طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع کف پوش در ساختمان 1

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 25 خرداد 1399 در ساعت 14 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

منظور از کف پوش در ساختمان چیست ؟

همانطور که از نامش پیداست پوششی برای محل عبور و مرور است  که پس از زیر سازی کف طراحی داخلی بدلیل همگن نبودن، یک دست نبودن، عدم زیبایی و ... زیر سازی ، بر روی زیر سازی ما قرار می گیرد تا بنای ما از نظر ظاهر، استقامت و مسطح بودن در وضعیت مناسبی قرار بگیرد.

کف پوش بایستی صیقلی نباشد تا احتمال سر خوردن نداشته باشد و همچنین بیش از حد زبر و برآمده نباشد تا هنگام راه رفتن پا آسیب نبیند و  بتوانیم به راحتی تمیز کنیم.

کاربرد اصلی کف پوش؟

دارای اصطکاک مناسب باشد و نسبت به شرایط محیطی و پیرامونی برای سهولت در تردد و پوشاندن زیر سازی انتخاب می شود.

انواع کف پوش چیست؟

انواع کف پوش در ساختمان

کف پوش ها را می توان به حالت های مختلفی تقسیم بندی کرد ولی از نظر کاربردی به صورت کلی به دو دسته کف پوش استفاده شده در دکوراسیون داخلی و کف پوش بیرونی تقسیم کرد

از نظر متریال مختلف به دسته های فراوانی از جمله فرآورده های سیمانی (سرامیک ،موزاییک و...) ، فر آورده های سنگی، فرآورده های چوبی (پارکت، لمینت، پارکت لمینت، چوب پلاست، ترموود و...)، کف پوش های فرآورده های فلزی ( کف های کامپوزیت ، کف های کاذب و ...) ،کف پوش های فرشی، کف پوش های اپوکسی، کف پوش های آسفالتی، کف پوش های چمنی تقسیم می گردند.

می توان کفپوش ها را به2 دسته دوبعدی(دارای طول و عرض و نه ارتفاع) و سه بعدی (علاوه بر طول و عرض دارای بعد محسوس ارتفاعی بر سطح آن است) تقسیم کرد.

انواع کف پوش خارجی

انواع کف پوش در ساختمان

همانطور که گفته شد بهترین متریال برای تردد، انتخاب کف پوش را ممکن می سازد.بطور مثال برای پیاده رو از کف پوش های بتنی استفاده می کنیم بدلیل اینکه در تماس با نور مستقیم خورشید ، باران و برف و برخورد مداوم با اجسام تیز و سخت است و بدین ترتیب بهترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب است.

در صنعت ساختمان و بازسازی ساختمان منظور از کف پوش بیرونی به طور عموم فضای مشاعات ، بالکن ، تراس ، محوطه سازی و لنداسکیپ ویلا ها و مجتمعات می باشد.

بطورعموم برای فضای بیرونی محوطه سازی از موزاییک یا سنگ استفاده می شود

هنگام استفاده از سنگ در نظر داشته باشید که سنگ ها مقاومت مناسب داشته باشند و دارای ابزار یا خلل و فرج مناسب باشند ، به هیچ وجه از سنگ های آهکی (بخصوص در تهران) استفاده نکنید چون در مقابل باران اسیدی به شدت آسیب پذیرند ، هنگام سنگ کاری یا موازییک کاری حتما (تاکید می شود حتما) زیر سازی مناسب انجام دهید. بسیاری از مشتریان عزیزمان برای نشست یا ترک خوردن سنگ یا موزاییک با ما تماس می گیرند.دلیل این اتفاق عدم وجود بستر و زیر سازی مناسب است.

برای محوطه سازی استفاده از ترمووود ، چوب پلاست ، چمن مصنوعی، سنگ دانه ها ، سنگ و موزاییک بسته به نحوه طراحی استفاده می شود که در مقاله ای جداگانه به تفضیل توسط هیرادانا به شما همراهان عزیز و همیشگی ارائه می شود.

انواع کفپوش داخلی

انواع کف پوش در ساختمان

در فضای داخلی ساختمان مانند طراحی داخلی منزل و یا دکوراسیون اداری چندین فاکتور است که نسبت به فضای بیرونی  انتخاب کف پوش را تحت شعاع قرار میدهد.از جمله این فاکتورها تردد کمتر، عبور مرور اجسام و افراد با وزن پایین تر، نبودن در تماس با تغییرات جوی رطوبت و برف و باران و ...،سهولت بیشتر در نظافت، اهمیت زیبایی بیشتر و غیره می باشد.

به  طور عموم در فضای داخلی واحد 3 بخش مختلف از نظر کف پوش داریم:

1- بخش یا بخش هایی که بطور مداوم با آب و رطوبت داخل ساختمان در تماسند.

2- بخش با بخش هایی که با آب و رطوبت های داخل ساختمان در تماس نیستند.

3- بخش یا بخش هایی که با هوای بیرونی در تماسند.

برای آشنایی و اطلاعات تکمیلی در خصوص انواع کفپوش ها ، مزایا و معایب آنها میتوانید مقاله دوم انواع کف پوش در ساختمان را در بخش مقالات شرکت معماری هیرادانا مطالعه نمایید .

انواع کف پوش در ساختمان

 

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات