طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع گیاهان مورد استفاده در دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 21 تير 1400 در ساعت 10 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

گیاهان مولفه های مناسبی برای جان بخشیدن به فضا هستند . استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی مختص امروزه نیست و از قدیم افراد با به کارگیری گیاهان در جای جای منازل سعی در تلطیف فضای در اختیار داشته اند . هر چند با تغییر سبک زندگی و جایگزینی آپارتمان ها با خانه های ویلایی سنتی ، محدود زیادی در استفاده از گیاهان به وجود آمده است اما هنوز هم می توان با استفاده از کمی خلاقیت ، گیاهان را در فضای داخلی منزل وارد کرده و ساکنین را از مزایای آن بهره مند نمود .

فواید به کارگیری گیاهان در دکوراسیون

استفاده از گیاهان در طراحی داخلی می تواند برای دستیابی به اهداف گوناگون صورت گیرد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود .

انواع گیاهان مورد استفاده در دکوراسیون داخلی

  • ·      تصفیه هوا

با توجه به شدت آلودگی هوا در کلان شهرها و شهرهای صنعتی ، یکی از دلایل به کارگیری گیاهان در منازل ، دستیابی به هوای پاک است . گیاهان با تصفیه و سالم سازی هوای داخلی منازل ، محیط مناسبی را برای کاربران فراهم می نمایند . به همین دلیل حضور آنها در داخل آپارتمان ها هر روز بیشتر از قبل می شود .

  • ·      ارتباط با طبیعت

انسان ذاتا نیازمند برقراری ارتباط با طبیعت آفریده شده است . سکونت در آپارتمانها سبب ایجاد فاصله عمیق بین انسان و عناصر زیبای موجود در طبیعت شده و نتیجه این امر ایجاد اضطراب در افراد و خستگی روحی است که در جوامع امروزی شاهد رشد روز افزون آن هستیم . استفاده از گیاهان در طراحی دکوراسیون باعث مرتفع شدن این کمبود شده و فضای دلنشین و آرامش بخشی را برای ساکنین فراهم می آورد .

  • ·       ایجاد انرژی مثبت در محیط

از نظر علم فنگ شویی ، استفاده از گیاهان سبب جاری سازی انرژی مثبت در فضای خانه می شود . با توجه به اینکه امروزه تمایل به استفاده از اصول صحیح در طراحی و بازسازی منزل دو چندان شده است ، لذا قواعد و اصول فنگ شویی نیز بیشتر از قبل به کار گرفته می شود .

نحوه انتخاب گیاهان برای به کارگیری در دکوراسیون

با توجه به اینکه گیاهان برای رشد مناسب نیازمند شرایط متفاوتی هستند ، استفاده از تمامی انواع گیاهان در دکوراسیون داخلی منازل غیر ممکن است . از این رو پیش از اقدام به برنامه ریزی و خرید گیاهان برای استفاده در محیط در اختیار ، ابتدا باید از ویژگی های گیاهان آگاهی کامل یافت .

چنانچه کاربران دارای آلرژی به گرده گیاهان باشند ، باید انواعی از گل ها و درختچه ها برای به کار گیری در دکوراسیون انتخاب شوند که به اصطلاح آلرژن نباشند و سلامتی کاربران را دچار مخاطره ننمایند .  همچنین استفاده از برخی از گیاهان در اتاق خواب ها ممنوع است که باید به این نکته نیز در انتخاب گیاهان توجه شود .

معرفی گیاهان زیبای آپارتمانی

گیاهان زیادی از این قابلیت برخوردار هستند که در فضای داخلی آپارتمان ها رشد و نمو ایده آل خود را داشته باشند که برای آشنایی علاقه مندان به برخی از آنها اشاره می شود .

1-    گل سوسن صلح

این سوسن زیبا گیاهی بسیار مقاوم در مقابل کم آبی است و هفته ای یکبار آبیاری برای رشد آن کافی است . همچنین این گیاه نیاز به نور زیاد ندارد و به راحتی می توان از آن در آپارتمان های کم نور و حتی در داخل فضای سرویس های بهداشتی استفاده نمود .

انواع گیاهان مورد استفاده در دکوراسیون داخلی

2-    گیاه شمشیری

شمشیری یا مار گیاه مقاومی است که در برابر نور کم ، مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و یکی از گزینه های ایده آل برای به کارگیری در فضای اتاق خواب ها است زیرا در طی شب اکسیژن آزاد می کند و در نتیجه تجربه خواب بهتری را برای کاربران فراهم می نماید .

انواع گیاهان مورد استفاده در دکوراسیون داخلی

3-    درختچه بنجامین

یکی از درختچه های محبوب برای استفاده در آپارتمان ها بنجامین است . لازم است جایی نزدیک به پنجره برای این گیاه در طراحی دکوراسیون داخلی در نظر گرفته شود .

انواع گیاهان مورد استفاده در دکوراسیون داخلی

4-    گیاه فیلودندرون

فیلودندرون گیاه آپارتمانی است که تقریبا در تمام منازلی که از گیاهان در طراحی دکوراسیون آنها استفاده شده است، دیده می شود . استفاده از این گیاه بسیار ساده است زیرا فیلودندرون زبان گویایی دارد و به راحتی مشکل خود را بیان می دارد و کاربران نیز به سهولت مسئله نهفته در گفتار او را درک می کنند .

انواع گیاهان مورد استفاده در دکوراسیون داخلی

شرکت معماری هیرادانا در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی منزل شما آماده خدمت رسانی است .

8 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات