طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع سبک ها در طراحی نمای ویلایی قسمت دوم

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 16 اسفند 1399 در ساعت 13 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در مقاله قبلی به بررسی طراحی نما به سبک کلاسیک و معاصر پرداختیم در ادامه نیز قصد داریم به بررسی سبک معماری مدرن و مینیمال بپردازیم با ما همراه باشید ؛

  • طراحی نما به سبک مدرن

    انواع سبک ها در طراحی نمای ویلایی قسمت دوم

طراحی نمای مدرن برگرفته از سبک معماری مدرن می باشد و معماری مدرن نیز برگرفته از جنبش نوگرایی است . در این جنبش از سبک ها و مصالح در ترکیب با کاربرد پذیر و عملکردی کردن آنها استفاده می شود ‌در حقیقت در معماری مدرن به عملکرد و کاربردی بودن طراحی توجه می گردد .

 در این سبک اغلب از مصالحی مانند بتن ، فولاد و شیشه استفاده می‌شود . در سبک مدرن نورگیری بسیار پر اهمیت می‌باشد و مشخصه بارز و اصلی این سبک ، سادگی در طراحی است .

  • مصالح در طراحی نما مدرن

    انواع سبک ها در طراحی نمای ویلایی قسمت دوم

برخلاف نما های معاصر در طراحی نمای مدرن در استفاده از مصالح محدودیت‌هایی وجود دارد .

طراحی نما با استفاده از مصالح باید به گونه‌ای باشند که در ظاهر سادگی نما  کاملاً حفظ شود بنابراین تعداد نوع مصالحی که در نمای مدرن مورد استفاده قرار می گیرد بسیار پر اهمیت می باشد .

انواع سبک ها در طراحی نمای ویلایی قسمت دوم

 از فولاد می توان به عنوان یک ماده دکوراتیو یا ساختاری در نمای بنا استفاده کرد علاوه بر آن در چهارچوب در و پنجره ها ، نرده ها و غیره استفاده می شود به دلیل اینکه مواد و مصالح مدرنیستی باید روشن و شفاف باشد یکی از رایج ترین مصالح معماری مدرن شیشه می باشد .

  • ویژگی های نمای ویلایی با سبک مدرن

    انواع سبک ها در طراحی نمای ویلایی قسمت دوم

یکی از ویژگی‌های سبک مدرن ترکیب چند متریال با حفظ سادگی و با هدف ایجاد زیبایی بصری بیشتر می باشد .مواد و مصالح انتخابی باید هر کدام حس خاصی مانند راحتی ، سرما و گرما را به افراد القا نماید و انتخاب غلط و ترکیب نادرست مسئله موجب دلزدگی مخاطب از ساختمان می گردد از دیگر ویژگی‌های نماهای این سبک می توان به موارد زیر اشاره کرد .

  1. ترکیب نامتقارن
  2.  سقف مسطح
  3.  بکارگیری اشکال استوانه ای و مکعبی
  4. به کارگیری بتن مستحکم و یا فولاد
  5. دوری از طرح های پیچیده و گچبری
  6.  ترکیب مصالح با یکدیگر با حفظ سادگی
  7. طراحی آشکار و باز
  • طراحی نمای ویلایی به سبک مینیمال

    انواع سبک ها در طراحی نمای ویلایی قسمت دوم

این سبک در ساده‌ ترین معنای خود مفهومی برابر با ساده گرایی دارد البته در سبک نمای مدرن نیز ساده گرایی تا حدودی به چشم می خورد اما در سبک مینیمال به حداکثر میزان خود می‌رسد .

 در بازسازی و طراحی نمای ویلا به این سبک از هرگونه اضافه کاری از جمله تنوع در اشکال و مصالح و تزئینات دوری می‌شود سادگی و پرهیز از هرگونه پیچیدگی و به کارگیری ساده از اشکال هندسی و همراه کمترین تنوع مصالح از اصول مهم در طراحی به این سبک می باشد البته این سبک در کشور ما چندان طرفداری نداشته و بسیار کم کاربرد می باشد .

انواع سبک ها در طراحی نمای ویلایی قسمت دوم

در طراحی نما های مینیمال مانند نمای مدرن از در ترکیب مصالح محدودیت‌ هایی وجود دارد. در نماهای مینیمال ساده گرایی در همه چیز قابل مشاهده می باشد . در  انتخاب مصالح و متریال و مقدار مصالح نماهای این سبک کمتر می شود تا از مصالح اضافی در طراحی نما استفاده نکنند .

 این است در بناهای بتنی زیاد مشاهده می شود در این گونه از بناها بتن که  ساخت سازه اصلی ساختمان استفاده می شود نقش نما را نیز ایفا می نماید به طور کلی شیشه بتن و فلز و تا حدودی به نسبت کمتر سنگ از مصالح پرکاربرد در نماهای مینیمال می‌باشند .

 

ویژگی‌ های نما ویلایی به سبک مینیمال

انواع سبک ها در طراحی نمای ویلایی قسمت دوم

یکی از مهمترین ویژگی های این سبک ماهیت خطوط در نماهای ساختمان ویلایی میباشد . در طراحی مینیمالیستی ، خطوط در طراحی نما مستقیم و ساده و بدون فرم های نامتعادل و عجیب و خط های شکسته و قوس های آنچنانی میباشد .

نماهای مینیمال در بناهای یک و یا دو طبقه اغلب با استفاده از احجام ساده طراحی می‌ شود ، احجام دارای شکلی ساده و اغلب راست گوشه به عنوان مثال مکعب از مواردی می باشد که در طراحی نمای ساختمان ها پرکاربرد است .

یکی دیگر از ویژگی‌ های نمای  ویلایی مینیمال این است که از تعداد کمی از متریال و مصالح استفاده می کنند .

اغلب در طراحی ویلا های مینیمال از یک و یا دو متریال در طراحی استفاده می شود که بتواند به راحتی قانون اول این سبکی یعنی سادگی را به نمایش بگذارد .

انواع سبک ها در طراحی نمای ویلایی قسمت دوم

استفاده از رنگ سفید و رنگ های روشن یکی دیگر از ویژگی های مهم در نمای این سبک به شمار می‌رود البته این به این معنا نیست که تنها می‌توان از این رنگ در طراحی نما استفاده کرد اما به طور کلی رنگ های روشن و رنگ های خنثی در طراحی های سبک مینیمال پرکاربردتر میباشد .

در طراحی های مینیمالیستی تزیینات و نقش و نگار هیچ جایی ندارد و یا آنقدر نقش آنها کم رنگ است که اصلا به چشم نمی آید .

در این سبک هرگونه عنصری که در کاربرد و عملکرد ساختمان نقشی نداشته باشد غیر ضروری تلقی شده و حذف می گردد .

  • سخن آخر

طراحی نماهای ویلایی با استفاده از سبک های مختلفی قابل اجرا می باشد . ما در این مقاله محبوب ترین و پرکاربردترین سبک را در طراحی داخلی و نمای مدرن به شما عزیزان معرفی کردیم تا با آشنایی  ویژگی ها و خصوصیات آنها بتوانید سبک مورد نظر را انتخاب نمایید .

 

5 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات