طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی ساختمان با طراحی خاص پنجره ها

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 29 اسفند 1398 در ساعت 9 : 24 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در طراحی آپارتمان تمامی قسمت‌ها قطعا مهم هستند اما شاید بین تمام آنها نشیمن و اتاق خواب از اهمیت ویژه و جداگانه ای برخوردار باشند. چون زمانی که ما در منزل هستیم بیشترین لحظات را در آنها سپری می کنیم. در قسمت پذیرایی و نشیمن ، پنجره ها که نورگیر طبیعی محسوب می شوند جزو مهمترین قسمتها در طراحی آپارتمان هستند. نمی توان یک محل مسکونی را بدون وجود روشنایی مناسب در آن تصور کرد. همین مسئله اهمیت طراحی و جانمایی صحیح پنجره ها را در طراحی ساختمان مسکونی نشان می دهد. علاوه بر آنها استفاده از منابع نور مصنوعی هم در جای خود نقش برجسته ای در طراحی داخلی منزل دارد.ما در شرکت معماری هیرادانا در این مقاله آپارتمان سه طبقه ای را مورد بررسی قرار داده ایم.

سیرکولاسیون داخلی

بازسازی ساختمان با طراحی خاص پنجره ها

در طراحی آپارتمان مخصوصا اگر برای سکونت خانواده ها در نظر گرفته شده باشد اولویت اول با آسایش و راحتی ساکنان می باشد. به همین دلیل روز به روز اهمیت و توجه به جزئیات مختلف در طراحی داخلی منزل بیشتر می شود. در وهله اول نباید از اهمیت مبلمان در طراحی داخلی منزل غافل بود. استفاده از مبلمانی که در عین شیک بودن با سبک معماری ساختمان و دکوراسیون داخلی و همینطور با ترکیب رنگ و نورپردازی اتاق نشیمن همخوانی داشته باشد یکی از فاکتورهای مهم در طراحی آپارتمان است.

مفهوم اصلی طراحی استفاده از تغییرات متریال و فضا برای تار شدن مرز بین محیط داخلی و فضای باز و ارتباط بین رابط ها ، ایجاد محیط باز غنی از لایه ها است ، در نتیجه فضای داخلی از خلاء دکوراسیون خلاص می شود ،و به یک فضای زندگی طبیعی ، ساده ، آرام و شرقی بازگردید.

این پروژه آپارتمانی ، سه طبقه است که در یک منطقه مسکونی در حومه شرقی پکن واقع شده است. وجود این ساختمان در بین ساختمان های اطراف متمایز میباشد و دلیل این تمایز سادگی و طراحی خلاقانه آن میباشد. طبقه اول و زیرزمین فضایی متصل است که از آن برای بازدید بازدید کنندگان استفاده می شود. طبقه دوم برای زندگی روزمره است ، ورودی ها و خروجی های جداگانه ای دارد. طراحی طبقه اول در اطراف اتاق نشیمن و اتاق مطالعه توسعه یافته است ، مشبک بلوط و قفسه برای تأمین نیازهای جمع آوری کتاب ، نمایشگاه و نمایش و ایجاد حس لایه ای از نیمه شفاف از خارج به داخل استفاده می شود.

جزئیات طراحی

بازسازی ساختمان با طراحی خاص پنجره ها

اتاق چای از رنگ سیمان خاکستری به همراه پیشخوان بتنی سفارشی و رومیزی استفاده می کند ، به این ترتیب کنتراست جعبه خاکستری و پس زمینه باعث تجربه فضایی مقیاس های مختلف خواهد شد.

از همین تکنیک در طراحی اتاق نشیمن و اتاق خواب استفاده می شود. برای طبقه زیرزمین ، طراح رابطه بین باغ غرق شده و فضای داخلی را به شکلی متفاوت بازسازی ساختمان  کرده است که ، جنگل بامبو در حیاط باعث ایجاد تعامل چشم انداز بین نمای داخلی و نمای بیرون می شود.

گاراژ زیرزمینی به یک اتاق مهمان روشن تبدیل شده است. "گنبد" در محوطه نشیمن طبقه دوم برای نرم تر کردن رابطه بین سقف و دیوار استفاده می شود که باعث می شود فضای داخلی نرم و پر از تغییر باشد.

پر کاربردترین متریال در طراحی داخلی این آپارتمان چوب MDFبا رنگ روشن میباشد.در خانه تنها از چوب و رنگ سفید استفاده شده است زیرا نشانگر سادگی میباشد رنگ سفید نشان دهنده سبک مدرن و چوب با رنگ روشن نشان دهنده گرمی خانه است .در طراحی فضای ناهار خوری،  میز ناهار خوری با چوب گردو ساخته شده است و ترکیبی زیبا را به فضا منتقل میکند.

نقش نور در خانه های مدرن از نکات اصلی در طراحی میباشد.نورپردازی مصنوعی به وسیله لامپ های کوچک میباشد.در طراحی این خانه نور طبیعی غالب میباشد  به دلیل ازدیاد پنجره در سالن و اتاق ها خانه غرق در نور شده است.

10 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات