طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی باغ در ارومیه

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 6 خرداد 1399 در ساعت 16 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با گرم تر شدن هوا همه ی ما بیشتر وقت خود را خارج از منزل می گذرانیم و توجه ما از پروژه های طراحی داخلی به سمت طراحی فضاهای بیرونی ، باغ ها و یا حتی حیاط های کوچک تغییر می کند. ماه های گرم تر سال فرصتی را برای نشستن در آفتاب و لذت بردن در کنار خانواده و یا دوستان را برای ما فراهم می کنند ، اما آیا باغ شما برای این کار طراحی شده است؟

اگر به نظر می رسد که باغ و یا حیاط کوچک شما نیاز به کمی بازسازی دارد ، همراه ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا باشید و این مقاله را از دست ندهید تا بتوانید با ایده های جذاب گفته شده در متن ، در محیطی باز با طراحی بسیار زیبا از مهمانانتان در فصول گرم سال پذیرایی کنید و از غذا خوردن در کنار دوستان و یا خانواده در فضای باز لذت ببرید.

اگر در ارومیه زندگی می کنید می توانید بازسازی باغ خود را به شرکت معماری هیرادانا در شعبه ی ارومیه بسپارید. این شرکت با گرد هم آوردن نیرویی جوان ، توانا و ماهر پروژه ی شما را پذیرفته و در نهایت زیبایی و مطابق با علاقه ی شخصی شما به اجرا می رساند.

هنگامی که شما در مورد بازسازی ساختمان ، باغ و یا حیاط منزل خود صحبت می کنید ، ابتدا باید بدانید چه چیزی را می خواهید تغییر بدهید ، به طور مثال شاید درختچه ها و درختان را مانع طراحی زیبای باغ خود بدانید ، اما به جای دیدن این موارد به عنوان مانع ، از ایده های خلاقانه در طراحی باغ خود استفاده کنید که با الهام از نحوه ی قرار گیری درخت ها پدید آمده اند.

بازسازی باغ در ارومیه

مبلمان در طراحی محوطه و طراحی لندسکیپ

یکی از ایده های بسیار جذاب در طراحی باغ ها ، استفاده از سازه ها و یا صندلی های دائمی می باشد ، به این صورت که این صندلی ها با استفاده از متریال و یا مصالحی مانند بتن ساخته شده و با بالشتک هایی نرم و لطیف ، قابل استفاده می شوند.

طراحی باغ های مینیمال

بازسازی باغ در ارومیه

اگر به دنبال ایده ای برای طراحی داخلی باغ هایی به سبک مینیمال می گردید ، متریال بتن در کنار عناصر کم رنگ این گونه باغ ها را برای شما به وجود می آورند. همچنین در این سبک از گیاهان کم تری استفاده می شود و هر گیاه باید به گونه ای انتخاب شود تا ما را به هدف مورد نظرمان برساند. اگر می خواهید در شب های بهاری و خنک در حیاط بنشینید و سرگرم شوید ، از یک شومینه در حیاط و یا باغ خود استفاده کنید. این شومینه علاوه بر کاربردی که در گرم کردن شما دارند به زیبایی و جلوه ی باغ شما می افزایند.

فضاهای بازی و سرگرمی در باغ

بازسازی باغ در ارومیه

شما نیاز به فضای باز بزرگی برای اجرای یک محیط سرگرم کننده و کاربردی با طراحی چشمگیر ندارید. می توان با چیدمان صحیح مبلمان ثابت و دائمی که متناسب با ابعداد حیاط ساخته شده اند به دور یک شومینه  فضایی لذت بخش و هیجان انگیز را برای صاحب خانه و خانواده اش طراحی کرد ، البته طراحی شومینه به این صورت برای خانواده هایی که کودک خردسال دارند زیاد مناسب نمی باشد. همچنین ایده ی کاشت عمودی گیاهان ، یک روش بسیار عالی برای اضافه کردن زیبایی طبیعی بیشتر به فضاهای کوچک می باشد.

طراحی فضای باز شما می تواند با فضاهای داخلی مرتبط باشد. با انتخاب کفپوش های هماهنگ برای داخل و خارج از خانه ، یک نمای بی نظیر و جذاب را برای خود و خانواده خلق کرده اید.

اختلاف سطح و فضا بندی در طراحی باغ

یکی از ایده های بسیار زیبا و جذاب ، طراحی باغ های چند طبقه ای است. به طور مثال در طراحی این باغ چند طبقه ، فضایی جهت آفتاب گرفتن با چیدمان مناسب  تخت های کنار استخری در زیر یک سایبان طراحی شده است. این طبقه از باغ توسط راه پله ای بتنی به یک فضای ناهار خوری دسترسی پیدا می کند.

برای طراحی قسمت ناهار خوری در فضای باز می توانید از سایبان هایی استفاده کنید که نیمی از آن پوشانده شده است و از نیم دیگر آن نور عبور میکند. این ایده این امکان را برای شما فراهم می کند تا قسمتی را در سایه برای خود داشته باشید در حالی که فضای اطراف ناهار خوری شما باز و نورانی است.

ایده ی باغ های سرپوشیده شامل سقف هایی محکم است که سرپناهی را برای جلوگیری از ریزش باران و یا سایبانی را برای سایه اندازی فراهم می کند. این سقف ها به شما این امکان را می دهند تا گیاهان را به تیرها بافته و فضایی لذت بخش تر ایجاد کنید. همچنین این تیرها به اندازه ی کافی محکم هستند تا یک چراغ زیبا را در فضای باز آویزان کنید.

استفاده از اشکال هندسی در طراحی باغ

بازسازی باغ در ارومیه

در طراحی دکوراسیون داخلی حیاط بعدی ، کف حیاط به وسیله ی کاشی هایی با طرح هندسی بسیار زیبا و خیره کننده به رنگ آبی شاد طراحی شده است. کوسن های نارنجی رنگ بر روی مبلمان در فضای باز ، نواری رنگی از کنتراست گرم را ایجاد کرده اند. برای افزایش درام در طراحی این حیاط بسیار زیبا ، در اطراف مبلمان حصاری به رنگ مشکی قرار داده شده است و در آخر طراحی این قسمت از حیاط با یک صندلی معلق در هوا به پایان می رسد.

عنصر آب با ویژگی های منحصر به فرد و جذابی که دارد از گذشته در معماری و طراحی باغ ها مورد توجه قرار گرفته است. این عنصر جذاب در هنگام ترکیب با ایده های خلاقانه در طراحی ، به جلوه ی باغ شما می افزاید. به طور مثال در طراحی این حیاط بسیار زیبا با اجرای یک حوضچه ی سه گانه همراه با طراحی کف چوبی فوق العاده ، یک فضای باز هیجان انگیز برای صاحب خانه و خانواده اش خلق شده است.

شما می توانید محلی که قرار است در آن چیدمان صندلی ها انجام شود را با ایجاد اختلاف ارتفاعی اندکی ، کمی پایین تر از سطح باغ طراحی کنید. با این ایده ی جذاب علاوه بر زیبایی چشمگیر و فوق العاده ای که به محل نشستن در باغ افزوده می شود ، از نسیم سرد در امان می مانید.

سنگ ریزه ها مصالحی هستند که طراحی باغ را زیبا تر جلوه می دهند اما می توانند زیر پا احساس ناخوشایندی را به وجود بیاورند و ناراحت کننده به نظر رسند ، مخصوصا در روزهای تابستانی با پای برهنه!

 شما می توانید برای حل این مشکل یک راه سنگی را برای قدم زدن از بین سنگ زیزه ها طراحی کنید تا بدون هیچ احساس ناراحتی از بین آن ها عبور کرده و از فضا لذت ببرید.

از شکل های دایره ای برای تغییر در چیدمان خطی مدرن استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید طراحی باغ شما لوکس تر جلوه کند ، نورپردازی ویژه ای برای آن در نظر بگیرید. به طور مثال از یک چراغ به شکل گوی استفاده کنید تا طراحی باغ شما خاص تر و خارق العاده تر نمایش داده شود.

کفسازی در محوطه و باغ

بازسازی باغ در ارومیه

کف سازی یک قسمت مهم در بازسازی منزل  و محوطه خانه های ویلایی به حساب می آید و به طور کلی طراحی لند اسکیپ فوق العاده ، باغ شما را زیباتر و شگفت انگیزتر جلوه می دهد. شما می توانید با محو کردن مرزها با کاشتن و قرار دادن گیاهان و گلدان های بزرگ ، کف سازی کنید.

و اما نکته ی آخر درباره ی طراحی باغ هایی می باشد که از اطراف و خانه ی همسایگان دید دارند. شما می توانید برای حل این مشکل از کاشت درختان و گیاهان کمک بگیرید و با اجرای این ایده ی جالب ، برای باغ خود حریم خصوصی ایجاد کرده که دیگر از اطراف به آن دید وجود نداشته باشد ، علاوه بر آن با این کار به زیبایی باغ شما افزوده می شود.

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات