طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

اصول طراحی دکوراسیون لابی در محیط های اداری

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 29 آذر 1396 در ساعت 15 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اولین چیزی که در ابتدای ورود به یک محیط اداری با آن مواجه می شویم لابی است. لابی در تمام مکان های ادارای به منظور حضور مراجعه کنندگان و ارتباط با منشی وجود دارد و مراجعه کننده در صورت لزوم می تواند دقایقی را در لابی منتظر بماند. با توجه به نکاتی که گفته شد لابی در ادارات نیازمند میز منشی و مبلمانی مخصوص مراجعه کنندگان می باشد. از این رو دکوراسیون لابی باید به گونه ای باشد که مراجعه کننده را به خود جلب نماید. شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا علاوه بر فعالیت هایی که در زمینه های مختلف اعم از بازسازی منزل ، دکوراسیون داخلی ، طراحی نمای مدرن ، طراحی نمای کلاسیک و غیره دارد در امر طراحی دکوراسیون اداری و طراحی لابی نیز دارای تخصص بالایی می باشد. در ادامه این بخش ما را همراهی نمایید.

  • میز منشی و تاثیر آن بر دکوراسیون اداری

محلی که میز منشی در آنجا قرار می گیرد باید به نحوی باشد که مسلط بر لابی و درب ورودی باشد. برای اینکه منشی لازم است یک فضای خصوصی داشته باشد میز به شکل L می تواند مناسب باشد تا در یک گوشه قرار بگیرد. به دلیل اینکه منشی ساعات زیادی را پشت میز می گذارند باید صندلی مناسبی برای وی در نظر گرفته شود به شکلی که بتواند در جهات مختلفی حرکت کرده و قابلیت تنظیم نیز داشته باشد.

  • نشیمن در لابی

قسمتی از دکوراسیون داخلی در لابی نیز به فضای نشیمن اختصاص پیدا می کند تا ارباب رجوع بتواند در آنجا بنشیند یا منتظر بماند. مبلمانی که برای این فضا در نظر گرفته می شود باید دارای پارچه هایی قابل شستشو باشد و همچنین از رنگ های تیره برای آن ها استفاده شود زیرا این مبلمان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و زود دچار کثیفی و لکه می شود.

  • نورپردازی در دکوراسیون لابی

یکی دیگر از مواردی که در دکوراسیون داخلی لابی ، مانند هر فضای دیگر باید به آن توجه کرد نورپردازی فضای لابی می باشد. نورپردازی در این مکان ها باعث می شود تا لابی از جلوه ای زیبا برخوردار شود. به طور کلی نورپردازی لابی ها به دوشکل مورد نیاز می باشد یکی نورپردازی فضای نشیمن و دیگری نورپردازی دکوراتیو.برای نورپردازی فضای نشیمن بر حسب میزان فضای نشیمن می توان از لوسترهای آویز، هالوژن های توکار، چراغ های دیوارکوب و یا چراغ های رومیزی بلند استفاده کرد. نورپردازی دکوراتیو نیز برای جلوه دادن به یک شئ مثل تابلو و یا یک فضا استفاده می شود.

  • کف لابی

به دلیل تردد زیاد در لابی احتیاج به کف مستحکم و مقاومی می باشد. برای مثال استفاده از سنگ ها برای کف لابی می تواند گزینه مناسبی از نظر دکوراسیون داخلی باشد زیرا سنگ ها مقاوم بوده و به راحتی نیز تمیز می شوند. در انتخاب رنگ کف لابی نیز توجه به این نکته ضروری می باشد که رنگ کف لابی نباید تیره باشد زیرا آلودگی که بر اثر گرد و خاکی که بر اثر تردد بر روی آن پدید می آید بسیار به چشم خواهد آمد.

  • پوشش دیوارهای لابی

اگر فضای دیوارهای لابی کم باشد دیوار ها را می توان با رنگ روغن و یا کاغذ دیواری پوشاند و یا می توان یکی از دیوارها را با دیوار پوش های چوبی، آجر و یا سنگ تیشه ای پوشش داد. برای لابی هایی که دارای مساحت زیادی می باشند می توان برای آن ها از پوشش سنگ استفاده کرد. برای مشاوره در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا تماس بگیرید.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات