طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع کابینت و ویژگی های آنها بخش سوم

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 7 تير 1400 در ساعت 12 : 37 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در مقالات قبلی انواع کابینت و ویژگی های آنها بخش اول و دوم از شرکت معماری هیرادانا ، اطلاعات جامعی در رابطه با انواع کابینت ام دی اف ، های گلاس ، ممبران ، روکش چوب و پی وی سی ارائه شد . در مقاله پیش رو مطالبی در رابطه با کابینت چوبی و فلزی ارائه می گردد تا علاقه مندان بتوانند با مقایسه نمودن انواع گوناگون کابینت و مزایا و معایب هر کدام ، بهترین گزینه را برای طراحی آشپزخانه خود انتخاب نمایند .

  • ·       کابینت چوبی

کابینت های تمام چوب در حقیقت لوکس ترین و گران قیمت ترین نوع کابینت موجود در حال حاضر هستند . در طراحی و اجرای دکوراسیون با استفاده از کابینت چوبی ، تنها متریالی که مورد استفاده قرار می گیرد ، چوب طبیعی است و در این نوع کابینت خبری از ام دی اف و روکش های متنوع آن نیست . درختان گردو ، کاج ، افرا ، بلوط و صنوبر انواع چوب هایی هستند که برای ساخت و تولید کابینت چوبی مورد استفاده قرار می گیرند . استفاده از این نوع کابینت در طراحی به سبک کلاسیک و یا روستیک متداول و مرسوم است .

انواع کابینت و ویژگی های آنها بخش سوم

این کابینت ها از لحاظ زیبایی بسیار چشم نواز هستند اما به دلیل قطع درختان برای تامین موارد مورد نیاز جهت ساخت آنها ، دوستدار طبیعت نبوده و به محیط زیست پیرامون افراد آسیب جدی وارد می کنند . اغلب برای استفاده از کابینت تمام چوب از سفارشی سازی استفاده می شود تا نتیجه کار از هر نظر ایده آل و مطلوب جلوه گر شود . ساخت و نصب کابینت چوبی مستلزم صرف زمان زیادی است که این امر را می توان از عیوب آن به شمار آورد .

 انواع کابینت و ویژگی های آنها بخش سوم

  • ·       کابینت فلزی

  کابینت فلزی همان طور که از آن نام آن پیدا است ، محصولی از جنس فلز می باشد که استفاده از آن امروزه کاملا منسوخ شده است و این نوع کابینت تنها در موارد محدود و خاص مورد استفاده قرار می گیرد . تنها کابینت فلزی که گاها از ساخت و نصب آن استقبال می شود ، کابینت های استیل هستند که به دلیل برخورداری از ظاهری زیبا و فریبنده برای طراحی داخلی مورد تقاضا قرار می گیرند .

 انواع کابینت و ویژگی های آنها بخش سوم

این کابینت ها در طی مصرف دچار رنگ پریدگی می شوند و به همین دلیل نیاز به رنگ آمیزی و نوسازی دارند . سر و صدای زیاد درب های کابینت نیز از عواملی هستند که این محصول را از رونق انداخته و استفاده از آن را به حداقل رسانده اند . مقاومت پایین کابینت فلزی در مواجهه با رطوبت نیز یکی دیگر از معایب این محصول است که یه هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست .کابینت فلزی تنها یک حسن دارد و آن قیمت تمام شده بسیار پایین این محصول در مقایسه با سایر انواع کابینت است .

 انواع کابینت و ویژگی های آنها بخش سوم

عوامل تاثیر گذار در انتخاب کابینت آشپزخانه

واضح است که برای انتخاب ایده آل کابینت ، از میان انواع معرفی شده در مجموعه مقالات " انواع کابینت ها و ویژگی آنها " ، باید به مجموعه ای از شرایط توجه شود . یکی از پارامترهای موثر در انتخاب نوع کابینت ، سبک طراحی دکوراسیون داخلی منزل است . به عنوان مثال اگر سبک طراحی منزل بر اساس اصول کلاسیک بنا نهاده شده باشد ، انتخاب کابینت های گلاس نمی تواند گزینه قابل قبولی برای این فضا باشد و کابینتی که با این سبک طراحی همخوانی و تناسب دارد ، کابینت ممبران است . اندازه و نور آشپزخانه مولف های دیگری هستند که باید برای انتخاب نوع کابینت مورد دقت و توجه قرار گیرند . چنانچه آشپزخانه دارای فضای کمی باشد و از نور کافی بهره مند نباشد ، بهتر است از کابینت های رنگ روشن در آن فضا استفاده شود .

در انتخاب نوع کابینت باید به سبک چیدمان قفسه ها ، کشوها و اصول طراحی نیز دقت شود . در برخی از انواع کابینت ، بیشترین استفاده از فضا صورت می گیرد و اغلب شاهد استفاده از کابینت های بلند در ترکیب آنها هستیم . واضح است که انتخاب این سبک از کابینت ها برای افرادی که بلند قامت نیستند نامناسب خواهد بود و آنها را برای دسترسی به لوازم و تجهیزات آشپزخانه با مشکل رو به رو خواهد نمود .

8 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات