طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

اصول فنگ شویی در معماری

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 10 خرداد 1400 در ساعت 13 : 31 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فنگ شویی علمی قانونمند است که هنرمندان و طراحان معمار از آن بسیار بهره گرفته اند . استفاده از فنگ شویی و اصول آن در طراحی داخلی ودکوراسیون سبب ایجاد انرژی مثبت در فضا شده و فضای شادی را برای کاربران ایجاد می کند . به کار گرفتن این اصول در گام نخست بسیار پیچیده و سخت به نظر می رسد اما چنانچه این نکات گام به گام و مرحله به مرحله اجرا شود ، از سختی کار کاسته خواهد شد . در ادامه 7 اصل فنگ شویی برای معماری ارائه و تشریح می گردد. با کمی تامل در این اصول می توان فضای دلنشینی را خلق نمود .

 اصول فنگ شویی در معماری

1-   آشفتگی و درهم ریختگی را از فضای منزل حذف کنید .

برای داشتن دکوراسیون جدیدی که از فنگ شویی متاثر شده است باید از حذف عناصری که مورد علاقه و توجه کاربران نیست شروع شود. عدم حذف مولفه هایی که مطلوب نظر ساکنین نیست ، انرژی منفی به فضا القا می کند . حذف المان های نامطلوب زمان بر بوده و انرژی زیادی طلب می کند اما این مرحله از نظر فنگ شویی به منزله درمان محسوب می شود . با این کار فشارها از روی ساکنین منزل بر داشته می شود و همخوانی و هماهنگی بین المان های موجود در فضا ایجاد می شود .

2-   کیفیت نور محیط و هوای موجود در فضا را ارتقا بدهید .

نور و هوا دو عامل موثر در کیفیت فضا  هستند که افزایش آنها انرژی چی یا مثبت را در فضا افزایش می دهد . بهتر است برای استفاده از فضای آزاد برای ورود چی به داخل محیط ، پنجره ها را باز نمود و از ورود نور طبیعی خورشید و هوای آزاد استفاده نمود . نور طبیعی در فنگ شویی بسیار مهم و تاثیر گذار است که بر استفاده از آن تاکید فراوانی می شود .

 اصول فنگ شویی در معماری

3-   باگوآ منزل را مشخص نمائید .

طبق اصول فنگ شویی باید برای منزل نمودار انرژی فنگ شویی مشخص شود و این کار از دو طریق قابل انجام است. ساده ترین روش انجام این کار استفاده از شبکه BBT است. با تعریف و مشخص نمودن نمودار باگوآ اتصال برخی از مناطق منزل به جنبه های ویژه ای از زندگی مشخص می شود به عنوان مثال جریان ثروت در منزل به فنگ شویی جنوب شرقی منزل وابسته است .

 اصول فنگ شویی در معماری

4-   با عناصر اساسی فنگ شویی آشنا شوید .

عناصر اساسی فنگ شویی عبارتند از آب ، آتش ، خاک ، چوب و فلز . از این عناصر برای ایجاد توازن در محیط و ارتعاش انرژی در منزل استفاده می شود . به عنوان مثال برای جذب موفقیت باید از عناصر آب و چوب در بخش واقع شده در جنوب شرقی منزل استفاده شود . برای ارتقا شاخص سلامتی در محیط باید از گیاهان که برگرفته از عنصر چوب در فنگ شویی هستند ، استفاده شود و یا اینکه از دیگر عناصری که از جنس چوب هستند مانند مبلمان چوبی در بخش شرقی منزل استفاده شود .

 اصول فنگ شویی در معماری

5-   از عنصر فنگ شویی ماه تولد در طراحی استفاده کنید .

استفاده از عنصر فنگ شویی ماه تولد می تواند انرژی ساکنین را افزایش دهد . برای پیاده کردن این اصل در طراحی دکوراسیون لوکس منزل می توان به این شیوه عمل نمود که به عنوان مثال اگر عنصر ماه تولد فردی آتش باشد از سمبل های آن در چیدمان استفاده شود . عناصری که به شکل مثلث هستند ، رنگ هایی با تن رنگی آتش مثل قرمز، نارنجی و زرد در طراحی فضا می تواند مورد استفاده قرار گیرد . استفاده از عناصر چوبی نیز می تواند مثمر ثمر واقع شود زیرا چوب عنصری برای تغذیه و حفظ آتش است .

6-   عدد کوآ و راه شانس را در مورد خود پیدا کنید .

استفاده از راه شانس و عدد کوآ باعث افزایش انرژی فضا برای فرد می شود . این موارد به منزله راهنمای فرد در طراحی دکوراسیون داخلی هستند و برای انتخاب محل قرار گیری المان های موجود در فضا بسیار ایده آل می باشند . فرض کنید عدد کوآ برای فردی مساوی یک باشد ، در این صورت محل قرار گیری المان ها باید به سم جنوب شرقی ، شرق ، جنوب و شمال متمایل گردد .

 اصول فنگ شویی در معماری

7-   به افزایش انرژی مثبت در منزل فکر کنید .

لازم است تا همواره و در تمام لحظات به افزایش چی در منزل فکر شود و به سه اصل تخت خواب ، حمام و آشپزخانه که تاثیر زیادی در میزان انرژی منزل دارند ، توجه کامل شود . جریان انرژی در منزل سبب ایجاد سلاکتی و نشاط می گردد .

برای اجرای درست اصول فوق می توان با مشاوران شرکت معماری نیز مشورت نموده و از راهکارهای دقیق آنان بهره گرفت .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :