طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی ساختمان در اروپا و علت رواج بیشتر آن نسبت به ساخت و ساز

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 7 دی 1400 در ساعت 10 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به هر عملی که باعث تغییر و تعمیر در ساختمان شود ، بازسازی ساختمان می گویند . بازسازی ساختمان می تواند به علت های مختلف صورت بگیرد که از جمله ی این دلایل می توان به آسیب قسمتی از ساختمان و یا ایجاد تنوع در فضاها و شکل و ظاهر بیرونی یا درونی ساختمان اشاره نمود . از آنجایی که ساختمان ها طی گذشت زمان دچار فرسدوگی خواهند شد ، بهتر است که ایرادات آن را با بررسی پیدا نموده و هر چه سریع تر برای رفع آن ها اقدام کنید . چرا که این ایرادات می تواند آسیب های جدی تری به ساختمان وارد کرده و باعث بروز خطرات شود . همچنین بازسازی ساختمان این کمک را به شما می کند تا با صرف کمترین هزینه ها بتوانید تغییراتی بزرگ را روی ساختمان خود انجام دهید و از مزایای این تغیرات بهره ببرید . بازسازی به شما کمک می کنند تا در ساختمان خود به میل خودتان تنوع ایجاد کنید و همچنین اجازه می دهد که از ساختمانی که بلا استفاده است با خلق کاربری جدید در آن بهره های زیادی را ببرید . برای مثال می توان به این موضوع اشاره کرد که در شهرهای زیادی در سرتاسر دنیا خانه ها و ساختمان های قدیمی را به رستوران و یا اقامتگاه های خاص تبدیل می کنند و به وسیله ی آن کسب درآمد می کنند .

انواع روش های بازسازی ساختمان از زبان شرکت معماری هیرادانا :

  • ترمیم

هنگامی که یک ساختمان در گذر زمان دچار فرسودگی و کهنگی می شود و به دنبال این فسودگی آسیب ها نیز می بیند . این آسیب ها ممکن است که فقط ظاهری باشند مانند آسیب دیدن متریال یک نما یا ترک خوردن پوسته ی دیوارهای داخلی و گاهی می تواند سازه ای و جدی تر باشد . به هر حال برای شناسایی این آسیب ها بهتر است که هر چند سال یکبار متخصصین این زمینه ساختمان را بررسی کرده و ایرادات آن را شناسایی کنند . بعد از شناسایی آسیب ها و ایرادات هر چه سریع تر باید برای رفع آن ها اقدام نمایید ، چرا که ممکن است این آسیب ها باعث آسیب رسیدن به افراد مختلف شوند .

بازسازی ساختمان در اروپا و علت رواج بیشتر آن نسبت به ساخت و ساز

  • تعویض

گاهی آسیب های وارد شده آنقدر زیاد می باشد که پوسته و عنصر قبلی کاملا از کار افتاده و نیاز به جایگزین دارد . در این صورت می توان اون قسمت را تخریب کرده و کار جدیدی جای آن انجام داد . اگر نما باشد می توان کل پوسته ی نما را برداشت و اگر دیوار داخلی باشد ، در صورت امکان می توان تخریب کرد . به هر حال باید قسمت آسیب دیده را از مشکل مبرا نمود .

  • نوسازی

گاهی به دلیل سلیقه ی کارفرما و یا ترند شدن سبک ها و شیوه های جدید در طراحی ساختمان نیازمند بازسازی می باشد ، بدون آن که ایراد خاصی داشته باشد . در این صورت به این روش بازسازی ، نوسازی می گویند . هزینه ی این کار به میزان بازسازی ای که کارفرما علاقه دارد بستگی دارد و می توان گفت هم می تواند هزینه ی خیلی کمی را رقم بزند و هم می تواند هزینه ی زیادی را در بر بگیرد .

 

ویژگی هایی که بازسازی ساختمان دارد از زبان شرکت معماری هیرادانا :

  • صرفه جویی در هزینه ها

بازسازی ساختمان همانطور که گفتیم عملی می باشد که روی یک ساختمانی که قبلا ساخته شده است صورت می گیرد . به همین دلیل نسبت به ساخت و یا خرید یک ساختمان جدید ، بسیار با صرفه تر می باشد . هزینه ها در این روش محدود می باشند و می توان با همان هزینه ی محدود کارهای فوق العاده ای روی ساختمان انجام داد .

  • امکان ایجاد فضای جدید و یا حذف فضاهای قدیمی و اضافه

گاهی به دلیل تغییر تعداد اعضای یک خانواده و یا حتی تغییر صاحب ساختمان ، تمایل به اضافه کردن فضایی جدید در ساختمان و یا حذف یکسری از فضاها ایجاد می شود . بازسازی این امکان را به شما می دهد که بتوانید تغییراتی از این قبیل را به ساختمان خود وارد کنید و از آن به بهترین شکل ممکن بهره ببرید .

  • ایجاد تنوع هم در ظاهر و هم در فضاهای مختلف ساختمان

از آنجایی که سال به سال ترندهای جدیدی در طراحی ساختمان پدید می آید و چیزهای خیلی قدیمی تر از مد افتاده و کهنه می شوند صاحبان ساختمان علاقه دارند که ساختمان و خانه ی خود را به روز نگه داشته و بتوانند مطابق با ترندهای معماری دنیا پیش بروند . برای این کار می توانند به عمل بازسازی روی آورده و با صرف کمترین هزینه ها ساختمان خود را دچار تغییرات کنند .

  • بالا رفتن ارزش ساختمان

از آنجایی که ممکن است بخواهید ساختمان را بفروشید و یا به صورت کلی ارزش آن را مانند گذشته بالا ببرید نیاز است که روی ساختمان عملیات بازسازی را پیاده کنید . بازسازی با توجه به نکاتی که در بالاتر اشاره نمودیم این امکان را به شما می دهد که ساختمانتان را هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ استقامت مانند یک ساختمان نوساز جلوه دهید و به این گونه ارزش ساختمان شما بالاتر خواهد رفت .

  • تغییر کاربری و عملکرد ساختمان

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث شود تا افراد به بازسازی ساختمان روی بیاورند ، تغییر کاربری ساختمان است . اگر یک ساختمان مسکونی را به ساختمانی اداری می خواهید تبدیل کنید و یا اگر می خواهید خانه های قدیمی را به کافی شاپ یا رستوران تغییر کاربری دهید ، نیاز است که عملیات بازسازی را شروع کرده و تغییرات لازمه را روی ساختمان انجام دهید . چرا که پلان و نمای هر ساختمان باید مطابق با کاربری آن باشد .

بازسازی ساختمان در اروپا و علت رواج بیشتر آن نسبت به ساخت و ساز

  • و ...

 

بازسازی یک ساختمان بهتر است یا ساخت و ساز یک ساختمان جدید ؟

اگر شما و بودجه تان توانایی ساخت و یا خرید یک ساختمان را دارید و به آن علاقه مندید ایرادی ندارد . ولی اگر تمایل دارید که هزینه های خود را با مدیریت بیشتری صرف کنید و همه ی خرج ها برایتان به صرفه باشد ، می توانید به جای ساخت یک ساختمان جدید ، بازسازی ساختمان قدیمیتان را انجام دهید و با بازسازی آن را تبدیل به ساختمانی جدید و بروز کنید . در این روش هم می توانید هزینه ی کمتری را صرف کنید و هم به ساختمانی جدید و نوساز و زیبا دست یافته اید که بسیار به صرف تر می باشد . به همین دلیل است که بازسازی در کشورهای اروپایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد . همچنین افراد در اروپا تمایل به نگهداشتن بافت های قدیمی و تاریخی شهر و منطقه ی خود دارند و این را نیز می توان دلیلی برای رواج بازسازی در این قاره و کشورهایش دانست .

 بازسازی ساختمان در اروپا و علت رواج بیشتر آن نسبت به ساخت و ساز

کلام آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید ، بازسازی یک عملیات است که روی ساختمان ها انجام می شود و میزان آن کاملا بستگی به نیاز ساختمان و تمایل کارفرما می باشد . گاهی ساختمان می طلبد که به صورت کامل و اساسی مورد بازسازی قرار بگیرد و گاهی هم تغییر و یا تعمیر قسمت های جزیی از آن کفایت می کند . به هر حال برای آن که بدانید یک ساختمان در چه حد نیازمند بازسازی می باشد ، باید با متخصصین در این زمینه مشورت کنید و ساختمان را توسط آن ها مورد بررسی قرار دهید . یکی از شرکت هایی که در زمینه های مختلف معماری از بازسازی ساختمان و بازسازی منزل گرفته تا طراحی نما ، طراحی ویلا ، دکوراسیون داخلی و دکوراسیون اداری و ... در سرتاسر ایران و حتی کشورهای همسایه انجام داده است و دارای کارنامه ی پربار و کارهای موفق بسیاری می باشد شرکت معماری هیرادانا است . مهندسین و طراحان این شرکت از تجربه ی کافی برخوردار می باشند و شما با سپردن پروژه ی خود به این مجموعه می توانید از نتیجه ی عالی و رضایت بخش آن مطمئن باشید .

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات