طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ایلان ماسک و سبک معماری خانه ی او

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 31 شهریور 1400 در ساعت 21 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ایلان ماسک ، سرمایه گذار و کارآفرین بزرگ و مشهور دنیا که رویای زندگی در مریخ را هم در خود و هم در خیلی از انسان های در سرتاسر دنیا پرورش داده است ، دارای خانه های زیادی در انواع سبک های معماری ایست که یکی از معروف ترین و زیباترین خانه های وی در سبک مدرن ساخته شده است . خانه ی وی دارای ویژگی های خاص و بارز معماری مدرن است که شرکت معماری هیرادانا قسمتی از آن را برای شما توضیح می دهد .

 

ویژگی های معماری به سبک مدرن

  • وجود سادگی در فرم ، حجم کلی و عملکرد

استفاده از فرم های ساده با عملکرد بالا و ایجاد انعطاف در فضا را می توان از ویژگی های بارز این سبک دانست . فرم کلی خانه ها و ویلاها در این سبک اغلب از ترکیب حجم انواع مستطیل ایجاد شده و اشکال پیچیده در آن جایگاهی ندارند .

  • سادگی در پلان و ساختار آن

خانه ها و ویلاهایی که به سبک مدرن ساخته می شوند ، اغلب دارای پلان ساده با میزان دسترسی بالا هستند که فضاهای باز بیشتری نسبت به سبک های دیگر دارند ، که به این دلیل می توان در عملکرد فضاهای مختلف انعطاف را مشاهده کرد و تنوع ایجاد کرد .

  • استفاده از فضاهای پر نور و باز

برای مثال اغلب بین فضای آشپزخانه و نشیمن ، فضای بازی که نور کافی می گیرد را می توان در این سبک مشاهده کرد و یا حتی فضای بازی که پله در آن قرار دارد و در خیلی از پلان ها یکی از قسمت های اصلی پلان را تشکیل می دهد .

ایلان ماسک و سبک معماری خانه ی او

  • نهایت سادگی در تمام جزییات

در طراحی داخلی به سبک مینیمال و همچنین طراحی کلی ساختمان و طراحی نما ، طراح مداوم روی سادگی تاکید می کند . استفاده ی حداقل از عناصر تزیینی به صورتی که حتی اگر استفاده بشوند هم ، همان عناصر دارای سادگی و به طور کلی مینیمال هستند .

  • استفاده از مصالح ساده و شیک

در سبک مدرن برای حفظ سادگی و همچنین شیک تر نشان دادن همه چی از دو یا سه متریال به طور کلی استفاده می شود و رنگ ها هم محدود هستند .

 

  • توجه به ویوی ساختمان

چشم اندازها بیش از آن چه که فکر می کنید ، در طراحی خانه و ویلا به سبک مدرن از اهمیت برخوردارند . درست است که باید آن ها را هم مانند دیگر عناصر و جزییات این سبک ساده طراحی کرد ، ولی نباید از کنار آن ها ساده عبور کرد . توجه به این امر باعث افزایش ارزش هر چه بیشتر ساختمان شما می شود .

 

طراحی داخلی به شیوه ی مدرن

  • توجه به فرم ها

حتی در طراحی داخلی هم از اشکال و حجم های ساده در مبلمان و مابقی عناصر استفاده می شود . در این سبک از خطوط مستقیم و صاف بیشتر استفاده می شود و منحنی ها و اشکال سخت و عجیب غریب استفاده ی زیادی در این سبک ندارند و اگر قرار به استفاده باشد هم از منحنی های نرم و راحت استفاده می شود .

ایلان ماسک و سبک معماری خانه ی او

  • استفاده از متریال درست

پر کاربردترین ترین مصالح در طراحی داخلی این سبک ، چوب ، پلاستیک و فلزات ساده هستند . به طور مثال در آشپزخانه هایی که به سبک مدرن ساخته می شوند ، اغلب کابینت ها استیل هستند و یا در پایه صندلی ها و مبلمان هم گاهی فلزات ساده به کار می روند . قفسه ها و پارتیشن های چوبی و یا حتی پله های چوبی نیز در این سبک طرفداران زیادی دارد .

  • توجه به نورپردازی

نورپردازی معقوله ایست که در تمامی سبک ها باید به آن توجه شود . در سبک مدرن نورپردازی بیشتر به صورت لایت و به منظور پایین آمدن کنتراست فضای داخلی ساختمان صورت می گیرد تا زیبایی بیشتری به نشیمن و انواع فضاها ببخشد .

 

کلام آخر

خیلی از افراد مشهور دنیا نیز مانند افراد عادی به سبک مدرن در معماری علاقه مندند . سادگی و گیرایی سبک مدرن باعث القای حس راحتی و شیک بودن به شما می شود و همچنین همین سادگی باعث می شود تا ساختمانتان تا همیشه روی بورس باشد . شرکت های معماری و شرکت دکوراسیون های مختلف در سرتاسر دنیا امروزه خانه ها و ویلاهای زیبایی به این سبک برای عموم مردم و سلبریتی ها طراحی کرده اند ، که خانه ی ایلان ماسک یکی از این خانه هاست . شرکت معماری هیرادانا نیز در ایران برای طراحی های خود در انواع سبک ها به ویژه سبک مدرن نام آور است و شما برای مشاوره و طراحی و اجرای طرح ساختمانتان می توانید به این شرکت مراجعه کرده و کارتان را به مهندسان شرکت معماری هیرادانا بسپارید .

6 / 10
از 6 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات