طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

استفاده از گچ بری در دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 15 اسفند 1397 در ساعت 10 : 44 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان در بازسازی ساختمان سلیقه های مختلفی وجود دارد. دکوراسیون می تواند مدرن و یا سنتی باشد. بنابراین برای انتخاب دکوراسیون داخلی باید سلیقه خودتان را در نظر بگیرید و  برای دریافت بهترین نتیجه با کارشناسان معماری نیز مشورت نمایید.

یکی از زیباترین هنرهایی که در  بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد گچ بری است. گچ به این دلیل برای تزیینات سقف و دیوار مورد استفاده قرار می گیرد که خاصیت چسبندگی و شکل پذیری و رنگ پذیری بالایی دارد و هنرمند گچکار می تواند با استفاده از هنر دست خود طرح های خلاقانه ای را بر روی دیوار و سقف و راهرو ها پیاده سازی نماید.

استفاده از گچ در دکوراسیون داخلی توسط هنرمندان

از گچ در تعمیرات ساختمان  بیشتر برای پوشاندن دیوار ها و سقف برای ایجاد سطحی صاف استفاده می شود ولی هنرمندان از گچ برای دکوراسیون داخلی و ایجاد نقش های برجسته نیز استفاده می نمایند. هنر گچبری از سالیان دور مورد استفاده قرار می گرفته است و در حال حاضر هم یکی از قسمت های  دکوراسیون داخلی در بازسازی ساختمان می باشد. برای استفاده از هنر گچبری نیاز به استفاده از ابزار پیچیده ای نمی باشد بلکه اصل کار توسط گچکاران هنرمند بر روی دیوار و سقف ایجاد می شود. ماله، دمبرو بومخوار از جمله وسایلی هستند که برای گچبری مورد استفاده قرار می گیرد که هر کدام وظیفه خاصی در ایجاد طرح های برجسته گچبری دارند.

مدل های گچبری در بازسازی و دکوراسیون داخلی

یکی از انواع طرح ها برای گچبری در دکوراسیون داخلی که توسط شرکت بازسازی ساختمان انجام می شود طرح های زمینه ای نام دارد که هم بر روی سقف و هم بر روی دیوار قابلیت اجرا دارد. این طرح از نظم زیبایی برخوردار می باشد. قاب های گچی بر روی دیوار با استفاده از این طراحی قابل اجرا می باشند. و می توان طبق سلیقه مشتری طراحی های زیبایی را بر روی سقف و دیوار فضای خانه و یا هر نوعی از ساختمان پیاده سازی نمود.

یکی دیگر از انواع طرح که قابلیت پیاده سازی بر روی سقف، گوشه های راه پله و راهرو و کلاً زوایا دارد طرح حاشیه ای نام دارد. بسیاری از طرح های سنتی و مدرن را می توان با استفاده از این طراحی بر روی سقف و زاویه ها ایجاد نمود و می توان برای زیبایی بیشتر در صورت تمایل از نوشتن جملاتی نیز در کنار گچبری استفاده نمود.

می توان از بسیاری از طراحی های خاص نیز در گچبری دکوراسیون داخلی استفاده نمود ولی این طرح های خاص عموماً به شکل مجزایی ساخته می شوند و در محل مورد نظر نصب می شوند. این طرح ها برای سردر، ستون ها و بالای شومینه بسیار زیبا و مناسب می باشد.

درباره قیمت گچبری ساختمان به عنوان بخشی از بازسازی ساختمان می توان گفت که بسته میزان حجم کاری و سطحی که از آن برای گچبری استفاده می شود متفاوت می باشد. همچنین اینکه گچبری بر روی سطح صاف و یا ناصاف انجام می شود بر روی قیمت گچبری تاثیر می گذارد. مصالح نیز از دیگر عوامل موثر بر روی قیمت گچبری می باشد

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات