طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی ساختمان های اداری به کمک شیوه های نوین در معماری

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 26 دی 1400 در ساعت 11 : 57 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به هر عملی که باعث ایجاد تغییرات و یا تعمیر در یک ساختمان شود ، بازسازی می گویند . بازسازی می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد که از جمله ی این دلایل می توان به گذر سال ها و آسیب دیدن بخشی جزئی و یا اصلی از ساختمان ، میل کارفرما و صاحب ساختمان برای اجاد تنوع و تغییر ، تغییر کاربری ساختمان و یا خیلی دلایل دیگر اشاره نمود . اما باید توجه کرد که با توجه به نیازی که ساختمان در بازسازی دارد ، روش های مختلفی نیز برای بازسازی ساختمان وجود دارد . در ابتدا با کمک متخصصین باید ایرادات و یا نیازهای ساختمان شناخته شده و سپس عملیات بازسازی را شروع نمود .

 

روش های مختلف در بازسازی ساختمان :

  • ترمیم

همانطور که گفتیم بازسازی ساختمان می تواند به دلایل گوناگونی اتفاق بیافتد و هر کدام از این دلایل روش های مجزایی برای بازسازی را می طلبند . یکی از روش های بازسازی ترمیم ساختمان است که در صورتی مورد استفاده قرار می گیرد که یک ساختمان با گذر سال ها دچار آسیب هایی شده باشد که این آسیب ها می تواند جزیی و یا به صورت پایه ای و بنیادی باشد . در این صورت باید ابتدا میزان آسیب ها بررسی شده و با توجه به این میزان عملیات ترمیم و بازسازی را شروع کنید .

  • تعویض

تعویض را می توان یکی دیگر از روش های بازسازی دانست . در صورتی از روش تعویض برای بازسازی استفاده می توان کرد که بنا به میل و سلیقه ی کارفرما یک ساختمان نیاز به تغییر داشته باشد و یا این که میزان آسیب های وارد شده به ساختمان آنقدر زیاد باشد که آن قسمت مورد نیاز نیاز به تغییرات کلی داشته باشد .

  • نوسازی

نوسازی در عملیات بازسازی زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که کارفرما قصد تغییر کاربری در ساختمان داشته باشد و یا این که آسیب های وارد شده به ساختمان به گونه ای زیاد باشد که دیگر نتوان از ساختمان اصلی استفاده ای نمود .

 

مزایای بازسازی ساختمان های اداری :

  • بالا رفتن ارزش اقتصادی ساختمان

بازسازی هر ساختمان از آنجایی که به رفع ایرادات ساختمان منجر شده و ظاهری نو به آن می بخشد باعث بالا رفتن ارزش اقتصادی آن خواهد شد .

  • جذب بیشتر مشتریان

امروزه به دلیل اهمیتی که ظاهر هر چیزی پیدا کرده است و با توجه به آن که ساختمان ها هم از این قضیه مستثنا نیستند ، افراد به فکر زیباتر و شیک تر کردن فضاهای مختلف ساختمان های خود هستند . حال با توجه به این که ساختمان های اداری در مواجه با مشتریان و افراد مختلفی می باشند نیازمند این هستند که اگر دچار آسیب هایی شده اند و یا دارای دکوراسیونی قدیمی می باشند مورد بازسازی قرار بگیرند . به این وسیله افراد به دلیل کیفیتی که ظاهر شرکت ها دارند به کیفیت کار آن ها نیز دید مثبت تری پیدا می کنند .

 بازسازی ساختمان های اداری به کمک شیوه های نوین در معماری

  • جذب کارمندانی با مهارت بیشتر

افرادی که دارای مهارت بیشتری می باشند ، علاقه مند به کار کردن در فضاهایی می باشند که دارای امکانات رفاهی بیشتری می باشد و شیک تر می باشند . به همین دلیل با بازسازی ساختمان های اداری و ایجاد فضاهای رفاهی مختلف و شیک تر کردن فضای کلی می توان این گونه افراد را جذب شرکت نمود .

  • و ...

 

روش های بازسازی ساختمان های اداری :

  • بازسازی به صورت کلی

بازسازی به صورت کلی در ساختمان های اداری به این گونه است که تمامی تاسیسات و زیر ساخت ها را نیز شامل می شود و بستگی به عمر و قدمتی که یک ساختمان دارد تصمیم ها گرفته می شود . ممکن است حتی نیاز به تخریب کلی و درست کردن همه چیز از پایه احساس شود .

  • بازسازی به صورت جزیی

این روش بازسازی در فضاهای اداری به این گونه است که فقط ظاهر هر چیزی را در بر می گیرد و شامل تغییر در طراحی داخلی و دکوراسیون اداری می شود . اصولا از آنجایی که با گذشت سال ها روش های جدیدتری برای دکوراسیون داخلی ترند می شوند و مدیران سعی در بروز نشان دادن شرکت خود دارند دست به این روش بازسازی می زنند .

 

شیوه های نوین در بازسازی ساختمان های اداری :

  • تغییر رنگ فضاها

می توان گفت به طور کلی رنگ ها تاثیر بسزایی در حس و حالی که محیط به افراد القا می کند دارند . با استفاده از رنگ ها می توان فضاهای مختلف را پر انرژی و یا کسل کننده جلوه داد . اصولا برای انتخاب رنگ فضاها باید به کاربری ای که آن فضا دارد توجه نشان داد . بعضی فضاها رنگ های روشن و بعضی فضاها رنگ های پر انرژی تر می طلبند .

رنگ های سرد : استفاده از رنگ هایی مانند آبی و سبز در فضاهای اداری منجر به رفع خستگی افراد خواهد شد . همچنین این سبک رنگ ها محیط را صلح آمیز جلوه داده و روی روحیات افراد تاثیر مستقیمی می گذرانند . البته که نمی توان گفت استفاده از این رنگ ها در تمامی فضاها درست و مناسب می باشد ، چرا که یکسری فضاها استفاده از رنگ های پر هیجان تر را نیازمندند .

  • برداشتن دیوارها

امروزه استفاده از دیوارها و جدا نمودن تک تک فضاها در ساختمان های اداری زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرد . به همین دلیل در بازسازی ساختمان های اداری بیشتر افراد میل به برداشتن دیوار ها و جداسازی فضاها به وسیله ی انواع پارتیشن ها دارند . استفادهاز پارتیشن ها در فضاهای اداری سبب می شود که با وجود این که افراد به یکدیگر دید مناسب دارند ، اما فضای خصوصی خود را نیز دارا هستند . اصولا این سبک دکوراسیون باعث هماهنگی و همدلی بیشتر کارمندان و در نتیجه بالا رفتن راندمان کاری می شود .

  • تغییر کفپوش ها

یکی از سطوحی که روی ظاهر و شیکی فضای اداری بسیار تاثیر گذار است ، کف فضاها می باشد . برای سطوح اداری بهتر است که در بازسازی از کفپوش ها و پارکت هایی استفاده شود که امروزی باشند و هم به راحتی قابل تمیز کردن ، چرا که رفت و آمد در فضاهای اداری نسبتا زیاد می باشد و اگر به راحتی کف قابل تمیز شدن نباشد می تواند مشکل ساز باشد . به همین علت در بازسازی ساختمان های اداری یکی از نکاتی که حتما باید به آن توجه نشان دهید سطوح و به ویژه کف فضاها است .

 بازسازی ساختمان های اداری به کمک شیوه های نوین در معماری

  • توجه بیشتر به جزییات

فضاهای اداری در گذشته دارای نورپردازی مناسبی نبوده و از فضا بهترین استفاده را نمی کردند . امروزه منظره و ویوی یک ساختمان دارای اهمیت زیادی می باشد به همین علت در روند بازسازی می توان پنجره ها و بازشوها را بیش از پیش مورد توجه قرار داد و نور طبیعی بیشتری را وارد فضاها نمود . همچنین باید دقت نمود که تک تک عناصر مانند میز و صندلی ها دارای استاندارد و کیفیت کافی باشند . چرا که استفاده از عناصری با کیفیت و متفاوت از قبل می تواند تاثیر زیادی روی کیفیت و راندمان کاری افراد بگذارد . از جمله جزییاتی که کمتر کسی به آن ها دقت می کند پریزهای برق می باشند که در روند بازسازی به زیباسازی آن ها نیز باید توجه نشان داد .

  • و ...

کلام آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه نمودید ، بازسازی ساختمان می تواند روش های مختلفی داشته باشد که به هر حال می تواند تاثیرات مثبت زیادی روی ساختمان بگذارد . ساختمان های اداری از این جهت که در ارتباط مستقیم با مشتریان بوده نیازمند این هستند که دارای ظاهری نو و شیک باشند تا توجه مشتریان را به خود جلب کرده و نظرشان را برای همکاری مثبت کنند . به همین علت به دکوراسیون ساختمان های اداری و اگر آن ها قدیمی باشند به بازسازی این ساختمان ها باید اهمیت ویژه ای داد . همچنین در بازسازی ساختمان های اداری باتوجه به آن که کدام سمت از ساختمان مورد بازسازی قرار می گیرد باید به نکات مختلفی توجه کرد و آن ها در روند طراحی دخیل نمود .

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات