طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع کف پوش در ساختمان 2

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 25 خرداد 1399 در ساعت 16 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه مقاله قبلی شرکت معماری  هیرادانا به شناخت انواع کف پوش های ساختمانی پرداختیم ، در این مقاله میپردازیم کف پوش هایی که به طور مستقیم با رطوب و اب در تماس هستند و انواع آنها را بررسی میکنیم .

بخش یا بخش هایی که بطور مداوم با آب و رطوبت داخل ساختمان در تماسند.

انواع کف پوش در ساختمان

سرویس های بهداشتی (شامل حمام و دستشویی ، وضو خانه و...)، آشپز خانه (البته می توانند در این گروه نباشند) واتاق هایی که دارای استخر ، سونا و جکوزی هستند در این دسته قرار می گیرند.

بدلیل مجاورت مداوم با آب و رطوبت  استفاده از بیشتر فرآورده های چوبی حذف می شوند زیرا همانطور که می دانید چوب در مجاورت رطوبت باد میکنند و فرم زیبای اولیه خود را از دست می دهد. گرچه در سونای خشک برای تنظیم و حفظ گرمای اتاق از چوب های روسی ، ترمو وود یا یعضا چوب پلاست استفاده می شود. کف پوش هایی که در این بخش مناسب هستند فرآورده های سیمانی و سنگ و اپوکسی هستند چرا که هم برای شست شو مناسبند هم در برابر رطوبت مقاومند .

انواع کف پوش در ساختمان

در طراحی داخلی سرویس های بهداشتی مناسب ترین کفپوش برای استفاده سرامیک یا موزاییک می باشند.همانطور که می دانید سرویس های بهداشتی محلی است که تاسیسات بیشتر در این فضا کار شده است و ممکن است عایق بندی و لوله های این فضا به دلایل مختلفی از جمله زلزله ، آتش سوزی ، ضربه، اتمام عمر و ... آسیب ببیند و نیاز به تعمیر داشته باشد کفپوش ما بایستی به گونه ای باشد که به راحتی بتوانیم به تاسیسات و عایق بندی زیر آن دسترسی داشته باشیم.همچنین معمولا هر 10 سال به علت روزمره بودن فضای سرویس نیاز به بازسازی فضای سرویس داریم پس بهتر است از متریال با قیمت مناسب استقاده کنیم . همچنین به علت وجود شیب در این فضا ها به سمت کف شور ها یا چشمه های سرویس استفاده از ابعاد بیشتر از 30 در 30 ممکن نیست  چرا که هر کاشی با توجه به صلب بودن قابلیت ارتجاعی برای نصب در  راستای شیب ندارند.

در پیرامون مبحث بالا انتخاب سرامیک از هر نظر مقرون به صرفه تر است چه در بحث بار مرده ساختمان، سهولت در تخریب و تعمیر تاسیسات و عایق کاری، قیمت، تنوع ،نظافت آسان و ایجاد نخاله سیک تر.آشپزخانه و آبدارخانه می توانند در ای گروه قرار بگیرند. برای آشپرخانه به طور عرف شرایط به همن گونه است ولی امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن برای همگن سازی واحد و یکپارچه بودن فضا کف شور از آشپزخانه حذف می شود و کل فضا از پارکت ،لمینت یا پارکت لمینت کفپوش می شود. در این حالت مساله ای بوجود می آید که نبایستی کف آشپزخانه را شستشو داد و نظافت این فضا با جارو یا دستمال نمناک یا آغشته به محلول آبلیمو،آب و نمک است.

انواع کف پوش در ساختمان

 توصیه شرکت بازسازی ساختمان هیرادنا به شما استفاده از سرامیک می باشد.سرامیک ها در سرویس یا به صورت ساده یا آجری کار می شود که توصیه می کنیم در قضایی که سرویس ایرانی وجود دارد با نوجه به شکسته تر بودن شیب ساده کار کنید. همچنین نصب به روش رکتی یا اصطلاحا بدون بند برای سرامیک هایی که خیلی مرغوب نیستند اکیدا توصیه نمیشود چون این سرامیک ها به طور دقیق هم اندازه نیستند و منظم کار در نمی آید .بند در نظر گرفته شده بسته به مرغوبیت سرامیک از 3 تا 12 میلی متر کار می شود که برای تیره نشدن از پودر های بندکشی نانو که حلال آن آب است بایستی استفاده شود که گران تر از بندکشی دوغابی با پودر سنگ و سیمان سفید است.بند ها معمولا سفید هستند اما میتواند با ژل اخری یا رنگ های پودری ترکیب شود و به رنگ دلخواه درآید.

انواع کف پوش در ساختمان

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات