طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی ساختمان پاساژ علاالدین و مشکلات آن

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 29 دی 1400 در ساعت 12 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کمتر کسی وجود دارد که پاساژ علاالدین را نشناسد . افراد زیادی در این پاساژ مشغول به کار هستند . روزانه صدها هزار نفر به این پاساژ بسیار عظیم و بزرگ به منظور خرید و فروش موبایل و تجهیزات این چنینی مراجعه می کنند .

ممکن است با مراجعه به این پاساژ این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که آیا این بنا از ایمنی لازم برخوردار است یا خیر ؟

در این مقاله قصد داریم شما کاربران عزیز را با بازسازی ساختمان پاساژ علاالدین و مشکلات فنی آن آشنا کنیم .

پاساژ علاالدین چگونه ساخته شد ؟

از سال 1374 تا سال 1378 ساخت این پاساژ طول کشید . می توان این زمان را نسبتا طولانی در نظر داشت . این پاساژ در ابتدا حدود 800 و حالا بیش از 1100 مغازه ی مشغول به کار دارد . این بنا جمعا دارای نه طبقه می باشد که متراژ مغازه ها با یکدیگر متفاوت است .

 با ساخت پاساژ های مدرن و امروزی انتقاد های زیادی نسبت به ایمنی این فضا وارد شده است . روزانه بیش از سی هزار نفر به این فضا مراجعه می کنند که در صورت بروز هرگونه مشکل می تواند فاجعه آفرین باشد .

این بنا چندین بار در زمان ها و سال های مختلف دچار آتش سوزی شده است که خوشبختانه تلفات جانی به همراه نداشته  .

در ادامه شما عزیزان را با نکاتی در خصوص بازسازی ساختمان این پاساژ آشنا خواهیم کرد . .

برآورد هزینه ها

هنگام آغاز پروسه ی بازسازی ساختمان ، افراد ممکن است بیشتر از هر چیز دغدغه ی برآورد هزینه ها را داشته باشند . بسته به تعداد طبقات و فرآیند بازسازی هزینه ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود .

به یاد داشته باشید که هیچ گاه ایمنی را فدای هزینه ی کمتر نکنید . زیرا در این صورت ممکن است فاجعه ی بزرگی رخ دهد .

برخی از هزینه های لازم به شرح زیر می باشد :

  • هزینه ی تخلیه ی ضایعات و نخاله
  • هزینه ی خرید تجهیزات مدرن و به روز
  • دستمزد کارگران و یا مهندسین
  • هزینه ی طراحی سبک کلی بنا

ایمنی در برابر حوادث طبیعی

بروز حوادثی چون آتش سوزی ، زلزله و ... می تواند همواره یک زنگ خطر برای یک ساختمان محسوب شود . لازم است پروسه ی بازسازی ساختمان بر اساس قوانین استاندارد صورت بگیرد تا افراد در این زمینه با مشکل رو به رو نشوند .

مشورت با یک متخصص و یا گروه مهندسی حرفه ای می تواند به افراد در این زمینه یاری بخشد شما می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر و برقراری مشاوره با شرکت مهندسی معماری هیرادانا ارتباط برقرار کنید .

بازسازی ساختمان پاساژ علاالدین و مشکلات آن

در نظر گرفتن جمعیت

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که به هنگام پروسه ی بازسازی ساختمان باید به آن توجه داشته باشید ، میزان جمعیت است این اعداد و ارقام باید توسط فرد متخصص و یا مهندسین تخمین زده شود و فرآیند بازسازی ساختمان را به نوعی انجام دهد که ساختمان در روزهای شلوغی دچار مشکل نشود . هم چنین کاربری مغازه ها در هر طبقه باید به حد استاندارد باشد . یعنی در یک طبقه میزان مغازه هایی که فروش محصولات کمتری دارند با محصولات پرفروش برابر باشد .

توجه به سایت

به هنگام بازسازی ساختمان به سایت پروژه نیز دقت داشته باشید . دسترسی به پارکینگ و رستوران یکی دیگر از مسائل پراهمیت در این زمینه می باشد .

در صورت نبود امکاناتی چون پارکینگ ، رستوران و ... لازم است در پروسه ی بازسازی ساختمان تاسیس این فضاها را نیز در نظر داشته باشید .

به روز کردن تجهیزات

یکی دیگر از اشکالاتی که می توان به پاساژ علاالدین وارد کرد ، قدیمی و کهنه بودن تجهیزاتی نظیر آسانسور می باشد . قدیمی بودن این آیتم ها می تواند به خودی خود مشکل آفرین باشد . از این روی لازم است در پروسه ی بازسازی ساختمان برای تعویض این آیتم ها نیز اقدام کرد که در هنگام بروز برخی حوادث ، امنیت و جان مردم حاضر در این بنا حفظ شود .

طراحی ورود

با یک بار مراجعه به این پاساژ قطعا از شلوغی و ازدحام جمعیت در ورودی و طبقات کلافه خواهید شد . این پاساژ ظرفیت کافی برای ورود و رفت آمد افراد در ساعات شلوغی را ندارد . از این روی لازم است هر چه سریع تر برای بازسازی آن اقدام کرد .

بازسازی ساختمان باید به نوعی باشد که مسیر ورودی و خروجی ظرفیت بیشترین مقدار ورودی و خروجی را داشته باشد . مهندسین و افراد متخصص همواره بیشترین اعداد و ارقام را در نظر می گیرند و بنا بر آن اقدام به بازسازی ساختمان می کنند .

تهویه ی هوا

عدم وجود تهویه ی هوای مناسب در پاساژ علاالدین را می توان یکی دیگر از مشکلات بیان کرد . همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم روزانه افراد زیادی به این مرکز مراجعه می کنند . از این روی وجود تهویه ی هوای مطلوب امری بسیار ضروری می باشد .

در دنیای امروز که ویروس کرونا جان مردم را در معرض تهدید و خطر قرار داده است ، وجود تهویه ی مناسب در چنین فضای پر رفت و آمدی از ضروری ترین موارد میباشد .

طراحی پله های اضطراری

در هنگام بروز فاجعه ، پله ها اضطراری اهمیت بسیار زیادی پیدا می کنند . در پاساژ علاالدین این پله ها تحمل حجم بالای آدم ها را ندارد . از این روی می توان گفت بازسازی ساختمان این بنا یکی از ضروری ترین کارها محسوب می شود .

تجهیزات لازم برای مقابله با آتش سوزی

وجود تجهیزات برقی و موبایل در این بنا ریسک آتش سوزی را تا حد چشمگیری افزایش می دهد . از این روی لازم است تجهیزات لازم برای مقابله با آتش سوزی در این بنا قرار داده شود . هم چنین آموزش لازم برای استفاده از این وسایل در دسترس عموم قرار بگیرد .

ارتفاع و تعداد طبقات

یکی دیگر از عواملی که باید به آن توجه داشت ، ارتفاع و تعداد طبقات می باشد . این امر تنها توسط فرد متخصص و یا مهندسین تعیین خواهد شد . از این روی لازم است در فرآیند بازسازی ساختمان از افراد مجرب یاری بجویید تا در آینده دچار مشکل نشوید . لازم به ذکر است که متراژ درهای ورودی و خروجی نیز باید بر اساس یک سری استاندارد ها تعیین شود .

بازسازی ساختمان پاساژ علاالدین و مشکلات آن

کلام آخر :

در این مقاله شما عزیزان را با پاساژ علاالدین و خطرات احتمالی آن آشنا کرده ایم . همان طور که در طول این مقاله اشاره کرده ایم بازسازی این بنا جزو یکی از مهم ترین و ضروری ترین کارها محسوب می شود و هر چه سریع تر باید برای آن اقدام کرد تا جان مردم و کارکنان این ساختمان حفظ شود .

شرکت معماری هیرادانا با داشتن یکی از مجرب ترین کادر مهندسین توانایی انجام اموری چون بازسازی ساختمان ، طراحی دکوراسیون و ... را دارد از این روی شما کاربران عزیز می توانید در چنین مسائلی به این شرکت بزرگ اعتماد کنید .

برای ارتباط با مشاورین ما می توانید با شماره های موجود در وب سایت این شرکت تماس حاصل بفرمایید .

5 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات