طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

اصول طراحی ویلای لوکس

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 3 دی 1399 در ساعت 16 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

رعایت اصول طراحی ویلا برای ایجاد یک فضای زیبا و آرام بخش امری  مهم و حیاتی محسوب می شود و اگر مطابق با اصول طراحی ویلا ،طراحی و اجرا شود می تواند  آسایش بیشتری در زندگی شما ایجاد کند. بازسازی و دکوراسیون ویلا یک پروسه ای  است که توصیه می شود حتماً توسط افراد حرفه ای انجام گیرد . شرکت معماری هیرادانا دارای  تیم طراحان حرفه ای است که می تواند در طراحی ویلای لوکس شما را همراهی کند. تیم طراحان ما می توانند مطابق با نظر و سلیقه شما بهترین دکوراسیون لوکس و همچنین طراحی نما مدرن و کلاسیک ویلا را به شما عزیزان ارائه دهند.

  • انتخاب سبک

دکوراسیون داخلی ویلا با استفاده از سبک های مختلفی همچون طراحی داخلی کلاسیک ، مدرن و غیره قابل اجرا می باشد اما معماری مدرن یکی از پرطرفدار ترین سبک ها در طراحی ویلا می باشد.

جهت طراحی یک ویلای شیک و امروزی باید مطمئن شوید که بافت، رنگ و تمام عناصر به کار گرفته شده در طراحی داخلی به طور دقیق انتخاب شده است تا مطابق با سلیقه شخصی شما طراحی انجام گیرد . 

انواع سبک های طراحی داخلی همچون سبک نئوکلاسیک، مدیترانه‌ای، ویکتوریا،معاصر  و مدرن جهت طراحی ویلا مناسب می باشد. معماری سبک مدرن و مینیمال با سبک  و کلاسیک کاملاً متفاوت می باشد طراحی به سبک مدرن امروزی بوده و در عین سادگی فضایی کاربردی ، زیبا و آرام بخش را ایجاد می‌کند اما طراحی به سبک کلاسیک دارای پیچیدگی های خاص خود بوده و می توان گفت که سادگی چندان جایی در این سبک ندارد . این سبک فضایی بسیار لوکس و مجلل را ایجاد می کند .

  • انتخاب رنگ

    طراحی ویلای لوکس

انتخاب رنگ و  ترکیب صحیح رنگ ها جهت طراحی ویلای لوکس امری بسیار مهم محسوب می شود برخی از افراد رنگ های خنثی را با رنگهای تیره ترکیب کرده و فضای جالبی را ایجاد می کنند .انتخاب رنگ به انتخاب سبک نیز بستگی دارد به عنوان مثال در طراحی ویلا های کلاسیک می‌ توان با ترکیب رنگ سفید و طلایی فضای لوکس و مجللی را  ایجاد کرد اما در سبک مدرن اغلب از رنگ سفید و رنگ های پاستلی استفاده می‌شود به طور کلی در سبک مدرن نسبت به سبک کلاسیک دست شما برای انتخاب رنگ بازتر می باشد اغلب در سبک کلاسیک از رنگ های غنی استفاده می شود .

برای طراحی داخلی ویلا پیشنهاد می شود که از رنگ هایی استفاده کنید که مکمل یکدیگر می باشد و فضایی متعادل را ایجاد نمایید. ترکیب رنگ هایی مانند سفید و طلایی ، سفید و آبی کاربنی ، کرم روشن و قهوه ای ، سفید و خاکستری و غیره برای طراحی ویلا مناسب می باشد . سعی کنید ترکیب رنگ هایی را برای ویلای خود انتخاب کنید که آرام بخش بوده و با سلیقه شما همخوانی داشته باشد .

  • نورپردازی

بی شک تمام ویلاهای لاکچری به نوعی از بهترین و زیباترین ایده های نورپردازی بهره می گیرند . نورپردازی  یکی از مهم ترین بخش هاست که باید هنگام طراحی ویلا به آن پرداخت .یک طراح حرفه ای به خوبی می داند که در کدام بخش ویلا کدام سبک از نورپردازی را به کار گیرد . نورهای مخفی در دیواره بیرونی طراحی نمای ویلا و نمای بیرونی ، نورافکن های بزرگ و کوچک و …. نور های مناسبی برای طراحی ویلا هستند .

نکته مهم در این قسمت بهره گیری از نور طبیعی میباشد بازشوها و پنجره ها باید به گونه ای طراحی شوند که از جهت مناسب، نور طبیعی را وارد فضای داخلی ویلا کنند .

در طراحی ویلا باید به موقعیت پنجره ها توجه ویژه‌ای کرد که از کدام جهت نور وارد فضا می شود و ابعاد و اندازه پنجره ها نیز مهم می باشد .برخی از آنها دارای پنجره های یکسره از سقف تا کف می باشند این نوع از ویلا ها هم در طراحی نما مدرن فضایی زیبا  و جذابیت ایجاد کرده و هم در دکوراسیون داخلی علاوه بر تامین نور طبیعی نمایی جذاب را  ارائه می دهد .

  • اتاق ناهار خوری

یکی از مهم‌ترین از قسمت هایی که پیشنهاد می شود برای داشتن یک ویلای لوکس و لاکچری به آن توجه کنید سالن نهارخوری می باشد در این قسمت باید توجه داشته باشید که هم فضای کافی جهت چیدمان میز و صندلی در اختیار داشته باشید و هم در نور پردازی این قسمت  تا جایی که امکان دارد از نور طبیعی بهره بگیرید .

  • طراحی اتاق خواب

    طراحی داخلی ویلا

یکی از نکاتی که در اصول طراحی ویلا از اهمیت ویژه ای برخوردار است طراحی اتاق خواب می باشد. طراحی این قسمت باید به گونه‌ ای باشد که هنگام قرارگیری در آن حس آرامش در افراد ایجاد شود .

 برای داشتن یک ویلایی لوکس توصیه می‌شود که حتماً در اتاق‌خواب از یک سرویس بهداشتی جدا استفاده شود در صورت داشتن فضای کافی میتوان از یک جکوزی یا وان کوچک نیز استفاده کرد .

5 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات