طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

استفاده از خطوط در سبک مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 30 بهمن 1399 در ساعت 12 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی داخلی با سبک مدرن از اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در بین مردم رواج پیدا کرد و در اواخر دهه 60 قرن نوزدهم این هنر به اوج خود رسید .

  استفاده از خطوط ساده و بی آلایش یکی از ویژگی های این سبک است و برای دوری از تزیین و تجمل زیاد معمولا از این خطوط ساده استفاده می شود تا در عین آرامش بخش بودن فضا و زیباتر شدن وسایل ، فضا عملکرد گرایی بیشتری داشته باشد .

استفاده از خطوط در سبک دکوراسیون مدرن

 برخی از افراد معتقد اند که سبک مدرن بیش از حد سرد و ساده است ولی برخلاف تصور آنها سبک مدرن تماماً باعث ایجاد سادگی و احساس آرامش در فضای خانه شما می شود و با استفاده از اصول  و قواعد سبک مدرن ، نه تنها خانه شما زیباترو جذاب تر به نظر می‌رسد بلکه اگر در خانه های کوچک و  اپارتمانی زندگی کنید و از این سبک برای تزیین طراحی داخلی منزل خود نیز استفاده  کنید فضای خانه شما بزرگتر هم نشان داده می شود و به صورت کاربردی می‌توانید تمام قسمت های خانه استفاده نمایید .

استفاده از خطوط در سبک دکوراسیون مدرن

  • دکوراسیون داخلی سبک مدرن

برخلاف تصور عموم استفاده ازدکوراسیون مدرن بهترین گزینه برای آپارتمان ها و فضاهای کوچک می باشد و میتوانید این زیبایی را با استفاده از یک رنگ خنثی یا مات تکمیل کنید .

 به طور مثال استفاده از رنگ سفید یا خاکستری و طوسی از بهترین گزینه ها برای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن می باشد .

استفاده از خطوط در سبک دکوراسیون مدرن

نکته مثبت دیگری که در این رابطه یعنی با طراحی داخلی مدرن وجود دارد این است که در کنار این سادگی و زیبایی به دلیل استفاده نکردن بیش از حد از وسایل تزیینی و مجلل و تجملاتی ، هزینه هایی که برای طراحی دکوراسیون داخلی تعیین می گردد به شدت کاهش پیدا می کند و برای شما نیز مقرون به صرفه خواهد بود و دیگر دغدغه تناسب وسایل مختلف تزیینی با هم را ندارید و وقت بیشتری برای نظافت و گردگیری آنها نیز خواهید داشت .

باید گفت سبک های مشابه سبک مدرن نیز بسیار گسترش پیدا کرده و یکی از آنها سبک معاصر میباشد که در عین داشتن شباهت‌های زیادی که با سبک مدرن دارد ، اختلافاتی هم بین آن دو وجود دارد که تنها متخصصان این زمینه با افرادی که در زمینه طراحی داخلی و معماری داخلی تخصص دارند متوجه تفاوت های آنها خواهند شد .

  • اشکال

اشکال یکی دیگر از عناصر بسیار مهم در دکوراسیون داخلی می باشد و معمولاً در طراحی مدرن  از شکل های هندسی ساده تر مثل مربع یا مستطیل استفاده می‌کنند و یا اگر قصد استفاده از اشکال منحنی را داشته باشند ، از منحنی های نرم و خطوط صاف و مستقیم و صفحات شبکه ای  استفاده می‌شود .

استفاده از خطوط در سبک دکوراسیون مدرن

استفاده از خظوط در سبک دکوراسیون مدرن

علاوه بر آن شکل های دایره ای بیضی مانند هم می توانند کاربرد زیادی در طراحی داخلی مدرن داشته باشد .

 

 

 

 

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات