طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ایده هایی برای جداسازی فضای داخلی خانه

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 4 آذر 1398 در ساعت 15 : 48 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تا حالا ممکن است برایتان پیش آمده باشد به دلیل مساحت کم خانه مجبور شده باشید برای بازسازی ساختمان و بازسازی منزل با ایجاد پارتیشن ها و پنل هایی چوبی فضاهای متفاوت خانه تان را از هم جدا کنید تا هم حریم خصوصی آن بخش ها حفظ شود و هم عملکردهای مختلف بتوانند کارایی خود را به درستی انجام دهند .

اما برای تعمیرات ساختمان چه میتوانیم بکنیم که این موانع جداکننده بتوانند در بهترین وضعیت و با حفظ کارایی و عملکرد در داخل خانه ها و طراحی دکوراسیون منزل نقش ببندند .

در این مقاله در شرکت معماری  هیرادانا قصد داریم با هم ایده های بکر را برای این فضاهای جداکنده بررسی کنیم .

قفسه و کتابخانه برای جداسازی

استفاده از قفسه های بزرگ ضمن اینکه میتواند باعث جدا شدن بخش های مختلف خانه از یکدیگر شود کارایی فراوانی نیز دارد . این قفسه ها که مانعی برای نور نیز به شمار نمیروند و نور میتواند از بین آنها به راحتی عبور کند میتواند هم به عنوان محلی برای قرار دادن کتاب ها و به نوعی کتابخانه به شمار رود و هم میتوان از آن برای قرار دادن وسایل تزیینی و دکوری استفاده کرد . هم چنین میتوان گلدان ها و گیاهان را هم از این قفسه ها آویزان کرد و هم در داخل آنها قرار داد .

برای ایجاد دکوراسیون لوکس این قفسه ها را میتوان از چوب تولید کرد تا فضایی جذاب تر را درون خانه ایجاد کند .

استفاده از پرده

پرده ها بغیر از استفاده در پشت پنجره ها میتواند موارد مصرف دیگری نیز داشته باشد . از این پرده ها میتوان به عنوان عنصری برای جداسازی بین فضاها استفاده کرد . مزیت پرده برای جداسازی فضاها این است که میتوان در مواقعی که لازم است آن ها را باز کرد تا فضاها را جدا کند و در مواقعی که به فضای بیشتری احتیاج داریم پرده ها را جمع کرد تا فضای ما بزرگتر شود .

پرده ها در انواع و اقسام طرح ها و رنگ ها میتواند فضاهایی متفاوت را برای اجرای دکوراسیون داخلی ایجاد کند . هم چنین شستن و تمیز کردن آنها نیز به مراتب ساده تر و راحت تر است .

استفاده از دیوار های نیمه

دیوار های نیمه یا ستون ها را میتوان برای جداسازی فضای خانه ها استفاده کرد . دیوار های نیمه به دلیل اینکه فضای بالای آنها باز است و شبیه یک دیوار کاملا بسته نیست ، میتواند به جای دیوار به عنوان عنصری جدا کننده به کار رود و مانند دیوار حالتی بسته و خفه کننده را برای خانه ایجاد نکند . هم چنین ضمن اینکه به عنوان عنصری جدا کننده به کار میرود میتوان از آن به عنوان دیواری برای نصب تابلو و نقاشی یا قاب عکسها استفاده کرد تا جذابیتی دیگر برای فضای خانه ها توسط شرکت طراحی داخلی به وجود آورد .

هم چنین این دیوار های نیمه میتواند روی یک ریل حرکتی قرار گیرد تا بتوان در مواقعی که لازم است از آن استفاده کرد .

پارتیشن ها

پارتیشن ها جز قدیمی ترین و معروف ترین وسایل و عناصر برای جداسازی دکوراسیون داخلی منزل و دکوراسیون اداری به شمار میروند . امروزه با توسعه این پارتیشن ها شرکت های تولید کننده این پارتیشن ها انواع و اقسام طرح ها و رنگ ها را برای زیباسازی آنها به وجود آورده اند که برای استفاده در تمامی فضاها یک

گرینه ی عالی به شمار میروند . این پارتیشن ها میتواند حالتی دکوری و تزئینی به خود بگیرند و با متریال چوبی که در طراحی آن به کار میرود فضایی گرم و جذاب را برای فضاهای خانه ها ایجاد کند .

استفاده از درهای کشویی

درهای کشویی نیز میتواند جز عناصر جداکننده ی فضاها به شمار رود . مزیت این درها برای جداسازی فضاها این است که هر زمان که لازم بود میتوان از آنها استفاده کرد تا هم در زمانی که نیاز نیست بتوان از فضایی بزرگ بهره مند شد . هم چنین میتوان از انواع درهای شفاف یا مات برای آنها استفاده کرد تا در بحث نورگیری فضاها نیز بتواتند موثر واقع شوند.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات