینیل  موادی هستند که مبتنی در مواد پی وی سی می باشد و آنتی باکتریال می باشد علاوه بر آن اگر در شیب زمین سرویس بهداشتی  مشکلی وجود داشته باشد می توان با استفاده از این کفپوش ها  مشکل را رفع کرد و زمینی با شیب مناسب به وجود آورد.

  • پوشش های بتنی

نوعی دیگر از کفپوش هایی که در بازسازی منزل استفاده می شود می باشد که می توان از آن برای کفپوش های حمام استفاده کرد به وسیله مصالح دانه ‌ای که می توان آن ها را به بتن اضافه کرد مثل نرمه خاکستر ،شیشه و چینی ظاهر بتن را تغییر داد اما همانطور که می دانید بتن به طور عمده سرد است برای اینکه سردی فضا را کاهش داده و فضای گرم طرح طراحی کنید می ‌توانید در فضا از چوب نیز در کنار ان استفاده کنید.

بازسازی سرویس بهداشتی و انواع کفپوش های مناسب

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات