طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی خانه تریپلکس در پراگ

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 18 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پروژه ای که در میخواهیم در شرکت طراحی داخلی هیرادانا در این مقاله به آن اشاراتی داشته باشیم مربوط به بازسازی ساختمان و بازسازی منزلی در شهر پراگ در کشور جمهوری چک میباشد که در سال 2015 انجام شده است و متراژی بالغ بر 180 مترمربع دارد ، این پروژه یکی از پروژه های بازسازی ساختمان برتر در سایت های معتبر طراحی و بازسازی ساختمانی میباشد و بیشتر مقالات خارجی به آن اشاراتی داشته اند . در همین راستا ما هم بر آن شدیم تا شما عزیزان را با یک نوع از بازسازی مدرن در اروپا و ویژگی هایی که آنها به آن میپردازند آشنا کنیم .

حال اگر بخواهیم در مورد این پروژه بیشتر بدانیم بهتر است ابتدا سبک و سیاق و کانسپتی که معماران برای بازسازی منزل در نظر گرفته اند را بشناسیم ، سبک و کانسپت برای طراحی و دکوراسیون داخلی این خانه به شکلی کاملا مدرن و مینیمال طراحی و اجرا شده است . و تمام اصول طراحی و چیدمان داخلی بر اساس این سبک های طراحی داخلی و معماری بنا شده اند . همان طور که پیش تر به آن اشاره داشتیم این خانه دارای متراژی بالغ بر 180مترمربع با چندین اتاق خواب و سرویس بهداشتی مجزا میباشد که طراحان نهایت سعی خود را در برقراری هارمونی داخلی برای این خانه انجام داده اند ، ولی نقطه عطف طراحی و شاخصه اصلی که این خانه را از دیگر پروژه های بازسازی و تعمیرات ساختمان  جدا میکند ، طراحی نشمین ، پذیرایی و آشپزخانه میباشد . که تمام این سه بخش از خانه با یک هارمونی و ارتباط بصری مناسب و درست در کنار هم طراحی و اجرا شده اند . همانطور که اشاره کردیم طراحی کاملا مینیمال و مدرن صورت گرفته است . طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه با چوب های قهوه ای انجام شده است که در مرکز آنها و فضای کاری کابینت ها که سینک ظرفشویی قرار میگیرد تعبیه شده است و دقیقا در همین قسمت است که یک ایده بسیار ناب طراحی و اجرا شده است به طوری که بجای استفاده از کاشی های بین کابینتی طراح سه قسمت کابینت با درب های کشویی سفید قرار داده تا استفاده ای بهینه را از این قسمت از آشپزخانه داشته باشد درب های کشویی هم این امکان را میدهند که کارایی این کابینت ها بدون اختلال بر روی سینک و یا صفحه کابینت ها حفظ شود .

در مقابل کابینت های سرتاسری آشپزخانه یک جزیره مستطیل شکل با سنگ های یک پارچه مرمر قرار گرفته است که علاوه بر ایجاد کنتراست بصری در طراحی داخلی اجاق گاز بر روی آن قرار میگیرد و یک باکس از سقف بر روی آن برای هود تعبیه شده است . طراحی باکس هود در سقف به گونه ای شکل گرفته است که در ادامه روند جزیره میباشد و طراحی داخلی را برهم نمیزند . همانطور که اشاره کردیم فضای نشمین و آشپزخانه با هم ادغام شده اند در ادامه کابینت های آشپزخانه یک ردیف از وسایل برقی مورد نیاز قرار میگیرد و بعد از آن همان روند طراحی با همان متریال ها دکور تلویزیون و tv room  خانه را شکل میدهد . توجه به همترازی تمام سطوح و ابعاد پر و توخالی در کابینت ها باعث ایجاد روندی زیبا در طراحی داخلی و این دکور یکپارچه چوبی شده است .

چیدمان و نوع انتخاب مبلمان هم وظیفه ایجاد کنتراست بصری را در طراحی داخلی دارند . استفاده از رنگ های متنوع و شاد در مبلمان و انتخاب تابلوهایی که بر روی دیوار قرار میگیرد فضای هال و پذیرایی را از یکدستی و سادگی خارج میکند . همچنین یکی دیگر از المان های اصلی در طراحی پارتیشن جدا کننده فضای عمومی خانه از راهرو خصوصی است که با چوب های سفید طراحی و اجرا شده است و طراحی آن به صورت الواری میباشد که هم بتواند به خوبی این دو فضا را از هم جدا کند و هم ارتباط بصری و عمق فضا را از بین نبرد .

طراحی اتاق خواب ها هم کاملا با توجه به هارمونی کلی دکوراسیون داخلی خانه انجام گرفته است ولی دقت به سلایق و خواسته های هر یک از افراد خانواده در اتاق شخصیشان باعث تمایز و ایجاد آن طراحی مناسب شخصی شده است برای مثال پوستر ها و نقاشی های دیواری خاص و متمایز در هر یک از اتاق ها این امر را به خوبی نشان میدهند . خالی از لطف نیست که در انتها به سرویس های بهداشتی و طراحی خاص آنها هم اشاراتی کنیم که از کاشی های مشکی شش ضلعی در کنار کمدهای چوبی با همان متریال خاص چوب های هال و پذیرایی شکل گرفته است ، هماهنگی و ترکیب رنگی که کاشی های مشکی با شیرآلات طلایی ایجاد میکنند فضای سرویس های بهداشتی را بسیار شیک و مجلل میکنند که کمتر همچین نمونه هایی در بازسازی های ساختمانی انجام شده است .

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات