طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی ساختمان به سبک اسلامی در اروپا را بیشتر بشناسیم

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 12 دی 1400 در ساعت 12 : 27 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کشور اسپانیا را می توان منطقه ای در اروپا دانست که معماری اسلامی را به غرب متصل کرده است . سالهای طولانی مسلمانان در این کشور می زیسته اند و به همین علت فرهنگ ، تمدن ، هنر و چیزهای زیادی را با خود به این کشور برده اند . شاید در ابتدا پذیرش این هنر و فرهنگ برای مسیحیان ساکن در آنجا سخت بود و با آن مقابله می کردند ، اما به هر صورت در طی سال ها به طور خودآگاه یا ناخودآگاه آن را پذیرفته و در کنار هنر و فرهنگ خود قبولشان کردند . این فرهنگ و هنر کم کم به دیگر کشورهای اروپا هم راه یافت و به همین علت می توان نشانه هایی از معماری اسلامی در یکسری از کشورهای اروپایی را شاهد بود که اتفاقا بناهای شاخصی در زمینه ی معماری و تاریخ و هنر محسوب می شوند و به همین علت برای شهر و کشور مورد نظر و دولت آن ها مهم تلقی می شوند و به نگهداری آن ها اهمیت می دهند .

 بازسازی ساختمان به سبک اسلامی در اروپا را بیشتر بشناسیم

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان درواقع به تعمیر و یا تغییر می گویند که به دلایل مختلفی انجام می شود . ساختمان ها با گذشت زمان بر اثر ارتباط مستقیم با نور خورشید ، باران و برف ، زلزله و انواع مختلف اتفاقات جوی و طبیعی ممکن است دچار کهنگی و یا آسیب شوند . همچنین با گذر زمان و آمدن سبک های جدیدتر در ساخت و ساز ، ساختمان های قدیمی تر دارای ارزش کمتری شده و به آن ها توجه زیادی نمی شود . یا حتی ممکن است که صاحب ساختمان عوض شده و به همین دلیل نیازمند و علاقمند به ایجاد تغییرات در ساختمان می باشد و خیلی از اتفاقات دیگر می تواند دلایلی برای بازسازی یک ساختمان باشد . به هر حال به نفع خود شما و ساختمانتان می باشد که هر چندسال یکبار ایرادات آن را پیدا کرده و رفع نموده و یا اگر ساختمانتان برای شما صرفه اقتصادی دارد ، دستی به سر و روی آن کشیده تا بتوان ارزش اقتصادی آن را بالا نگه داشت .

 

دلایل مختلف برای بازسازی ساختمان هیرادانا :

  • پیدا کردن آسیب های وارده و رفع آن ها

همانطور که گفتیم ساختمان ها ممکن است به دلایل مختلف دچار آسیب هایی شوند . یکسری از این آسیب ها فقط ظاهری می باشد و یکسری دیگر از بطن ساختمان و سازه ای می باشند . به هر حال هر دوی این آسیب ها روی ساختمان تاثیر گذاشته و ممکن است خطرناک باشند . به همین علت نیاز است که با متخصصین در این زمینه مشورت کرده و ساختمان را هر چندسال یکبار بررسی کنید . همچنین باید تلاشتان را بکنید تا در صورت پیدا نمودن ایراد ساختمان آن را رفع کرده تا از اتفاقات خطرناک جلوگیری کنید . برای مثال ممکن است که متریال های کار شده روی نما لق شده و امکان افتادنشان بر سر عابرین باشد و یا ممکن است که فقط دیوار ترک هایی خورده باشد . هر دوی این مشکلات باید رفع شوند تا ساختمان وضعیت بهتری پیدا کند .

  • ایجاد تنوع در نما و فضا و همچنین زیباتر و بروزتر کردن آن

با گذشت زمان سبک ها و شیوه های جدیدی در طراحی نما و به طور کلی ساخت ساختمان پدید می آید و به همین علت برای ایجاد تنوع و یا زیباتر کردن ساختمان ، بنا به سلیقه ی خودتان می توانید دست به بازسازی ساختمان زده و تغییرات لازمه را با کمک متخصصین و مهندسین روی ساختمان پیاده کنید . به این گونه ساختمان شما همچون یک ساختمان تازه ساخت ، امروزی و زیبا جلوه می دهد و ارزش اقتصادی آن حفظ می شود .

  • اضافه کردن فضایی جدید و یا حذف فضاهای اضافه ی قدیمی

با توجه به اینکه افراد ساکن در یک ساختمان در طی سالها ممکن است تغییر کنند و یا علایق و سلیقه ی آن ها در گذر زمان عوض شد و نیازهای جدیدی پیدا کنند و نیازهای قدیمی شان رفع شود و یا با توجه به سلیقه ی آن ها نیاز به بزرگتر یا کوچکتر کردن فضایی باشد نیاز است که به بازسازی ساختمان روی آورند . در این زمان با کمک مهندسین معمار می توان فضاهای جدید را خلق کرده و یا تغییراتی که لازم است رابه طور کلی در فضاهای مختلف ایجاد کرد و به حذف فضاهای اضافه پرداخت .

  • بالا بردن ارزش ساختمان

هنگام فروش یک ساختمان و یا بهره وری دوباره از ساختمان های قدیمی نیاز است که آن ها را بازسازی کرده و آسیب هایی که به ساختمان در طی سالها وارد شده را رفع کنید . همچنین نیاز است که در آن با توجه به ترندهای روز تغییرات ایجاد کنید تا ساختمان شما همچون یک ساختمان امروزی و نوساز جلوه دهد و ارزش بالایی داشته باشد .

بازسازی ساختمان به سبک اسلامی در اروپا را بیشتر بشناسیم

  • تغییر کاربری

گاهی صاحب ساختمان مایل است که ساختمان قدیمی را که یک کاری مشخص دارد و یا دیگر کاربری خاصی ندارد را مورد استفاده قرار دهد و کارری جدیدی به آن بدهد . در این زمان به کمک متخصصین و مهندسین می توان به بازسازی ساختمان روی آورد و تغییرات لازمه را اعمال نمود .

  • و ...

 

بناهای شاخص در اروپا با معماری اسلامی و بازسازی آن ها :

  • مسجد کلیسای قرطبه

این مسجد یکی از قدیمی ترین مسجدهای اسپانیا می باشد . بسیاری از مسجدهای ساخته شده در زمان تمدن اسلامی اسپانیا ویران شده اند و بسیاری هم تبدیل به کلیسا شده اند . این مسجد که دارای یک کلیسا هم می باشد در یک قرن و نیم ساخته شده است و دلیل ساخت آن در قرطبه ، پایتخت معنوی بودن آن در زمان بنی امیه می باشد . این مسجد در ابتدا مکانی برای بت پرستی بود سپس تبدیل به کلیسا و در زمان حکومت اسلامی اسپانیا به مسجد تبدیل شد .

  • مسجد برلین

این مسجد را یک معمار مشهور با الهام از تاج محل ساخته است . این مسجد در طی جنگ جهانی دوم دچار خسارت هایی شد ولی بعد از چند سال تحت بازسازی قرار گرفت و ترمیم شد . همچنین قابل توجه است که از آنجایی که این مسجد بنایی مهم از نظر تاریخی و معماری در برلین می باشد در سال 2016 مورد مرمت واقع شد .

  • مسجد بروکسل

این مسجد جامع را میتوان بزرگترین مسجد این شهر دانست که در یکی از پارک های این شهر توسط ارنست فان هن بیک ساخته شده است بازسازی ساختمان و مرمت این بنا را دولت عربستان در آن زمان به عهده گرفت و پرداخت کرد . این مسجد مکانی برای تحقیق در زمینه ی اسلام و همچنین ترویج این دین و آموزش آموزه های اسلامی به دانش آموزان و ... می باشد .

  • مسجد بزرگ پاریس

این مسجد را می توان مهمترین و اولین مرکز فعالیت های مسلمانان و مسجد در فرانسه و پاریس دانست . این مسجد را با این عنوان ساختند که برای تشکر از مسلمانانی می باشد که در جنگ علیه کشور آلمان پا به پای فرانسویان جنگیده اند و نزدیک صد هزار نفر از این افراد در جنگ کشته شده اند .

  • مسجد رم

این مسجد دارای مساحتی برابر با 30 هزار متر مربع می باشد که یکی از بزرگترین مساجد اروپا محسوب می شود . این مسجد مرکزی برای تجمع مسلمین و ترویج دین اسلام و آموزه های اسلامی در کشور ایتالیا می باشد . این مسجد توسط محمد حسن ، امیر افغان که به این کشور تبعید شده بود و همسرش ساخته شده است .

بازسازی ساختمان به سبک اسلامی در اروپا را بیشتر بشناسیم 

کلام آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید تاریخ و تمدن اسلامی در اروپا از کشور اسپانیا شروع شده است و سپس با گذشت زمان به دیگر کشورها هم رفته است . به علت جنگ و گذر زمان بسیاری از بناهای مهم معماری که در کشورهای اروپایی به سبک اسلامی ساخته شده اند ، دچار آسیب ها و فرسودگی هایی شده اند و به همین علت نیاز با بازسازی و مرمت دارند که خیلی از آن ها را مراکز و دولت های مختلف بازسازی کرده اند .

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات