طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ایجاد دکوراسیون عربی در یک آپارتمان مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 8 آذر 1397 در ساعت 12 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای بازسازی و دکوراسیون به سبک شرقی و عربی نیازی به بازسازی ساختمان و تخریب کل فضای داخلی نیست . تنها با ایجاد چند عنصر اصلی در خانه میشود یک دکوراسیون عربی داشت . عناصر اصلی دکوراسیون عربی را میتوان با قوس ها ، فرش ها ، کوسن ها ، کاشی های مراکشی و نورپردازی ها تعریف کرد .ولی باید به جزییات و تزیینات هر کدام از این عناصر دقت شود .

در یک آپارتمان به سبک دکوراسیون عربی بهتر است از کف شروع کنید . در شرق و سبک عربی از سنگ برای کفپوش استفاده میکنند که باعث خنک شدن کف و محیط میشود و از گرما جلوگیری میکند . البته میتوان کفپوش های چوبی را با یک فرش بزرگ و چندین فرش در ابعاد مختلف پوشش داد که این موارد کاملا به نوع اتاق و سلیقه شما دارد .

دیوارها با پارچه و کاغذدیواری هایی که دارای نقوش شرقی هستند پوشیده میشوند . اولویت در رنگ بندی این نقوش طیف رنگ های تیره ای از قرمز ، آبی و سبز است . خطوط طلایی و زرد بسیار مناسب و زیبا هستند . به عنوان یک گزینه رنگ آمیزی و نقاشی بر روی دیوارها هم گزینه مناسبی است . نقاشی نقش و نگار های عربی با رنگ های روشن بر روی رنگ های تیره جلوه ای زیبا به محیط میبخشد .

تابلو فرش ها هم از انتخاب های دیگری هستند . بهتر از ابریشم و پشم باشند و سبک مناسبی از نقاشی و طرح را با رنگ های زمینه تیره و قرمز داشته باشند. فرش ها دارای ویژگی و ارزشی هستند که میتوانند به محیط حس و حال شرقی  بدهند.

ستون و قوس ها از ویژگی های بارز سبک طراحی دکوراسیون به شیوه عربی هستند . این ویژگی ها برای منطقه بندی فضاهای بزرگ کمک میکند و اگر اتاق کوچک باشد میتوان از نیم ستون ها و تزییناتی برای پنجره ها و تقاطع دیوارها استفاده کرد .

سقف های بلند را میتوان با تیرها و نقاشیهایی دکور کرد . سقف های کوتاه را هم میتوان با کاغذ دیواری هایی با نقوش و الگوهای هندسی سبک  بدون گچ بری و صاف اجرا کرد . بافت و نوع متریال در سبک عربی بسیار مهم است .

مبلمان

تعداد و نوع مبلمان در سبک عربی محدود است . ولی در راس تمام وسایل ، مبل های بزرگ با تعداد بالای کوسن قرار دارد. میزها کوتاه هستند و با چوب ساخته شده اند و دارای منبت کاری هستند . کابینت ها و کمدها ظریف و سبک هستند . در این سبک اغلب از کمدهای دیواری با درهای چوبی که میتوانند شیشه ای هم باشند استفاده میشود .

نورپردازی

لوسترها در سبک طراحی داخلی به شیوه عربی دارای تعداد زیاد و شکل و فرمهای متنوعی هستند . و دارای نورهای زرد کم رنگ و نرم هستند . لوسترهای کاذب که فقط حالت دکوراتیو دارند را میتوان در سقف های بلند در هال و پذیرایی استفاده کرد . شما میتوانید یک دسته از لامپ ها را در لوسترهای برنزی به سبک شرقی قرار دهید .

در و پنجره ها

کاخ های عربی اغلب دارای پنجره های باریک هستند. در خانه های مدرن که پنجره های بزرگی دارند میتوان به راحتی با پرده طرحی را بوجود آورد که پنجره به قسمت های باریک تبدیل شود و حالت ورود به چادر را به خود بگیرد .

به صورت سنتی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک عربی درها اغلب با پرده های ضخیم و بلندی تعریف میشدند . ولی امروزه میتوان از درهای چوبی که دارای حکاکی و منبت کاری هستند استفاده کرد .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات