طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی ساختمان با سبک کژوال

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 17 فروردین 1399 در ساعت 14 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بازسازی ساختمان با استفاده از سبک های مختلفی قابل اجرا است یکی از سبک های دکوراسیون داخلی سبک کژوال می باشد. این سبک دکوراسیون سبک راحت، صمیمی و دوست داشتنی و همینطور گرم و دنج می باشد این سبک بسیار ساده، راحت و خودمانی است. این سبک دکوراسیون آنقدر صمیمی است که می تواند به راحتی هر کس را به سمت خود جذب کند بنابراین اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که اهل مهمانی ها و دورهمی های دوستانه و شب نشینی هستید پیشنهاد می‌شود به سراغ این سبک بروید در این مقاله درباره ی ویژگی های این سبک صحبت می‌کنیم.

ویژگی های سبک دکوراسیون داخلی کژوال

بازسازی ساختمان با سبک کژوال

 در این سبک برخلاف بقیه سبک های دکوراسیون که معمولاً سلیقه چیدمان خاص خودشان را دارند این سبک هزینه زیادی ندارد بسیار ساده و با هزینه پایین هم می توانید از این شیوه در بازسازی منزل  خود استفاده کنید. در سبک کژوال عناصری که به کار می رود یا مستطیل هستند یا منحنی های خیلی ملایمی دارد در واقع جزئیات به کار رفته در این سبک بسیار ساده می باشد و فضاهای که با این سبک چیدمان می شود بسیار ساده و راحت و دوست داشتنی هستند. شما حتی می توانید به جای استفاده از چراغ های معمولی که همیشه در دکوراسیون های داخلی دیده می شود ابتکار به خرج داده و مثلاً از یک جا شمعی بزرگ از جنس چوب به جای محفظه لامپ ها استفاده کنید و یا از صندوق های قدیمی زیبا و دوست داشتنی به جای میز پا تختی مورد استفاده قرار دهید در اصل در این سبک دست شما باز است و می توانید هر چیزی را که دوست دارید و باعث ناراحتی شما می شود مورد استفاده قرار دهید.

سبک کژوال به راحتی می تواند با سبک حاشیه فرانسوی، سبک روستیک و بسیاری از سبک های دیگر طراحی داخلی منزل می ‌توان ترکیب شود. در چیدمان این سبک شما هیچ محدودیتی ندارید و تنها کافی است که راحت، ساده و کم خرج باشد. پیشنهاد می شود برای چیدمان از مبلمان های راحتی و نرم استفاده کنید در این سبک از رومیزی ها و رو مبلی ها وپرده های بلند استفاده میکنند و پارچه کوسن ها و مبل ها اکثرا بافت دار هستند البته بافت های براق در این نوع چیدمان طرفداران چندانی ندارد پیشنهاد می شود در روی تخت ها و بر روی کاناپه ها از تعداد زیادی از بالش ها و کوسن های نرم استفاده کنید. متریال های طبیعی مانند پنبه و کتان زیاد به کار می‌رود زیرا با استفاده از این متریال ها فضا طبیعی و صمیمی تر به نظر می رسد.

بازسازی ساختمان با سبک کژوال

در این سبک طراحی داخلی شما بیشتر رنگ های خنثی مانند خاکستری ، سفید و یا بژ مشاهده خواهید کرد البته رنگ های پاستلی باعث به وجود آمدن آرامش در فضا می شود  مثل آبی اقیانوسی ، زیتونی و یا شرابی یا آلبالویی  که هیجان انگیز هم هستند هم می توانید استفاده کنید. غالباً متریال های در این فضاها مورد استفاده قرار می گیرند مات و طبیعی هستند. در چیدمان مبلمان شما می توانید از میزهای جلو مبلی بزرگ استفاده کنید. فضاهایی که با این سبک از دکوراسیون داخلی چیدمان می‌شود با متریالهای مثل چوبی و پلاستیکی و فلزی تطابق پیدا می کند در این طراحی‌ها گاها از چوبهای با رنگ‌های روشن در وسایل و کفپوش ها استفاده می کنند معمولاً کفپوش ها یا سرامیکی هستند یا سنگ و یا پارکت های چوبی اگر از فرش برای دکوراسیون خود استفاده می کنید از فرش هایی استفاده کنید که تار و پود بلندی نداشته باشد. نکته دیگر که در این نوع دکوراسیون باید به آن اشاره کرد این است که در این سبک استفاده از گوشه های شارپ و لبه های تیز محبوبیت چندانی ندارد.

بازسازی ساختمان با سبک کژوال

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات