طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

اشتباهات رایج در چیدمان از نظر فنگ شویی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 26 ارديبهشت 1400 در ساعت 11 : 27 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

محیط هایی که افراد در طی روز ،  بخشی از زمان خود را در آنجا صرف می کنند ، انرژی های متفاوتی دارند . همسویی انرژی فرد و محیط ، سبب ایجاد حس نشاط و آرامش خواهد شد . می توان انرژی جاری در محیط را با تعویض المان های موجود در آن فضا و یا حتی جابه جایی مکانی عناصر موجود ، به سمت دلخواه تغییر داد . استفاده از فنگ شویی می تواند نتایج مثبتی را در طراحی داخلی کلاسیک یا مدرن ایجاد نماید .

علم فنگ شویی نکات ظریفی را برای چیدمان و  طراحی دکوراسیون داخلی برای علاقه مندان ارائه می کند که با رعایت این قوانین می توان محیط پر انرژی تری ایجاد نمود . با کمی توجه به قوانین فنگ شویی ، متوجه بروز اشتباهاتی در چیدمان منازل و محیط های دیگر می شویم که مکررا رخ می دهند. با آگاهی از این اشتباهات تداول ، می توان از بروز مجدد آن در چیدمان اجتناب نمود و از نتایج مطلوب ایجاد شده ، لذت برد .

نکات نادرست در چیدمان

همان طور که اشاره شد برخی اشتباهات در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار متداول و مرسوم هستند . حتی گاهی اشتباهات طراحی دکوراسیون به عنوان یک مزیت در میان مردم شناخته می شوند . برخی از این اشتباهات رایج یا به عبارت بهتر غلط های مصطلح عبارتند از :

  • قرار دادن تلویزیون در اتاق خواب

     اشتباهات رایج در چیدمان از نظر فنگ شویی

بسیاری از افراد جامعه قرار دادن تلویزیون در اتاق خواب را یک مزیت می دانند و از تاثی منفی وجود تلویزیون در اتاق خواب بی اطلاع هستند . از نظر فنگ شویی وجود تلویزیون در اتاق خواب یک اشتباه اساسی است و توصیه این علم به حذف این عنصر از فضای اتاق خواب است . اما چنانچه افراد تمایل زیادی به استفاده از تلویزیون در اتاق خواب داشته باشند ، باید پیش از خواب روی تلویزیون را با یک لایه پلاستیکی بپوشانند .

  • نصب اسلحه ، شمشیر و سایر ادوات جنگی روی دیوارها

    اشتباهات رایج در چیدمان از نظر فنگ شویی

از نظر فنگ شویی نصب سلاح های گرم و سرد روی دیوارهای منزل ، فضای جنگ را برای افراد تداعی می نماید . در نتیجه دعوا و مشاجره و درگیری در بین اعضای خانواده و یا کاربران افزایش خواهد یافت . به همین دلیل باید این المان از دکوراسیون و طراحی داخلی منزل حذف شود .

  • قرار دادن یخچال و گاز در کنار هم

فنگ شویی اعتقاد به جلوگیری از بروز تقابل آب و آتش دارد . به همین دلیل انتخاب محل قرار گیری اجاق گاز و یخچال ، نباید نزدیک به یکدیگر باشد . در صورت عدم رعایت این نکته ، تفاهم بین اعضای خانواده از بین رفته و مشاجرات فراوانی به وجود خواهد آمد .

  • در نظر گرفتن متراژ زیاد برای سرویس بهداشتی

    اشتباهات رایج در چیدمان از نظر فنگ شویی

از نظر علم فنگ شویی ، سرویس های بهداشتی دارای انرژی منفی هستند . در نتیجه صرف فضای زیاد برای این قسمت ها می تواند تاثیر منفی در انرژی کلی خانه داشته باشد . لذا طراحان شرکت دکوراسیون داخلی باید از بروز این مشکل با دقت تمام جلوگیری کنند .

  • قراردادن آینه روبه روی تختخواب

قرار دادن آینه در اتاق خواب ها و یا حتی نصب آن روی سقف ها از نظر فنگ شویی مردود شمرده می شود . وجود این عنصر در مکان نادرست باعث ایجاد انرژی منفی در فضای منزل می شود .

  • قرار دادن تخت خواب روبه روی در

    اشتباهات رایج در چیدمان از نظر فنگ شویی

در فنگ شویی از قرار دادن تخت خواب روبه روی در به شدت اجتناب می شود . بهترین مکان برای تخت خواب در اتاق خواب جایی است که تاج تخت خواب مقابل دیوار بوده و پایین تخت خواب رو به روی در اتاق نباشد .

  • قرار دادن حوله در فضای باز سرویس بهداشتی

با توجه به جریان انرژی منفی در سویس بهداشتی ، باید از قرار دادن لوازمی مانند حوله در محیط دستشویی و حمام خودداری شود . زیرا این لوازم انرزی منفی را به خود جذب نموده و در زمان مصرف به کاربر انتقال میدهند . رعایت نکردن این نکته باعث آسیب دیدن افراد خانه و سایر کاربران می شود . مهندسان شرکت طراحی داخلی ، با در نظر گرفتن یک کمد مناسب می توانند به حل این مسئله کمک نمایند .

شما میتوانید با مراجعه به وبسایت رسمی گروه معماری هیرادانا سایر مقالات مرتبط در رابطه با طراحی دکوراسیون اداری ، دکوراسیون مطب ، طراحی نمای ساختمان ، دکوراسیون لوکس ، طراحی ویلا و سایر موارد دکوراسیون و بازسازی را مطالعه کنید .

1 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :