طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع رنگ برای بازسازی و دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 5 آذر 1398 در ساعت 11 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای اینکه بتوانید پس از بازسازی ساختمان و بازسازی منزل تغییری بزرگ در خانه ایجاد کنید یکی از راه ها رنگ کردن ساختمان در طراحی دکوراسیون داخلی است . با رنگ کردن ساختمان میتوانید ضمن ایجاد حال و هوای تازه برای فضای داخلی خانه ، کارایی و عملکرد فضاها را افزایش دهید .

اما قبل از اینکه بخواهیم برای رنگ کردن فضاها پس از تعمیرات ساختمان دست بزنیم ، باید در شرکت طراحی داخلی با انواع رنگ ها ، ویژگی ها و کارایی آنها آشنا شویم تا از بهترین نوع رنگ برای دکوراسیون داخلی منازل و یا دکوراسیون اداری استفاده کنیم .

در این مقاله در شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا با انواع رنگ هایی که برای ساختمان به کار میرود آشنا خواهیم شد .

رنگ روغنی

این رنگ که جز قدیمی ترین رنگ های به کار رفته در نقاشی ساختمان است دارای سه نوع براق ، نیمه براق و مات است . از مزیت های این رنگ ها این است که قابل شستشو هستند . هم چنین دوام بالای این رنگ ها باعث شده است که استفاده از این رنگ برای ساختمان ها به صرفه تر باشد .

اما استفاده از این رنگ برای دیوارهایی که دارای ناهمواری است مناسب نیست و این ناهمواری ها را برجسته میکند . نوع براق این رنگ ها برای انعکاس نور و روشن شدن فضای داخلی خانه ها کمک فراوانی میکند .

رنگ پلاستیک

رنگ کردن ساختمان با استفاده از رنگ پلاستیک بسیار آسان است به گونه ای که ساکنین خانه به تنهایی میتوانند خود به رنگ کردن خانه بپردازند و هم چنین پروسه رنگ آمیزی با این رنگ به دلیل زود خشک شدن رنگ پلاستیک زودتر به اتمام میرسد . این رنگ بدون نیاز به ترکیب شدن با حلال های شیمیایی و تنها با آب ترکیب میشود و بوی تند کمتری نسبت به رنگ روغن دارد اما به همین خاطر باعث میشود رطوبت را بیشتر به خود جذب کند . قابلیت شستشو برای رنگ های پلاستیک تنها برای رنگهای با درجه کیفیت بالا امکان پذیر است . از معایب آن در بازسازی منزل این است که مانند رنگ روغن دوام بالایی ندارند و بر روی در و پنجره های آهنی و فلزی نمیتوان به درستی از آن استفاده کرد .

رنگ بلکا

این رنگ که جز رنگ های امروزی به شمار میرود از الیاف سلولزی تشکیل شده است و شبیه به کاغذ دیواری است . این نوع رنگ خود به عنوان عایق گرما و سرما استفاده میشود و قابلیت شستشوی آسانی دارد .

هم چنین این رنگ دارای انواع و اقسام گوناگون رنگ بندی و نقش و ضد آب است .

رنگ پتینه

با استفاده از این رنگ میتوانید به اسباب و مبلمان خانه حالتی قدیمی و آنتیک بدهید و آنها را کلاسیک جلوه دهید . این رنوع رنگ دارای تنوع بالایی است و دوام بیشتری نیز دارد . هم چنین مانند رنگ روغن میتواند به راحتی آن را تمیز کرد ضمن اینکه این رنگ دیر به دیر کثیف میشود .

رنگ آکرلیک

این رنگ مانند رنگ پلاستیک به حلال های شیمیایی نیازی ندارد و برای رنگ کردن با آب ترکیب میشود ، به همین خاطر است که بسیار با محیط زیست سازگاری دارد و بوی تند از خود ساتع نمیکند .

این رنگ مانند رنگ روغن نیز دارای سه نوع براق ، نیمه براق و مات است . هم چنین از این رنگ میتوان برای تمام سطوح و بر روی تمام متریال ها استفاده کرد که قدرت پوشاندن بالایی نیز دارد . هم چنین دوام بالایی دارد و ضد رطوبت است .

رنگ مولتی کالر

این رنگ جز رنگ های جدید در صنعت و هنر دکوراسیون داخلی منزل به شمار میرود . خاصیت این رنگ اینگونه است که پس از خشک شدن به صورت رنگ هایی چندگانه دیده میشود یعنی یک رنگ پس زمینه با رگه هایی از رنگ های دیگر .

این رنگ را میتوان بر روی تمام سطوح و متریال ها اجرا کرد و نوع رنگ آن توسط اسپری و به صورت پاشیدن بر روی سطوح ایجاد میشود . قابلیت شستشویی دارد و دوام و ماندگاری آن نیز مناسب است . هم چنین کثیفی را به خود جذب نمیکند و بوی نامطبوعی موقع رنگ کردن از خود بروز نمیدهد .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات