طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 19 شهریور 1402 در ساعت 12 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بهترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی

انواع مختلفی سیستم سرمایشی و گرمایشی داریم که هر یک کارایی ها، مزایا و معایب و قیمت های خاص خود را دارد. اینکه شما با توجه بهابعاد ساختمان و فضا، منطقه محل سکونت و بودجه تان کدام را انتخاب میکنید و اینکهبرایتان هزینه الویت است یا کارایی و کیفیت، انتخاب شماست. برای راهنمایی جهت بهترین انتخاب با شرکت دکوراسیون هیرادانا همراه باشید.

  • کولرهای آبی

کولرهای آبی را از بهترین و قدیمی ترین سیستم ها در ساختمان ها می توانست دانست که به عنوان یک سیستم سرمایشی کار می کند. طرز کار این سیستم به این گونه است که آب را تبخیر کرده و سپس آب ها توسط الکترو پمپ به قسمت های پوشالی کولر منتقل می شود. این کار سبب خیس شدن پوشال ها شده و با تبخیر آب ها هوای گرم داخل کولر را به خود جذب کرده و در نتیجه باعث خنک شدن فضای داخلی کولرها می شود. در آخر این هوای خنکی که داخل کولر موجود است به وسیله ی کانال کولر به فضای ما وارد می شود. کولرهای آبی دارای انواع مختلفی می باشند و سایز و قدرت آن ها را با توجه به فضا و نیاز خود می توان مشخص نمود و همان نوعی را که می تواند نیاز فضای ما را برای خنک کردن برطرف کند سفارش بدهیم. این نوع سیستم خنک کننده دارای مزیت هایی نیز می باشد که از جمله ی آن می توان به مقرون به صرفه بودن، بازده سرمایشی بالا، دارای مصرف کم در برق و انرژی، کاربرد راحت و همچنین راه اندازی آسان اشاره نمود. اصولا برای استفاده از این سیستم از همان ابتدا در طراحی داخلی ساختمان ها آن را در نظر گرفته و فضای کانال ها را برای آن ها در طراحی در نظر می گیرند.

  • داکت اسپلیت ها

این سیستم را نیز می توان یکی از بهترین و پرکاربردترین سیستم های خنک کننده در ساختمان ها و فضاها دانست. داکت اسپلیت ها دارای دو قسمت جدا از یکدیگر می باشند که نام آن ها یونیت داخلی و یونیت خارجی می باشد. به آن ها هواساز و کندانسینگ نیز می گویند. کندانسینگ ها درواقع به وسیله ی یک لوله ی مسی به هواساز متصل می شود. روش کار داکت اسپلیت ها به این صورت است که هوای بازگشتی را مورد استفاده قرار داده که این کار برای بالا رفتن بازده سیستم بسیار موثر بوده و همچنین سوخت و اکسیژن مورد نیاز را کاهش می دهد که از مزیت های این سیستم محسوب می شود. درواقع می توان گفت که این سیستم به این صورت کار می کند که هوای گرمی که داخل فضا می باشد را به وسیله ی گازها دریافت کدره و با یکسری سیستم مانند کمپراسور و کندانسور و شیر انبساط و ... آن را خنک کرده و به وسیله ی فن هایی که دارا می باشد هوای خنک ایجاد شده را به فضا انتقال می دهند. از جمله مزایا و ویژگی هایی که این سیستم دارد می توان به هزینه ی کم برای راه اندازی آن، عملکرد و کاربرد آسان، جایگیری کم، عمر زیاد و ... اشاره نمود. این سیستم همچنین می تواند علاوه بر خنک کردن فضا توانایی گرم کردن آن را نیز دارند.

 انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی

  • کولرهای گازی

کولرهای گازی را می توان از جمله ی پرطرفدارترین سیستم های سرمایشی گرمایشی در ساختمان ها دانست که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم به این صورت که مایع را به گاز تبدیل نموده و از این طریق گرمایی که داخل محیط هست را گرفته و آن را به هوای خنک تبدیل می کند، کار می کند. کولر گازی ها انواع مختلفی دارند که از جمله ی آن ها می توان به کولرهای گازی ایستاده، کولرهای گازی دیواری، کولرهای گازی پنجره ای و ... اشاره نمود. هر کدام از این ها دارای قدرت مختلفی بوده و برای فضاهایی با مساحت و ویژگی های گوناگونی مناسب می باشند. از جمله ویژگی هایی که کولرهای گازی دارند می توان به صدای کم آن، قابلیت گرمایشی، تصفیه ی هوا و ... اشاره نمود. معمولا طراحان در طراحی ویلاهای لوکس و لاکچری کولر های گازی را انتخاب میکنند.

  • اسپلیت های مرکزی

اگر حرف بهترین سیستم های خنک کننده و گرمایشی ساختمان باشد حتما باید از اسپلیست های مرکزی که ساخته ی ژاپن می باشند نام برد. این سیستم در فضاهای بزرگی مانند سالن ها، مدرسه، مجتمع تجاری و ... مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه انرژی خود را از از گاز شهری و یا برق سه فاز منطقه می گیرد. همچنین این سیستم نیز دارای مزیت هایی می باشد که از جمله ی این مزیت ها می توان به جایگیری کم فضا، تصفیه ی هوا و ... اشاره نمود. در بازسازی ساختمان ها و یا بازسازی منزل می توان این سیستم ها را جایگزین سیستم های قدیمی تر کرد و فضا را نسبت به قبل خنک تر نمود.

  • چیلرها

این سیستم درواقع به این صورت کار می کند که بخار موجود را فشرده کرده و گرمایی که در مایعات موجود است را جذب می کند و آب سرد شده پمپاژ می شود و رطوبت ایجاد شده باعث خنک شدن فضا می شود. می توان ادعا نمود که این سیستم ها که چیلر نامیده می شوند دارای قدرت و طرفیت بالایی می باشند. به همین دلیل است که از این سیستم ها در فضاهایی که مساحت زیادی دارند استفاده می شود. از جمله مزایای این سیستم ها می توان به مقرون به صرفه بودن، کم بودن مصرف انرژی، کم بودن صدا و ... اشاره نمود.

سیستم های گرمایشی و سرمایشی دارای انواع مختلف دیگری نیز هستند که توضیح عملکرد و چگونگی همه ی آن ها از حوصله ی این متن خارج است. اما لازم است بدانید که انواع مختلف زیادی با ویژگی های مختلفی وجود دارد که با توجه به نیاز و سلیقه ی ما می تواند هر کدام از آن ها برای فضایمان مناسب باشد.

سیستم های سرمایشی و گرامایشی چند نوعند؟

این سیستم ها از نظر عملکردی و کاربردی به دو دسته ی سیستم های صنعتی و سیستم های غیر صنعتی تقسیم می شوند. سیتسم های که غیر صنعتی می باشند در ساختمان ها و فضاهایی مانند خانه ها، فضاهای اداری، مدرسه، تاتر، مسجد و ... مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم هایی که صنعتی بوده همانطور که از نام آن مشخص است در فضاهای صنعتی استفاده می شود. از جمله فضاهایی که صنعتی می باشند می توان به تولیدی ها، کارخانه ها، شیرینی پزی ها و ... اشاره نمود.

 انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی

مزیت ها و فواید سیستم های گرمایش از کف چیست؟

از جمله مزایا و ویژگی هایی که این نوع سیستم دارد می توان به این موارد اشاره نمود که این سیستم هیچگونه فضایی را در داخل خانه اشغال نمی کند. همچنین سیستم گرمایش از کف گرما را کاملا یکنواخت و یکدست در تمامی فضا پخش می کند. این نوع سیستم را می توان کنترل نموده و میزان آن را در فضاها و اتاق های مختلف تغییر داد. سیستم گرمایش از کف می تواند گزینه ی خوبی برای واحدهای طبقه ی اول نیز بوده و گرمای لازم را به آن ها ببخشند.

 انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی

سیستم گرمایش قرنیزی دارای چه مزیت هایی می باشد؟

این سیستم دارای این توانایی است که می تواند با انرژی های مختلف مانند انرژی خورشیدی نیز کار کند. نصب آن آسان بوده و دارای ابعاد کوچکی می باشد. همچنین کارایی این سیستم بسیار خوب و راضی کننده است. از دیگر مزیت های این سیستم می توان به مقرون به صرفه بودن، کاهش مصرف انرژی، کم کردن لوله کشی های مربوط به تاسیسات، تنوع در رنگ و انواع، انتقال گرما به صورت مساوی در تمام فضا و ... اشاره نمود.

  انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی

کلام آخر

شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا که از شرکت های برتر کشور در زمینه ی بازسازی ساختمان، دکوراسیون داخلی، معماری و مشاوره و ... می باشد می تواند نیازهای مختلف شما را در پروژه های ساختمانی خود رفع کند. شما می توانید با برقراری یک ارتباط درست و مفید با مهندسین این شرکت از شرایط کار با خبر شده و مشاوره ای مربوط به پروژه ی خود دریافت کنید و همکاری با این شرکت را شروع کنید.

6 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات