طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی ساختمان با شیوه های نوین و به روز دنیا در معماری

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 26 بهمن 1400 در ساعت 10 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به گفته ی شرکت دکوراسیون و بازسازی ساختمان هیرادانا ، بازسازی ساختمان را می توان اینگونه دانست که عملی است که سبب ایجاد تغییراتی کوچک و یا بزرگ شده و باعث بهبود و یا ایجاد تنوع در فضاهای ساختمان می شود . بازسازی در یک ساختمان می تواند به دلایل متعددی اتفاق بیافتد که از جمله ی این دلایل میتوان به گذر سال ها و عمر ساختمان ها اشاره نمود . این عامل سبب ایجاد فرسودگی ها و ایراداتی در ساختمان می شود که گاهی از آن ها جزئی بوده و با یک بازسازی سریع و جزئی می توان آن آسیب ها و ایرادات را رفع نمود .  اما گاهی بعضی از آن آسیب ها بسیار بزرگتر بوده و ممکن است با بی توجهی و گذر زمان خطرناک شده و آسیب های جانی و یا مالی بیشتری را به افراد متحمل کند . گاهی هم به دلیل اتفاقات طبیعی مانند زلزله و ... آسیب هایی به ساختمان وارد می کند که آن را نیازمند به بازسازی می کند . یکی دیگر از دلایلی که می تواند باعث شروع و انجام عملیات بازسازی روی یک ساختمان شود ایجاد تغییرات و تنوع در ساختمان است که به خواست کارفرما این اتفاق می افتد و حتی اگر ساختمان ایراد خاصی نداشته باشد می توان این کار را انجام داد . تغییر کاربری ساختمان را نیز می توان یکی دیگر از عمده دلایلی دانست که باعث شروع و انجام عملیات بازسازی روی ساختمان می شود .

 

مزایای بازسازی ساختمان :

بازسازی ساختمان دارای مزایای زیادی می باشد و از جمله ی این مزایا می توان به به صرفه بودن آن و اقتصادی بودنش به دلیل انجام عملیات هایی کوچک ولی گرفتن نتیجه ای بزرگ ، بالا رفتن ارزش ملک و ساختمان به دلیل بالاتر رفتن و بهتر شدن امکانات و بعدهای مختلف ساختمان ، زیباتر شدن و به روزتر شدن ساختمان به دلیل استفاده از ترندهای روز برای بازسازی آن ، بیشتر شدن حس امنیت به دلیل استفاده از امکانات روز دنیا در بازسازی برای ساختمان قدیمی و به طور کلی بهبود و بهتر شدن شرایط زندگی و بالاتر رفتن کیفیت آن اشاره نمود . علاوه بر این مزایا با توجه به نوع بازسازی ای که روی ساختمان انجام می شود ، می تواند مزایاهای دیگری نیز وجود داشته باشد . اما این ها را می توان به عنوان اصلی ترین مزایاهای بازسازی منزل و ساختمان دانست .

 بازسازی ساختمان با شیوه های نوین در معماری

بازسازی منزل با روش های گوناگون :

برای انجام عملیات بازسازی شیوه های مختلفی وجود دارد که با توجه به نیاز ساختمان می توان از هر کدام از این شیوه ها با نظر متخصص استفاده نمود .

  • شیوه ی ترمیم در عملیات بازسازی

از شیوه ی ترمیم در بازسازی می توان در آن فضاهایی استفاده نمود که به دلیل گذر زمان و یا هر اتفاق و دلیل دیگری دچار آسیب های جزیی شده است . این آسیب ها هم می توانند آسیب های کوچک باشند و هم میتوانند به صورت سازه ای ولی جزیی باشند . به هر حال باید در ابتدا ساختمان توسط یک مهندس و متخصص بررسی شده و آسیب های شناسایی شود . سپس با توجه به میزان آسیب ها در صورت لزوم از روش ترمیم برای بازسازی آن و رفع آسیب ها استفاده نمود .

بازسازی ساختمان با شیوه های نوین در معماری

  • شیوه ی تعویض در عملیات بازسازی

شیوه ی تعویض را می توان شیوه ای دانست که زمانی که یک ساختمان نیازمند تنوع بوده و یا آسیب قسمتی از آن آنقدر زیاد است که با ترمیم و بازسازی های جزیی رفع نمی شود مورد استفاده قرار می گیرد . در این روش برای مثال اگر قسمتی از نما دچار آسیب شده باشد ، می توان آن را به طور کامل برداشت و یا تخریب نمود و با روش های جدیدتر چیزی را جایگزین آن نمود . همچنین می توان با توجه به سلیقه و همچنین خواست وی تغییراتی را در ساختمان انجام داد که از تغییر نما تا تغییر دکوراسیون در بازسازی منزل و همه چیز را شامل می شود و می توان به این روش بازسازی را روی آن ها انجام داد .

بازسازی ساختمان با شیوه های نوین در معماری

  • شیوه ی نوسازی در عملیات بازسازی

شیوه ی نوسازی را می توان یکی دیگر از روش های بازسازی ساختمان دانست که البته نسبت به دیگر روش های بازسازی هزینه ی بیشتری را به کارفرمایان تحمیل می کند . این روش زمانی مورد استفاده ی متخصصین و مهندسین برای ساختمان قرار می گیرد که آسیب گاهی ساختمان به حدی باشد که نتوان با بازسازی های معمولی تر آن ها را درست نمود و نیاز به تخریب کلی و انجام کارهایی جدی تر می باشد . ممکن است به دلیل تغییر کاربری کلی ساختمان نیز این شیوه ی بازسازی مورد استفاده قرار بگیرد .

 

بازسازی ساختمان با شیوه های نوین در معماری :

  • بازسازی ساختمان به شیوه ی آرکنولوژیک

این روش به گونه ای می باشد که در روند انجام آن باید تمامی مراحل و اقدامات با بررسی و تحلیل دقیق صورت بگیرد . همچنین تمامی مراحل دارای یک ترتیبی می باشند که باید این ترتیب به صورت دقیق و کامل رعایت شود . این بازسازی دارای نکاتی می باشد که برای انجام آن باید به آن ها توجه کنید . این نکات عبارتند از :

  • مستحکم تر کردن ساختمان و بالا بردن مقاومت آن
  • نوسازی و مرمت سنگ ها و مصالح استفاده شده در نما
  • سفت و محکم کاری قسمت هایی که دارای آسیب و ترک شده است
  • حفاری برای پی ساختمان
  • سوار نمودن المان هایی که از ساختمان جدا شده است
  • بازسازی ساختمان به شیوه ی آرتیستیک

زمانی که کارفرما تقاضای این روش از بازسازی را برای ساختمان خود دارد ، به این معنی است ک مهندس و متخصص بازسازی ساختمان می تواند با توجه به معماری کلی ساختمان و با سلیقه ی خود اقداماتی را بهبود و بهتر شدن ساختمان در تمامی ابعاد انجام دهد . در این هنگام مهندس می تواند با سلیقه و نظر خود با توجه به نیازهای کارفرما اگر قسمتی از ساختمان نیاز به تغییر دارد آن را انجام دهد .

بازسازی ساختمان با شیوه های نوین در معماری

  • بازسازی به منظور حفاظت از ساختمان

این روش به گونه ای است که تمامی قسمت های ساختمان جزء به جزء مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرند و پس از پیدا نمودن نیازهای آن ، بازسازی روی آن انجام شده و هدف از این روش بهبود وضعیت ساختمان از نظر امنیتی و سلامت و استحکام می باشد .

  • بازسازی ساختمان به شیوه ی آناستیلوز

این شیوه ی بازسازی به این گونه می باشد که قسمت های آسیب دیده و فرسوده برداشته شده و قسمت های جدیدی جایگزین آن می شود . اما این قسمت های جدید به گونه ای هستند که ظاهر ساختمان تغییر زیادی نکند . در واقع می توان گفت تغییرات از سبک و شیوه ی کلی و ابتدایی ساخت ساختمان پیروی می کند و به همان گونه اعمال می شود . برای این کار نیاز به متخصصین در شرکت دکوراسیون و معماری می باشد .

  • بازسازی به شیوه ی پاکسازی

این روش به این گونه می باشد که هنگام شروع عملیات بازسازی قسمت های آسیب دیده شناسایی شده و حذف می شوند . به این صورت ساختمان جلوه ای جدید پیدا کرده و دارای یک سلامت ظاهری می شود .

  • شیوه ی تیلت آپ

این روش برای این استفاده می شد که سرعت بازسازی ساختمان و همچنین نوسازی بالا برود و عملیات زودتر به نتیجه برسد . به این صورت است که دیوارها و موارد مورد نیاز در کارگاه ها ساخته شده و به صورت پیش ساخته به محل پروژه آورده می شوند .

بازسازی ساختمان با شیوه های نوین در معماری

کلام آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه نمودید بازسازی ساختمان روش های مختلفی دارد که هر کدام دارای ویژگی ها و مزایای مختلفی می باشند . برای آن که بدانید کدامیک از روش های بازسازی مناسب ساختمان و منزل شما می باشند و به صرفه ترین می باشد ، باید از متخصصین و مهندسین این زمینه کمک بگیرید . شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا یکی از مطرح ترین شرکت در ایران در زمینه های مختلف معماری و دکوراسیون و بازسازی و طراحی می باشد و می تواند به خوبی در این زمینه به شما کمک کند .

7 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات