طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی ساختمان در فضاهای کوچک و 6 فضای خاص برای ایجاد کمد

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 14 ارديبهشت 1399 در ساعت 15 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کمبود فضای کافی برای نگهداری و جاسازی لوازم مختلف معمولا یکی از مشکلات خانه ها بخصوص خانه های کوچک می باشد در این مقاله قصد داریم به معرفی ایده های خلاقانه و کاربردی برای رفع این مشکل بپردازیم در واقع می‌توان در بازسازی ساختمان از این فضا ها به عنوان کمد استفاده کرد و  به میزان  قابل توجهی به جاسازی لوازم منزل ما کمک می کند.

اگر در پیدا کردن فضای مناسب برای نگهداری لوازم خود مشکل دارید مسلماً مرتب و منظم نگه داشتن منزل برای شما به یک مشکل تبدیل شده است بنابراین شما نیاز به شلف ، کمد و کشو و قفسه های  بیشتری دارید اگر در خانه شما برای استفاده از چنین فضاهایی مکان کافی وجود ندارد  پس باید با به کارگیری ایده هایی کاربردی برای خود فضا های جدید به وجود آورید .در خانه  نقاطی وجود دارد که به راحتی به ذهن خطور نمی کند اما میتواند در اختیار ما فضای مناسب  قرار دهند.

  • برای جزیره آشپزخانه یک کاربری جدید ایجاد کنید

    بازسازی ساختمان در فضاهای کوچک و 6 فضای خاص برای ایجاد کمد

یکی از عناصر کاربردی و زیبا در دکوراسیون آشپزخانه جزیره آشپزخانه می باشد که دائما کاربرد آن افزایش می‌یابد و در آشپزخانه به عنوان جدید شناخته می شود و کاربری این فضا را بیشتر می کند.

اگر به غیر از فضایی که برای نشستن در اطراف جزیره آشپزخانه استفاده می ‌شود فضای خالی دیگری  وجود داشت می‌ توان آن قسمت را قفسه بندی کرد و به صورت قفسه باز یا کمد بسته طراحی کرده  و لوازم مختلف خود را در آنجا قرار دهید.

  • از فضای زیر پله استفاده کنیم

اگر خانه شما دو طبقه است احتمال قوی هنگام طراحی داخلی آن به مشکل کمبود جا فکر نخواهید کرد و این تصور را دارید که فضای بیشتری دارید و احتمال کمبود فضا برای نگهداری لوازم شما وجود نخواهد داشت اما در واقع اینطور نیست به مرور زمان به دلیل افزایش تعداد وسایل به طور طبیعی با مشکل کمبود جا مواجه خواهید شد یکی از بهترین فضا هایی که می توان به عنوان کمد از آن بهره مند شد فضای خالی زیر پله ها می باشد و شما بدون اینکه هیچ فضایی از فضاهای خانه تان را اشغال کرده باشید یک مکان پرت را تبدیل به یک فضای کاربردی کرده اید

  • کمد های مخفی پله ها

    بازسازی ساختمان در فضاهای کوچک و 6 فضای خاص برای ایجاد کمد

اگر امکان این را دارید که برای ورود به مکان هایی  مثل اتاق خواب، بالکن و سرویس بهداشتی  پله ایجاد کنید می توانید یک کمد کاربردی را داخل این پله  قرار دهید. ساخت این کمد بسیار راحت است و بهترین فضایی میباشد که میتوان برای نگهداری وسایلی که می خواهید از دید پنهان بماند استفاده کنید.

  • به تخت خواب تان ارتفاع دهید

    بازسازی ساختمان در فضاهای کوچک و 6 فضای خاص برای ایجاد کمد

کمبود جا در فضاهای کوچک می تواند به مشکل جدی تبدیل شود بنابر این هنگام مواجه با چنین مشکلاتی باید از ایده های خلاقانه استفاده کنیم به عنوان مثال در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب می توانیم تختخواب را طوری طراحی کنیم که به اندازه چند پله بالاتر از سطح زمین  قرار بگیرد و با این کار یک فضای ایده ال  یا  یک انبار کوچک  زیر تخت خواب برای خود  به وجود اورده ایم.

  • قفسه های سقفی

    بازسازی ساختمان در فضاهای کوچک و 6 فضای خاص برای ایجاد کمد

در فضا هایی که کاربرد کمتری دارند مثل راهروها می توان با طراحی قفسه های سقفی از فضای موجود  به بهترین نحو استفاده کنیم این یک روش بسیار کاربردی برای خانه های کوچک می باشد اگر قصد استفاده از چنین کمد ها و قفسه هایی را دارید به این نکته توجه کنید که ارتفاع این قفسه ها نباید پایین باشد تا هنگام عبور و مرور و یا جابجایی وسایل دچار مشکل نشوید.

  • پوشاندن دیوار با قفسه

بسیاری از مبلمانی که در چیدمان بازسازی منزل از آن استفاده می کنیم طراحی آن با توجه به فضای موجود نمی باشد و به این  علت است که در بالا و سمت چپ و راست این مبلمان فضای خالی و غیر قابل استفاده وجود دارد در صورتی که اگر ان ها را بر اساس فضای موجود طراحی کنیم به راحتی می توان با ایجاد کمد و قفسه بندی در اطراف آن فضای زیادی را برای جاسازی وسایل خود ایجاد کنیم.

هر کدام از این راهکارها که در این مقاله به شما ارائه شدند به تنهایی فضای قابل توجهی را برای جاسازی وسایل برای شما به وجود می ‌آورد اما اگر شما  امکان این را دارید  که از چند روش نام برده کنار هم استفاده کنید مشکل کمبود جایی که دارید به اندازه قابل توجهی حل خواهد شد بنابراین حتی در فضاهای خیلی کوچک نگران کمبود جا نباشید و تنها کافی است که به اطراف خود خوب نگاه کنید و روش های کاربردی را خلق کنید.

بازسازی ساختمان در فضاهای کوچک و 6 فضای خاص برای ایجاد کمد

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات