طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

اهمیت طراحی دکوراسیون فضاهای اداری

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 21 تير 1400 در ساعت 11 : 27 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

دکوراسیون داخلی هر شرکتی را می توان به عنوان اولین معرف آن در نزد مراجعین و ارباب رجوع قلمداد نمود ، زیرا نخستین چیزی که در لحظه اول ورود به شرکت ، پیش چشم افراد نمود پیدا می کند ، جلوه بصری طراحی داخلی شرکت است . نوع دکوراسیون ، طراحی جذاب و چیدمان اصولی عناصر موجود در محیط ، سبب ایجاد ذهنیت مثبت در بدو ورود افراد شده و زمینه ساز ادامه همکاری با شرکت در آینده خواهد شد .

 اهمیت طراحی دکوراسیون فضاهای اداری

امروزه برندهای معتبر سعی در طراحی دکوراسیون داخلی خود به بهترین نحو ممکن می نمایند زیرا به اهمیت طراحی در جذب مراجعین واقف هستند . از سوی دیگر مراجعین با مواجه با فضایی شکیل و مدرن ، حس احترام به ارباب رجوع را دریافت خواهند کرد و ذهنیت ارائه خدمات با کیفیت و تجربه کاری بالا در آنان تقویت می گردد .

 اهمیت طراحی دکوراسیون فضاهای اداری

انتخاب سبک در طراحی دکوراسیون اداری

اولین المانی که در طراحی دکوراسیون اداری باید به آن توجه ویژه ای داشت ، سبک دکوراسیون است . انتخاب سبک دکوراسیون باید با توجه حیطه فعالیت شرکت صورت گیرد . اغلب شرکت ها امروزه سبک مدرن را برای طراحی فضای داخلی خود بر می گزینند اما در مواقعی هم سبک کلاسیک در کسب موفقیت برند ، تاثیر بیشتری خواهد داشت . لذا لازم است سبک طراحی با توجه به زمینه فعالیت شرکت ، ویژگی های مراجعین و ارباب رجوع و خدمات ارائه شده در شرکت انتخاب شود .

انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون اداری

نقش رنگ در طراحی دکوراسیون بسیار مهم و پر اهمیت است . اغلب شرکت ها ، رنگ دکوراسیون خود را هماهنگ با رنگ های به کار رفته در لوگوی خود در نظر می گیرند که انتخاب هوشمندانه و جذابی خواهد بود و باعث تثبیت آرام و نام شرکت در ذهن ارباب رجوع خواهد شد . همچنین می توان از لوگوی شرکت به عنوان اکسسوری در جای جای شرکت استفاده نمود و با یادآوری مداوم آرام برند ، آن را در ذهن مخاطب به خوبی ثبت نمود .

 اهمیت طراحی دکوراسیون فضاهای اداری

استفاده از رنگ های سبز و آبی برای محیط هایی که پرسنل در آن به صورت گروهی کار می کنند بسیار ایده آل است و از نظر ذهنی افراد را به سمت همگرایی با دیگران سوق می دهد . همچنین چنانچه در محیط به انجام کارهایی پرداخته می شود که نیاز به توجه و تمرکز زیاد دارد ، استفاده از رنگ قرمز می تواند به انجام بهتر کار توسط پرسنل کمک نماید . برخی از شرکت ها در طراحی دکوراسیون خود به استفاده ترکیبی از رنگ های فوق الذکر روی می آورند که در مواقع خاص مناسب و ایده آل خود بود .

  • ·      انتخاب مبلمان اداری برای دکوراسیون داخلی

نوع مبلمان به کار رفته در طراحی دکوراسیون نیازمند توجه و دقت زیادی می باشد زیرا مراجعین در تمام لحظات حضور در شرکت ، از این لوازم استفاده خواهند نمود و انتخاب انواعی که حس راحتی را برای ارباب رجوع همراه داشته باشد و با آرگونومی بدن انسان در تناسب کامل باشد ، برای کاربران آرامش بخش خواهد بود .

 اهمیت طراحی دکوراسیون فضاهای اداری

برای انتخاب نوع مبلمان باید به محل قرار گیری آن و کاربری خاص آن نیز دقت شود . به عنوان مثال برای شرکت در جلسات طوفان مغزی و روش های دیگری از این دست ، استفاده از مبلمان مدور کارایی افراد حاضر را افزایش خواهد داد در صورتیکه میزهای زاویه دار ، از نظر روانشناسی فرد را به انزوا دعوت می کنند و مناسب برای مواقعی که نیاز به همفکری وجود دارد ، نیستند .

 اهمیت طراحی دکوراسیون فضاهای اداری

انتخاب عناصر دکوراتیو برای دکوراسیون اداری

با مراجعه به شرکت هایی که امروزه مشغول به فعالیت هستند ، مشخص می شود که تزئینات در دکوراسیون اداری جایگاه ویژه ای دارند و تعداد شرکت هایی که از دکوراسیون ساده برای طراحی فضای داخلی خود استفاده می کنند بسیار کمتر از گذشته شده است . استفاده از دیوار پوش های متنوع و جذاب ، سبب خلق فضاهای منحصر به فردی می گردد که به نوعی مزیت رقابتی برای برندهای معتبر محسوب می گردد . در حال حاضر هر کدام از پرسنل شرکت فضای در اختیار خود را به نحو مطلوبی شخصی سازی می کنند . در نتیجه احساس رضایت شغلی در افراد بیشتر شده و پرسنل با تمرکز بیشتر به انجام فعالیت های محوله می نمایند .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
رضا : توضیحاتتون عالی و کاربردی بود
1 0
نظر شما چیست ؟
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات