طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع دیوارپوش های متداول در ساخت و ساز را بشناسیم

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 11 مهر 1400 در ساعت 14 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

این روزها با توجه به اهمیت دکوراسیون و طراحی فضای داخلی ، مصالح و عناصر گوناگونی در بازار وجود دارد که باعث تنوع در طراحی داخلی انواع فضاها می شود . یکی از این موارد دیوارپوش ها می باشند . نوع دیوارپوش با توجه به نوع فضا و سلیقه ی کارفرما و با طرح ها و سبک های گوناگون استفاده میشود .

دیوارپوش ها پوشش هایی با جنس ، طرح و رنگ های متفاوت برای طیف سلیقه های گسترده ، علاوه بر استفاده در خانه های جدید ، برای کسانی که قصد بازسازی منزل یا ایجاد تغییرات در دکوراسیون داخلی خانه ی خود دارند بسیار کاربردی می باشد . دیوارپوش ها به دو نوع دیوارپوش های خارجی و دیوارپوش های داخلی تقسیم میشوند و با توجه به نیاز به مقاومت در برار عوامل طبیعی مانند باد و بارندگی و حرارت دما و ... دیوارپوش های خارجی دارای مقاومت بالاتری می باشند .

دیوارپوش ها علاوه بر استفاده برای تغییر دکوراسیون فضا برای پوشاندن و راحت شدن از شر ترک ها و نقص های روی دیوار، و جایگزن مناسب و به روز شده ای برای مصالح سنتی می باشند .

 

مزایای استفاده از دیوارپوش ها  در طراحی داخلی :

  • سرعت اجرا و نصب بسیار بالا نسبت به سرعت اجرای مصالح سنتی
  • تنوع زیاد و بالا در سبک و رنگ و طرح
  • مقاومت و دوام بسیار
  • مقاوم در برابر رطوبت و حرارت

 

 

 

انواع دیوارپوش های متداول در ساخت و ساز 

انواع دیوار پوش ها :

با توجه به سلیقه ، کاربرد ، نوع کاربری فضای مورد نظر انواع گوناگون دیوارپوش وجود دارد که به اختصار با تعدادی از انها در این جا اشنا خواهیم شد :

دیوارپوش پی وی سی :

از ویژگی های این دیوارپوش ها می توان به تنوع بسیار بالا ، دوام زیاد ، استحکام زیاد و توان تحمل حرارت بالا ، سرعت نصب بالا و اسان اشاره کرد . همچنین این نوع در مقابل نفوذ آب مقاوم هستند و به همین دلیل استفاده از این نور دیوارپوش ها در فضاهای تر مرسوم می باشد .

دیوارپوش های چوبی :

دیوارپوش های چوبی صفحه های چوبی باریک در اندازه های گوناگون و در طیف ها و طرح های مختلف و روشن و تیره و با هندسه های گوناگون نصب می شوند . این نوع دیوارپوش ها دارای مقاومت قابل قبولی می باشند و همچنین باعث ایجاد حس راحتی و ایجاد روح در فضا می شوند .

دیوارپوش های کاغذی (کاغذ دیواری) :

این نوع دیوارپوش ها که یکی از پرطرفدارترین دیوارپوش ها برای تغییر دکوراسیون منازل و کاربری های گوناگون می باشد . چراکه دارای قیمتی مناسب و مقاومتی قابل قبول می باشد و معمولا در سبک ها و رنگ های گوناگونی در بازار وجود دارد . نصب این نوع دیوار پوش نیاز به زیرسازی سطح روی دیوار دارد و با چسب مخصوص خود سریع و کم دردسر نصب می شود .

دیوارپوش های سه بعدی :

یکی از جدیدترین انواع دیوارپوش ها دیوارپوش های سه بعدی هستند که بیشتر مناسب دکوراسیون مدرن می باشند . از این نوع دیوارپوش در انواع طرح ها و هندسه های گوناگون می توان در نقاط مهم و کانونی فضا استفاده کرد . از مزایای این نوع دیوار پوش میتوان به سبک و کم وزن بودن ، ضد آب و رطوبت بودن ، امکان پرداخت و رنگ کردن ، نصب راحت و سریع و ... اشاره کرد .

دیوارپوش های سنگی :

اینروزها استفاده از سنگ های طبیعی و مصنوعی به عنوان دیوارپوش طرفدار زیادی پیدا کرده است . معمولا از این نوع دیوارپوش در نقاط مهم و چشم گیر خانه استفاده میکنند . از مهم ترین مزایای این نوع دیوار پوش میتوان به مقاومت و دوام بسیار بالا اشاره کرد . نصب این نوع دیوارپوش نیازمند دقت و ظرافت کاری می باشد.

دیوارپوش های شیشه ای :

این دیوارپوش ها این روزها بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند . گاها از این نوع دیوار پوش ها به عنوان پارتیشن و عنصری برای جدا کردن فضاها با کاربری مختلف نیز استفاده میکنند . این نوع دیوارپوش ظاهری مدرن نیز به فضا میبخشد . از مزایای این نوع دیوارپوش می توان به نصب سریع و اسان ، یک پارچه و سراسری بودن دیوارپوش ، شفافیت و نظافت آسان و ... اشاره کرد . از موارد پر استفاده از این نوع دیوارپوش در فضای مسکونی می توان به استفاده از ان در آشپزخانه ها و سرویس بهداشتی و حمام اشاره کرد .

انواع دیوارپوش های متداول در ساخت و ساز

کلام اخر :

همانطور که در مطالب بالا ذکر شد امروزه دیوارپوش ها نقش بسزایی دردکوراسیون فضا ها با کاربری های متفاوت دارند و با توجه به تنوع بالا در انواع سبک ها و جنس و مصالح و رنگ می توانند اکثر طیف سلیقه ها را در بر بگیرند . شما نیز می توانید به جهت مشاوره و کمک گرفتن از یک فرد متخصص یا شرکت معماری با توجه به ایده ال هایی که در ذهن خود برای تغییرات فضای مورد نظرتان دارید از شرکت معماری هیرادانا کمک بگیرید .

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات